11 Şubat 2013 Pazartesi

Burda Alışveriş Merkezi Kaçak mı?

Burda Alışveriş Merkezi Kaçak mı? 08 Şubat 2013

Bu gün söz verdiğim gibi, Karabağlar Belediye’si meclis toplantısına gittim.
04.02.2013 tarihinden sonra sonuçlanan raporlar kısmının, 4. Maddesinde, belediyemiz hizmet binasının alımı ile eksik kalan tutar ve alınacak binada yapılacak tadilatlar ile belediyemizin mali yapısını güçlendirmek amacıyla İller Bankası ve diğer bankalardan 8.000.000 TL kredi kullanılması ve borçlanılması ile bu konudaki iş ve işlemlerin yürütülmesi ile ilgili belediye başkanı K.Sıtkı KÜRÜM’e yetki verilmesinin oyçokluğu ile kabulüne ilişkin Plan ve Bütçe Komisyon Raporu.
Oylamaya geçildi, Ak Parti karşı oy kullandı, ancak bir meclis üyesi de çıkıp, bir kelam etmedi.
Meclis üyesi, Cebrail Tümer elinden geldiğince itiraz etti, ama nafile, kimse dinlemedi bile. 
Bir ara arka sıradan en öne gelip, Pardon beyler, babanızın parasını mı harcıyorsunuz? Diyecektim diyemedim, yutkunup durdum.
Piyangodan para çıksa bile, ederinin üzerinde bir bina alırken insan düşünür!
Gece yataklarınızda nasıl uyuyacaksınız? Tüyü bitmemiş yetimin parasını harcamakla eş değer, kaldırdığınız ellerle bunu yaptınız.
Benim paramı harcamıyorsunuz, ben yinede isyan ediyorum, bir bayan olarak, akşam vakti evimde olacağıma sizleri izlemeye geldim, ne zorum var?
Yanılmıyorsam,  Doğuş Gayrimenkul’den belediye kasasına 37 milyon TL girdi, üzerine 8 milyon TL oldu mu size 45 milyon TL. Yoksa bu binayı 45 milyon TL yemi alıyorsunuz? Hani açıklama, ha ben yaptım oldu mu diyeceksiniz?
18.06.2012 Karabağlar Belediyesi Meclisinin, olağan üstü toplantısına ait tutanak özetinin;
(66/2012-Mülkiyeti Burda Marketçilik San. ve Tic. A.Ş.’ ne ait İzmir İli, Karabağlar İlçesi, Bozyaka Mahallesi 10482 ada 5409,00 m2 yüz ölçümlü 1 parsel sayılı taşınmaz ile 10484 ada, 2285,00 m2 yüzölçümlü 1 parsel sayılı taşınmazın Belediyemize satılması yönündeki teklifinin 5393 sayılı Yasanın 18/e maddesine istinaden Meclisçe değerlendirilmesine ilişkin İmar-Hukuk-Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu okunduktan sonra.)

Değerli meclis üyelerinden, Uğur Yelekli, Sayın Başkan, ilgili mazbatanın komisyonlardan geldiği şekliyle kabulünü talep ediyoruz.”  Sn Yelekli, siz kendi paranızla burayı alır mıydınız?

Meclis Üyelerinden Sn Körüklü ise,  “Hizmet binası yapmak amacıyla sıcak baktığını biliyoruz. Her ne kadar belediyenin hizmet binasının karşılanması açısından bu önergeye oyumuz olumlu ise de dosyada görmüş olduğumuz fiyatların gerçekçi olmadığını bilhassa belirtmek isteriz. Daha gerçekçi değerler üzerinden söz konusu yerin alınabileceği düşüncesindeyiz.” 
Sıtkı Başkanım, hangi değerleme raporuyla alacaksınız?
BAŞKAN- “Değerli Meclis Üyem, ben 40 yıldır İzmir’de yaşıyorum. O binanın tarihi o kadar eski değil. O bina 20 yıllık bir bina. Konaktan nasıl ruhsat aldığını da iyi biliyorum. Ben inşaat mühendisiyim.” 
İnşaat mühendisisiniz, ama oturduğunuz villayı, ruhsat eklerine aykırı yapıp, yapı tatil zaptı tutturuyorsunuz. Pardon fazla kaçak yoktu, garajı mutfağa katmıştınız.
BAŞKAN “Tabii ki önemli olan şudur, ben ticareti iyi bilen biriyim. Aramızda da çok tüccar var.”
Başkanım ticareti gerçekten çok iyi biliyorsunuz, 13.12.2012 Günlü olağanüstü toplantısına ait tutanak özetinde ise,
BAŞKAN “ Geçtiğimiz gün bir laf etmiştik, bu lafın zannediyorum bizde de teknik eleman olarak ben şahsımda da büyük hatalar görüyorum.”
Evet, Sıtkı Başkanım A dan Z ye haklısınız, aynen söylediklerinize katılıyorum.
BAŞKAN “Bildiğiniz gibi Üçkuyular’daki arsamızı sattık arkadaşlar, hepinizin bilgisi var. Olur’u var, paramız bankada. Bir miktarda Konak Belediyesi’nin satılacağı kısımdan bizim hesabımıza, şirket hesabımıza para girecek. Bununla da yine meclisimizin karar verdiği gibi belediyemize bir hizmet binası alacağız. Önümüzdeki hafta inşallah onu gerçekleştireceğiz.”  Başkanım çok üzgünüm, bu binayı alamayacaksınız, maç 90 dakika daha ilk yarıdayız.
Bugün meclisçe kendinize, 8 milyon TL hemşerinizin alışveriş merkezini almak için, yetki aldınız, geçen mecliste 13 milyon TL sanatsal yapıların yapım işleri için bankalara borçlanmak için yetki aldınız.
Allah aşkına, kamunun parasını böylemi koruyorsunuz? Size hatırlatmakta fayda görmekteyim, Kamu zararını tanımında,
Kamu Zararı Başlıklı kanunun, 71’inci maddesi d) İş, mal veya hizmetin rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla alınması veya yaptırılması.
Türkiye’de suç sayılmakta, ha Hanya’da ne olur bilemem.
Eğer kamu zararını ispatlaya bilirsem hazırladığım dosyada, o zaman ne olur biliyor musunuz?
(Değişik üçüncü fıkra: 22.12.2005-5436/10 md.) Kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararı, zararın oluştuğu, tarihten itibaren ilgili mevzuatına göre hesaplanacak faiziyle birlikte ilgililerden tahsil edilir.
Ben demiyorum kanunlar böyle diyor!
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA (m. 257/1) Görevini gereklerine aykırı hareket etmek sureti ile kişilerin mağduriyetine veya kamunun zararına neden olmak ya da kişilere haksız bir kazanç sağlamak.
Bilmem anlatabildim mi?
Şimdi isterseniz altın golü atıp maçı bitirelim, uzatmalara kalmadan altın golü atıyorum. 
Hemşerinizin yeri zannedersem KAÇAK,  bunu ben demiyorum, kayıtlar söylüyor. Bir yandan yazımı yazarken bir yandan elimdeki evrakları incelerken sabahın üçünde buldum.
İnanmayacaksınız ama altın bulmuş gibi oldum, bir mutlu oldum ki kelimeler kifayetsiz kalır.
Karabağlar Bedel tespit komisyonunun raporunda herkesin gözünden kaçan bir husus var, 
15.05.2012 tarihli, Karabağlar Belediyesi bedel tespit komisyonunun raporunun 5. Sayfasının son kısmında,
Yukarıda belirtilen raporumuzda, 30.05.1997 tarihli Yapı Ruhsatı ve 19.02.2008 tarihli yapı kullanma izin belgesinde belirtildiği şekilde 15443.00 metrekare olarak alınmış olup komisyonumuzun mahallinde yapılan incelemede, söz konusu taşınmazda yaklaşık 4200 metrekare ruhsat harici imalat ve kullanma olduğu tespit edilmiştir.
Sıtkı Başkanım, meclis üyeleriniz bunu biliyor mu? Eğer bu raporda geçen 4200 metrekare harici imalat varsa derhal yapı tatil zaptı tutulmalı ve buna göz yumanların cezalandırılmaları gerekmekte değil midir?


KARABAĞLAR BELEDİYESİ BEDEL TESPİT KOMİSYON RAPORU



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder