21 Nisan 2012 Cumartesi

Bir Başkanın Hikâyesi

Bir Başkanın Hikâyesi
Sınıf başkanımızın okuldan ayrılmasıyla, yeni sınıf başkanlığı seçimleri yapıldı, yeni seçilen arkadaşımız ADİL ilk seçildiğinde son derece uyumlu arkadaşlarının isteklerini yapan bir kişiydi bir öğretim yılını kazasız belasız uyum içinde bitirmiştik.

Yeni öğretim yılının ilk başlamasıyla yine başkanlık seçimi gündemde yerini almıştı, geçen yıl yarı dönemde başkanlığı uyum içerisinde geçiren arkadaşımız ADİL bu kez sınıfın yüzde ellisinden fazlasının oyunu almıştı. İlk yaptığı iş başkan yardımcılarını daha anaokulundan beri sıra arkadaşlığı yaptığı, kişilere dağıtmaya başladı. Bu kez ismi gibi ADİL davranmıyordu, aldığı oy oranını sürekli arkadaşlarına hatırlatıyor küçük dağları ben yarattım edasıyla dolaşıyordu.
Bu arada huzursuzluklar alıp başını yürümüştü, okul müdürüne imzasız şikâyet mektupları gidiyordu, bundan bir ses çıkmayınca bu kez imzalı şikâyet mektupları Milli Eğitim Müdürlüğüne yollanmaya başlamıştı.
Okula sürekli bir müfettiş geliyor bir müfettiş gidiyordu, Sınıf Başkanı ADİL, başka okul gazetelerinde bu konu hakkında görüşlerini bildiriyordu, bunlar benim başkanlığıma göz diktiler oysa ben her şeyi doğru düzgün kitabına uygun yapıyorum diyordu. Sürekli yeni projelerle gündem değiştiriyordu.

Bu arada ders yılı ilerliyordu, kimse mutlu değildi, Adil Başkanın yakın arkadaşlarından oluşturduğu başkan yardımcılığı kadrosu herkesi küçümsüyordu, “Kimse bir şey bilmiyor sadece onlar biliyordu”
Zaman, zaman diğer küçük sınıfların başkanları, Adil Başkanla görüşmek istiyorlar ama randevu alamıyorlardı. Adil başkanın yardımcılarının randevu koparabilen, küçük sınıfların başkanları, Adil başkanın yardımcıları tarafından pek kâhile alınmıyorlardı, hatta küçümseniyorlardı.

Bu durumu hazmedemeyen diğer küçük sınıf başkanları aralarında birlik oluşturmuşlar adeta kazan kaldırıyorlardı ama netice alamıyorlardı çünkü büyük sınıfın başkanı olmak başka bir şeydi, onlar kendi küçük sınıflarının başkanlarıydı ne yapabilirlerdi.

Kazanlar kaynamış artık su taşırıyorlardı, ilde komisyon toparlanmıştı hesap verme dönemi başlamıştı Adil Başkan olandan bitenden haberim yok ben sınıfın yüzde ellisinden fazlasının oyunu aldım ben her şeyi bilirim ama olanlardan haberim yok usul hatası yapılmış olabilir demekle yetiniyordu.

Anaokulundan beri okuduğu arkadaşları ASLA Adil başkanı zora sokacak tek bir kelam etmiyorlardı. Adil başkana kayıtsız şartsız bağlılıklarını sürdürüyorlardı, okul dışına çıkmama cezasına rağmen ADİL BAŞKANI zora sokacak hiçbir şey yapmıyorlardı.

Adil Başkan dışarıdaydı aslında tek bir kelime ile ceza alan arkadaşlarını içine düştüğü durumdan kurtarabilirdi,
ÇÜNKÜ O SINIF BAŞKANIYDI, ama oda DUYMADIM, GÖRMEDİM, BİLMİYORUM demeyi tercih etti.

Neyse şimdi biz gerçek hayata dönelim Amiral Gemisi olarak adlandırılan İZBETON geçtiğimiz günlerde 159 milyon 357 bin 200 TL lik ihaleyi kaybetti diye, hatırlarsanız, basında haberler çıkmıştı.
Bu kaybedilen ihaleyi Melih Gökçek’in oğlunun aldığı iddiaları dalga, dalga yayılmakta acaba bu iddialar doğrumudur?

Peki Amiral Gemisini kurtarmak adına bu ihale iptal edilemez mi? Çankaya katlı otoparkta bunu mümkün kılmıştı büyük başkan. Bu ihalede, mümkün değil mi?

Geçtiğimiz günlerde basında çıkan haberlerde “İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzbeton A.Ş. filosuna katılan 4 milyon TL’lik yeni temizlik araçları ile çekicilerin tanıtım törenine katıldı.” Bana kadar gelen bilgiye göre bu araçların tanıtımı yapılır yapılmaz aldıkları firmaya iadeleri olmuş, nedeni ise arızalı çıkmalarıymış. Umarım bu iddialar doğru değildir. Eğer doğru ise, İ.B.B ye alınan araçlar, önce teknik ekip tarafından kontrol edilmemişse o zaman sorun çok büyük olur. Kişiler kendilerine aldıkları araçlarla, önce test sürüşüne çıkarlar, bir bilene danışırlar diyorum.

Hacılarkırı mezarlığı arkasında hurdacılar sitesi var mezarlıkla, hurdacılar sitesi arasında kalan yere izinsiz molozlar dökülmüş. Bu konuda belediyeye şikâyet dilekçesi verilmiş, dökülen malzemenin yarısından azına ceza kesilmiş denmekte. Ceza tutanağının bir nüshası Çevre İl Müdürlüğü'ne yollanmadığı da, söylenmekte umarım doğru değildir? Bu ceza yanılmıyorsam 5-6 Nisanda kesilmiş, eğer bu iddialar doğru değilse eğer, mutlaka Çevre İl Müdürlüğü'ne ulaşmıştır. Bu konuyu takip edeceğim, merak buyurmayınız.

Denetim Zabıta Başkanlığı'na ait araçların akşam vakitlerinde Güzelbahçe, Karşıyaka, Bornova civarlarında özel işlerde kullanıldığı hatta evlerinin önünde durduğu iddialarına bir cevap gelir diye beklemekteyim.

Gelecek yazımda, bir okuyucumdan gelen bir mektubu sizinle ismini gizleyerek paylaşacağım. Alsancak Hocazade Camii karşısında yapılacak tam otomatik otopark ihalesinin detaylarını okurken oldukça şaşırdım.

İmar dosyalarını açmaya devam..,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder