18 Kasım 2012 Pazar

Övgüler Siyasi mi?


Övgüler Siyasi mi?

Görülen o ki, Kılıçdaroğlu İzmir’i istemiyor,
Görülen o ki, Kılıçdaroğlu her ne olursa olsun risk almaktan korkuyor,
Görülen o ki, Kale kaybedilirse, dengeler değişecek,
Görülen o ki, halkın memnuniyetinin ne önemi var,

Şimdi size bir bilmecem var:

Büyük uğraşlarla ithal edilen, sürekli beslenen, sürücüsüyle inatlaşan, toplu taşıma aracı nedir?

Bu sorunun cevabını bilse, bilse Büyük Başkan bilir, ne de olsa o bir işletmeci,O bir işadamı, kar zarar hesabını bilir...

Gelelim şıklara:

a) Böyle bir araç yoktur.
b) Özel sektör böyle bir aracı çalıştırmaz.
c) Devlette olsaydı zarar etmesin diye özelleştirilirdi.
d) Aziz Başkan bilir.

Doğru cevap D şıkkı, Kordon’da oturanların ve işyeri sahiplerinin 3 ay boyunca mağdur eden Büyük Başkanın meşhur faytonları.

Temmuz, Ağustos ve Eylül ayları boyunca faytonlara yaklaşık beş bin biniş yapılırken, bu binişlerin yaklaşık yüzde 70’ini İzmirliler ve yerli turistler gerçekleştirmiş. Bunu ben söylemiyorum basında yer alan haber böyle.



Gelelim hesaba...

Atlar Avusturya’dan geldi, 12 Fayton yapıldı, 35 kişi işe alındı, Atlara barınak yapıldı.

Tüm bunlara İzmirlinin cebinden milyonlar uçup gitti!

Üç ayda, 5000 kişi faytona bindiyse eğer, günde 55 kişi fayton sefası yapmış.

Elimizde 12 fayton olduğuna göre, fayton başına 4,5 kişi olur, belediyenin lehine yuvarlayalım. Bir günde bir fayton beş müşteri alırdan hesaplayalım.

Bir fayton, 20 TL den günde 5 kişi taşırsa, 100 TL kazanır değil mi?
Ayda 3000 TL yapar...

Bir atın günde yediği yem en az 15 TL. Bir faytonda 2 at olduğuna göre:

At başına 450 TL bir faytonda 2 at olduğuna göre, 900 TL
Aylık veteriner masrafı 100 TL iki at 200 TL
Her ay nallar yenileniyor olması lazım atın tırnakları uzuyor çünkü 4 nal çakımı 200 TL iki at 400 TL
Toplam at başına 750 TL iki at 1.500 TL
Bittimi durun daha bitmedi işe alınan fayton sürücüsünün aylık 1.200 TL aldığını varsayalım, sigortası v.s oldu mu size 2000 TL
Şimdi sonuca bakalım, bir faytonun sürücüsüydü, atlarının nalıydı yemiydi derken, aylık 3.500 TL
Faytonlar 3000 TL kazanıyor, gider 3.500 TL
Faytonun Amortismanını hesaplamasını yapmadım, toplam 12 fayton var ama 35 kişi işe alınmasını da hesaplamadım.

Önümüz kış, kim binecek faytona, atlar yemeğe devam edecek, fayton sürücüleri maaşlarını alacak...

Başkanım, belediye niye doludizgin zarara koşuyor, bunun somut örneğini bize göstermiş olduğunuz için size şükranlarımızı sunuyoruz.

Bu arada Büyük Başkan Karşıyaka’daki faytonları da değiştirecekmiş, Aziz Başkanım siz geçmişte çok iyi tüccardınız, ya belediye başkanlığı size bu melekelerinizi unutturdu ya da size yanlış bilgi veriyorlar. Hiç dilim varmıyor ama yaşlandınız mı yoksa?

Umarım Karşıyaka faytonları, balon haberdir.

Karacam Köy’ünde Kavuklara ait benzin istasyonu, Cumhuriyet Savcılığı 2009/90666 numaralı soruşturma, Esas 2010/16068 ve 201/3320 numaralı dosya 2863 sayılı kanuna muhalefet. İzmir Tabiat ve Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu 15.10.2009 tarihli suç duyurusu dosyasının akıbeti ne oldu?

İzsu’da, Abone İşleri Dairesi Başkanı Yusuf Değerli’ye Sayıştay’dan zimmet yazısı mı geldi? Bana gelen bilgi doğru mudur? Doğruysa eğer, bir daire başkanı için önemli bir meblağ.

Sayıştay demişken Aziz Başkan’a sorularım olacak...

İBŞB bünyesinde, temizlik ve ilaçlama harici personel kiralama işleri tek bir kalemde mi yapılmaktadır?

Personel talebinin fazlalığı sebebiyle ihale İzelman A.Ş de kalmakta mıdır? Buraya kadar her şey kanuna uygun, ihale bölünmemiş.

Başkanım, her fırsatta, taşeronu kaldırdım diyorsunuz da, acaba kendi taşeronuzu mu yaratıyorsunuz?

İzenerji şirketince temizlik ve ilaçlama gibi vasıfsız işlerde, çalıştırılmak üzere alınan personelin bir kısmı da İzelman A.Ş’nin ihale kapsamında olan büro işlerinde mi çalıştırılmaktadır?

Bu şekilde ihaleyi bölmekte misiniz? İzelman üzerinden, çalıştırılması gereken personeli, maaşları daha düşük, iş güvencesi az olan kendi taşeronu İzenerji üzerinden mi çalıştırılmaktadır?
Ayrıca daha önce yazılarımda yer verdiğim, farklı birimlerde çalıştığı için, daha düşük maaşlı İzelman AŞ'ye geçmeye zorlanan personelin mağdur edilme sebebi nedir?

Sayıştayca belediyenin farklı birimlerinde görev yapan personel için sorgu yazıldığı halde, İzbeton personeli belediyenin diğer birimlerinde neden çalışmaktadır?

Elbet bu sorularıma da bir yanıt alamayacağım, sonra Genel Başkan Kılıçdaroğlu meydanlarda, isterse 500 denetçi gelsin bir şey bulamazlar der!

Sn Kılıçdaroğlu’nu eskiden duyarlı, araştırmacı bilirdik, şimdilerde duymuyor, görmüyor. Kale giderse eğer Kılıçdaroğlu’nu kimse duymayacak, görmeyecek.

İşte o zaman, ben niye duymazdan, görmezden geldim diye, dizlerini dövecek benden söylemesi!

Uzun zamandır hemen, hemen her konuyu gündeme taşıdım...

Yıkım kararları olan yerler, ihaleye katılım yok diye yıkılamamakta
Yapı kullanım belgesi olmayan yerlere devlet suda bağlamış, elektrikte...

Eski, yeni milletvekilleri ruhsatsız bina yapmışlar kimse dokunamıyor,
Koca, koca gökdelenler yapılıyor yönetmeliklere aykırı kimseden tık yok...

Şehrin göbeğinde ruhsatsız oto galerisi var, kimsenin gıkı çıkmıyor.
Hafriyatçılar İzmir’de çöp dökülmemiş yer bırakmamış herkes görmezden geliyor...

Yeşil alanlar talan edilmekte, kimsenin umurunda değil.
Doğuş Gurubu, daha almadığı yeri, almış gibi aktiflerinde gösterebiliyorsa eğer, gerisini siz düşünün
İzmir’de Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı Yüksek Yapılar Yönetmeliği’nin hazırlanmasında yer alan, aynı zamanda başkanın danışmanı, eski Konak Belediyesi Başkanı Muzaffer Tunçağ sormak istiyorum.

Siz öncelikle, belediye başkanlığı yapmış inşaat mühendisi değil misiniz? İzmir’deki yüksek binalar yönetmeliğinin hazırlanmasında etkin rolünüz varken, nasıl olurda İzmir’de yapılan yüksek binaları görmezden gelebiliyorsunuz? Yapılan binalar usulüne uygun mudur? Bir zahmet kontrol etseniz diyorum.

Bakın bana doludizgin, karış, karış kontrol ediyorum, üstelik danışmanlık maaşı da almıyorum, ama siz alıyorsunuz değil mi?
Yazdım olmadı, yetkili makamlara şikâyet ettim yine olmadı, nereye kadar? Yaz, yaz bitiremedim.


Gelecek yazımda, TANSAŞ’ların kararını yazdıktan sonra bana müsaade, sizlere rast gelsin diyip sizlere veda edeceğim. Sakın ola köşeme çekileceğimi sanmayın, takip ettiğim dosyaları elbet bitireceğim, Üçkuyular’daki dev AVM ve otel projesini rafa kaldırdım diye de, sakın derin oh çekmeyin beklemedeyim, eteğimdeki taşlar çok ağırlaştı kaldıramıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder