18 Kasım 2012 Pazar

Sosyal Demokrat Belediyecilik.

Sosyal Demokrat Belediyecilik.

Toplumcu halk ve yönetiminden yana, ılımlı sosyalist, toplumcu yönetimi düşünceyi savunan, gelir dağılımdaki adaletsizliği, kapitalizmin çarpık bölüşüm tarzını tenkit eden, CHP değil midir?
Bizler böyle biliriz, bizlere böyle öğretildi, ya şimdi?

Sosyal demokrat diye oy verdiğimiz belediyeler, kapitalizm karşında ne yapıyor?

Yönetmeliklere aykırı residence yapımı, yapı denetimi bulunmayan oteli işletmeye açmak, yeşil alanları kapitalizme teslim etmekle sosyal demokratlık hiç örtüşmüyor, sizler halkamı yoksa kapitalizme mi hizmet ediyorsunuz?

Bugün yazımı olduğu gibi TANSAŞ lara ayıracaktım, lakin güncel bir konuya değinmeden edemedim.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü’nün yaptığı 3 bin 317 şoförü kapsayan ihalede yaşanan olaylara değinen Aziz Başkan,
“Bu zamana kadar belediyenin diğer şirketi İZELMAN’ın aldığı sorunsuz bir şekilde devam eden ihalede son olarak belirlenen 196 milyon 512 bin TL’lik muhammen bedel karşısında 188 milyon 858 bin TL teklif vererek avantajlı duruma geçen Etkin Eğitim Organizasyon Gemi İşletmeciliği ve Turizm Ltd. ŞTİ’in ilişkileri herkesi şoke etmişti” Haberi beni çok şaşırttı.

Kimdi bu ihaleyi kazanan firma? Basındaki haberlere göre,
Türkiye’nin en büyük davalarından biri olan Deniz Feneri Davası’nda yargılanan Beyaz Holding’in kurucusu Zekeriya Karaman ve İsmail Karahan’ın ortağı olduğu söyleniyor.

“KANUNİ YETERLİLİĞİ VARSA…” diyen Kocaoğlu, ihalede en düşük teklifi veren şirketin ‘Deniz Feneri’ ayrıntısı üzerine de, “İhaleler ile bugüne kadar yakından uzaktan ilgim olmadı. Komisyon üyelerini ya da firmaları bilmem. Kanuni yeterliliği varsa ihaleye girecektir ve evrakları tamamsa ihaleyi de alacaktır.

Çankaya çok katlı ihalesi için neden aynı şeyleri ifade etmediniz? İsterseniz geçmişte Büyük Başkan Ulusal kanalda, Cüneyt Özdemir’in programında neler söylemişti.

İhaleyi anormal birinin almasını önlemek için böyle bir işlem yaptıklarını söyleyen Kocaoğlu, 4 milyon kişinin hakkını yasalara uygun olarak koruduğunu vurguladı.

Aziz Kocaoğlu: Açık, açık söylüyorum. Mafyaya otoparkı vermem diyorum.
Cüneyt Özdemir: Yani böyle bir kanun olur mu?

Aziz Kocaoğlu: Kanun değil, kanunu bırakın. Kanuna uygun olarak vermem.

Başkanım dün ne diyordunuz, bugün ne diyorsunuz?

Yapılan ihalenin rakamlarını işçi sayısına bölelim, ESHOT bünyesinde çalışan İZELMAN personelinin toplam maliyetinden çok daha büyük rakam çıkar diye düşünürsem hata yapmış olur muyum?

İZELMAN’a sermaye artırımı yapmamak için İZELMAN’ın diğer birimlerde olan zararı ESHOT’ta çalışan İZELMAN, işçisinin üzerine yüklenmiş midir ki, ihale rakamı böylelikle yüksek kalmıştır?

Ayrıca 3/1 işçi İZELMAN’ın tam maaş 3/2 çoğunluğu %40 eksik maaşla çalışmaktaymış. İhalede eksik maaşla çalışanları ile tam maaş çalışanların maaşlarının hepsi tam gösterilerek ihale rakamı bilerek yükseltilmiş midir?

ESHOT ve İZELMAN, İzmir Büyükşehir Belediyesine hizmet amaçlı mıdır, yoksa kar amaçlı mı çalışan şirketlerdir.

Suçlu olarak, hükümet mi gösterilmektedir? Bu durumu yoksa Aziz Kocaoğlu, isteyerek bilerek mi yapmıştır?

İzelman’ın verdiği fiyat teklifi fahiş bir rakam mıdır? Öncelikle bu sorulara, bir yanıt bulmak lazım.

Yoksa Aziz Kocaoğlu’nun bildik üslubu devreye girmez miydi? “ MAFYAYA İHALE VERMEM” Gibi laflar da edilebilirdi diye düşünmeden edemiyorum.

CHP İzmir Milletvekili Alaattin Yüksel, duruma sert tepki göstermiş. Yüksel, “AKP hükümeti kurumlar aracılığıyla belediyenin üzerinde baskı kuruyor. Şimdi de gelip otobüslerde çalışan şoförlerin işlerine el attılar. Burada hükümet elinden geleni yapmaktan çekinmiyor. Büyük bir çalışma içindeler ve bunu acımasızca yürütüyorlar. Ortada organize olmuş bir çete var”

Pardon ihaleye özel sektör girmemiş midir, yoksa ben mi yanlış anladım? Etkin Eğitim Organizasyon Gemi İşletmeciliği ve Turizm Ltd hangi devlet kurumu oluyor?

Alaattin Yüksel ardından da ilave etmiş, “ Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun suçu olmamasına rağmen 397 yıl hapis talebi ile yargılandığını, bürokratların cezaevine atıldığını söyleyen Yüksel, baskılara boyun eğmeyeceklerini ne yaparlarsa yapsınlar. İstedikleri çalışmayı yürütsünler. İzmirliler her şeyi görüyor. Bu zamana kadar yaşanılan sıkıntılar nasıl atlatıldıysa bu sorunlar da aynı şekilde gidecektir. İzmir halkı gereken cevabı vererek onları püskürtecektir” demişiniz.

Sayın Yüksel ben size katılmıyorum, bu ihale ile Aziz Başkan’ın 397 yıl ile yargılanmasının ne alakası var? Evet, İzmirliler artık her şeyi görüyor ne yazık ki!

Sapla samanı karıştırmayalım.

Dedim ya bugün TANSAŞ’ları yazıp bana müsaade diyecektim, olmadı, iki önemli konuyu aynı yazıda yazmak mümkün olamadı, bildiğiniz üzere, “ İlahi Aziz “ kitabım için zaman vermem lazım, çalakalem sizlerin karşısına çıkmak istemiyorum, yazdığım konular çiçek böcek değil ki, araştırma gerektiren konular. Elbet bana gelen maillerle ilgileneceğim, elbet gerektiğinde yine suç duyurularımı yapacağım, zaman, zaman ilginç konularla sizlerle beraberliğim sürecek, hiç merak buyurmayınız.

Benim çok sevdiğim ve değer verdiğim, Sayın Burhan Özfatura’nın yeğeni, Murat Çakır iddialara göre, müdür muavini olarak görev yaptığı İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden görev çıkış kâğıdı ile görevden alınmış. Sevgili Burhan ağabey, yeğeni için Aziz Başkanı aramış. Görevden alınan Murat Çakır’ın göreve iade yazısı yazılmış.

İzulaş’ta işten çıkarılan, diğer müdür ve şefler, niye görevlerine dönemediler? İllaki birilerinin devreye girmesi mi gerekiyor?

Bu mudur sosyal belediyecilik?

Aziz Başkanım geçen günlerde Yıldızhan Otel'in sahibi sizi makamınızda ziyaret etmiş doğru mudur? Başkanım size bir hatırlatmada bulunayım, dün Turizm il müdürlüğünden üç görevli Yıldızhan Oteli'ne gitmiş, neden derseniz eğer, bu otel yapı kullanım belgesi olmadan nasıl açılmış diye meraktan gitmişler.

Buca Belediyesi İmar Müdürlüğü'ne, plan değişikliği teklifi veriliyor, her nasılsa imar müdürlüğü, meclis onayına sunmadan ret kararı veriyor. İmar müdürlüğü meclisin üstünde midir ki, meclise sunmadan karar veriyor? O zaman hiçbir belediye plan değişikliği için meclis gündemini meşgul etmesin, direk Buca İmar Müdürü'ne sorsun yeter.

Konak Belediye Meclisi'nde, tartışmalara neden olan trafo değişikliği neden yapılmak istendi diye bir araştırdım, karşıma bildik isimler çıktı, Kavuklar’ın benzin istasyonu için trafo yeri değişecekmiş, pardon burası imar hattını geçiyor mu, geçmiyor mu?

Oh ne güzel iş, soyadı büyük olanlar için mevcut planlar değişir, yönetmelikler unutulur mu?

Sosyal Demokrat Belediyeciliği herhalde ben yanlış biliyorum.

CHP Konak İlçe Kadın Kolları önümüzdeki pazartesi Yıldızhan Otel'de gece yapacaklarmış, ben anlayamadım, anlayanınız var mı?

Konak Belediyesi'ne soruşturma izni çıkmış.

Hayırdır Aziz Başkanım Pazar günü ne toplantısı yapacaksınız, bir toplantı söylentisi alıp başını gidiyor, ne toplantısı olduğunu öğrenemedim!

İnsanlar, onlar için ne yaptığınızı anlayamazlar, siz yapmayı bırakana kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder