8 Aralık 2012 Cumartesi

GÖREVLER SORUMLULUKLAR

GÖREVLER SORUMLULUKLAR!

Bugün söz verdiğim gibi, Konak Belediyesi’nin meclis toplantısına gittim. En arka sırada yerimi aldım. Işıklar hafif karartıldı, TV de Sn Hakan Tartan anlatımıyla kısa bir tanıtım filmi izledik. Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan’ın izinli olması nedeniyle Kürşat Selçuk’un yönetiminde meclis oturuma açıldı.

Komisyonlardan gelen önergeler ve meclis gündemine girmeden evvel, İzmir gündeminde olan bir konuya değinmeden edemeyeceğim.

CHP Konak Gurup Başkan vekili Sn Mehmet Türkbay, kaymakamlık Binası’nın üzerinde bulunan ve tadilattan sonra geri yerine asılmayan “CUMHURİYET FAZİLETTİR “ yazısını dilek ve temenniler kısmında dile getirdi.

Kendilerini canı gönülden kutluyorum.

Sn Konak Kaymakam’ı “ o yazıyı asma mecburiyetimiz yok” demişiniz.  Siz Cumhuriyet yüzünden o makamlarda oturuyorsunuz, Cumhuriyet olmasaydı size ihtiyacımız olmazdı, bunu hiç düşündünüz mü?

Atatürk, 14 Ekim 1925 günü İzmir Kız Öğretmen Okulu’nda öğrencilere şu suali sormuştur: Cumhuriyet nedir ve sultanlıktan farkı nedir? Cevabını da kendisi şöyle vermiştir “Cumhuriyet fazilet-i ahlâkiye ye dayanan bir idaredir.”

İşte bu yüzden “ Cumhuriyet Fazilettir” yazısını o duvardan indirseniz de, bizler bu sevdadan asla vazgeçmeyeceğiz.

Kaymakam Bey, o yazıyı asmaya mecburiyetiniz yok diyelim, peki makamınızın gerektirdiği görevleri yapmanız gerekir değil mi? Size birkaç sorum olacak;

Kaymakam, ilçenin genel yönetiminden sorumlu olan, devleti ilçede temsil eden, ilçenin en yetkili kamu görevlisi değil midir?
 “İlçede yasaların uygulanmasını sağlar” Peki ilçenizde bulunan;

Yapı Kullanım Belgesi olmadan hizmete açılan Yıldızhan Otel için, defaten sözlü ve yazılı uyarılarıma rağmen, ilçenin en büyük ita amiri olmanıza karşın neden bu konuda hiçbir işlem yapmadınız?

Yine ilçenizde bulunan, Martı Hastanesi’nin ruhsatsız hizmet vermesine karşın neden işlem yapmadınız?

Bu işlemler sizin görevleriniz içinde değil mi?

Yoksa ben Kaymakam’lık tanımını yanlış mı öğrendim?

Kaymakam sadece tören ve açılışlarda mı halkın arasına karışır?

Biz yine meclis toplantısına dönelim, komisyonlardan gelen raporların, 2. Maddesinde yer alan Güneşli Mahallesi 6944 adada bulunan benzinlik istasyonu yanındaki mevcut T-1404 trafo yerinin değiştirilmesi.

Trafo yeri değişmesi için 01.10.2012 tarihinde, iddialara göre, Gediz A.Ş tarafından Konak Belediyesine yazı yazılıyor, Bu trafo yerinin mesafesi LPG satımına engel teşkil ettiği için. Şimdi akıllara şu soru geliyor, bu benzin istasyonunda zaten LPG satışı yapılıyor, neden şimdi bu trafo engel?

Bu konu için İBB Çevre Korumadan, Yıldız hanım ile görüştüm,” Bu benzin istasyonunun EPDK dan izni olduğunu” belirtti. Bunun üzerine ben kendilerine bir soru yönelttim, peki aynı mesafede bulunan trafo yanında ben benzin istasyonu açmaya kalksam müsaade alabilir miyim? Hayır, alamazsınız” Neden peki? “yönetmelikler değişti”

Ben bunun üzerine Gediz A.Ş trafo kurulu üyelerinden Vedat Bey ile konuştum. Bu benzin istasyonu için nasıl jet hızıyla bu kararın alındığını ve her vatandaş istediği zaman trafo yerini değiştirebilir mi diye de ekledim. “Masrafını ödediğinde değerlendirilir” O zaman ben evimin önündeki trafonun yerini değiştirmek için müracaat yapsam ne kadar zaman içinde olur?

“Değerlendirir uygun ise yaparız”

Vay be paran varsa eğer bu memlekette dağların yerini bile değiştirirsin! Yeter ki paran olsun.

Ben bu işten bir şey anlamadım, umarım yetkili makamlar bu işi araştırdıktan sonra hep birlikte öğreniriz diyelim.
Bu benzin istasyonunun sahibi, Kavuklar diye olaya bakılıyorsa, bence yanılıyorlar, bu beyefendinin benzin istasyonları için meclis üyeleri savcılıkta ifade vermiyorlar mı? İddialara göre, yıllar evvel yine bu beyefendinin imarında kolaylık sağlayan, etkin ve yetkin biri, isminin önüne bir marka almış mıdır?

Gelelim meclis gündemindeki, diğer konulara,

Üçkuyular AVM projesi yerinin Karabağlar Belediyesi’ne ait hissenin, Konak Belediyesi tarafından satın alınıp alınmayacağı kararı ise gündemde kaldı. Neden acaba?

Mecliste en ilginç detay ise, ITB Berlin Uluslar arası Turizm Borsası’nın 06-10. Mart 2013 fuarına katılım ve gerekli her türlü katkı
ve harcamanın bütçeden karşılanması ve Çin’in Şangay şehrinde bulunan Kadın Kültürü Müzesi ve diğer müzelere yapılacak gezi. Hadi Berlin Fuarı turizm acısından önem arz edebilir de, Çin’e gitmek isteyenler lütfen kendi bütçelerinden turistik geziye gitsinler. Kamunun parası ile gidilmesi ne kadar etiktir? Diye sonra birileri sorarsa ne cevap vereceksiniz?

Meclis bitti, ben en arka sıradan aşağıya doğru inerken, bir sesle irkildim, “Nivent Hanım nasılsınız? İyiyim. “Ben Ömer Faruk sizin sitede benim odamla ilgili yazı yazılmış” Evet, yangın merdivenine giden yol nasıl kapanır bu uygun mudur?  “Efendim kapı kilitli değil” Pardon bende belediyeye geldim gördüm, bir yangın halinde kim bilecek oranın yangın merdivenine çıktığını? Ömer Bey defalarca bilgi edinme biriminize Arkas Holding ruhsat eklerine uygun mudur, kaçak katı var mıdır diye sordum her seferinde ruhsatı olan bir binadır diye yazı yollandı. Elbet bu binanın ruhsatı vardır, lakin kaçak katı var mı? “ Şimdi söylüyorum evet kaçak var”

Yanımda bulunan sevgili ağabeyim Sedat Çuhadar’la birbirimize şaşkın, şaşkın baktık, vay be dedim koskoca Arkas Holding de bunu yaparsa diğerlerini hiç sorgulamaya gerek yok. Ben Lucien Bey’i tanımam ama İzmir iline yaptığı katkılardan dolayı kendilerine saygım vardır. Büyük hayal kırıklığı yaşadım gerçekten, kimse bunca zamandır bu binayı neden görmedi?

İlla birileri sorguladıktan sonra mı ortaya çıkacak, o zaman biz sizleri niye seçtik, niye maaşlarınızı ödüyoruz?

Aziz Başkanım, hani kimseye ayrıcalık yok tu? Hani herkese eşit davranıyordunuz?

İmar demişken, Salı günü İBB nin 4. Katı 419 numaralı odada Mülkiye Başmüfettişine ifade vermeye gittim, İmar konusunda, bana gelen e mailleri T.C Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusu yapmıştım. Bu konuda bilgime başvuruldu, uzun bir süre ifade verdim. Belediyeden ayrılırken birkaç duyum aldım İddialara göre, mahir enişteye ait, Çamyuva Evleri 100 ya da 200 konutluk yerin, plan notu kaldırılarak, imara açılmış. Bu iddialar doğru ise olay oldukça vahim.

Bugün meclis olmasaydı eğer, bugün ki yazım Kemalpaşa Belediyesi olacaktı, artık gelecek yazımda yer vereceğim.

Balçova Belediyesi’nin bilgi edinme biriminden gelen ruhsatsız otel ve eczanelere ilişkin cevap yazısı geldi. Sizlerle paylaşacağım.

Dere Beton dosyasının tamamını sizlerle paylaşacağım, İDEA Konutlarını unuttum sanmayın, Allah izin verdiği sürece yazmaya devam edeceğim.
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder