13 Eylül 2012 Perşembe

İBB ye Genel Bakış


İzmir Büyükşehir Belediyesi Hukuk Müşaviri Canan Mut hanımefendiyi birkaç kez gördüm ama hiçbir yakınlığım ve diyalogum yok. Bundan bir süre önce kızı ile ilgili bir yazı yazmıştım, şimdi ise çok enteresan benim gittiğim yerlerde, gerçi ben İzmir’in her yerini geziyorum ama ( adliye, emniyet v.b) yerlerde yollarımız ya da ortak arkadaşlarımız kesişiyor. Bu duruma bende çok şaşırmaktayım, inşallah ilerde bir gün karşılıklı oturup da höpürdete, höpürtüde kahvelerimizi içer ortak arkadaşlardan ortak mekânlardan konuşuruz. Beni ne kadar çok sevdiklerini duyuyorum da!

Pervin Hanım, cezaevinden çıkarak evinde daha rahat bir ortamda, tutukluluk halinin devamı, kendilerini rahatlatmıştır. Cezaevinden çıkışına bende, her şeyden önce bir kadın ve bir insan olarak çok sevindim. Ne yazık ki görüntüde seviniyor gibi olup da, Pervin Hanım’ın cezaevinde oluşundan mağduriyet nemalanması yapanların çok mutlu olmadığını biliyorum. Doğrusu bu beni çok şaşırtıyor, bu kadar timsah gözyaşı olabilir mi?
Eshot’un “ Kapalı Durak” ihalesiyle ilgili daha önceki yazılarımda tarafıma e-mailler geldiğini sizlerle paylaşmıştım, bu bilgilere göre, Eshot’ tan bazı yöneticilerin bilgi, göndermeye devam ettiklerini, hatta bu süreç içerisinde, bazı mühendislerin kendilerine talimatı veren, üst yönetici ve avukatı tarafından, nasıl yalnız bırakıldıkları anlatanlar ise beni ziyadesiyle üzdü. Şimdilik ayrıntılarını vermiyorum, ama bu vermeyeceğim anlamına sakın gelmesin. Ancak “durak ihalesinde, ilk ihaleyi alan firmanın sorumluluğunda olan durakların, ikinci ihalede ihaleyi alan firma tarafından yapılan değişikliklere nasıl göz yumduğu, ya da idarenin bu işe nasıl izin verdiğini araştırın.” Bu e-mail oldukça ilginç, araştırıyorum ve epey ilginç bilgiler oluştu, oluşmasına da, asıl sorgulanması gereken Danıştay 1. Dairesine, İBB tarafından yapılan itiraz ret edilmiş, ret etme gerekçesi de bir o kadar ilginç. Bu ihale karışıklıklar yumağı halinde ipin ucu nasıl bulunacak çok merak ediyorum.

İBB'nin itirazına, Danıştay tarafından ret edilen dosya neydi bir hatırlayalım, İsterseniz. İBB Bilgi Edinmeden Danıştay’a yapılan itirazın neticesini sormuştum, hala cevabını alamadım ama ben, kendi imkânlarımla öğrendim.

İçişleri Bakanlık makamının, 26.11.2010 tarih ve 21001/415 sayılı kararın 2. Maddesinde, İzmir Büyükşehir belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İdare Encümeni ve İhale Komisyonu Başkan ve üyeleri, Eshot Genel Müdürü Gül Şener, Genel Müdür yardımcıları Ö.Faruk Alçelik, İsmail Halim Gürsoy, Tufan Eker, Üyeler Hüseyin Ercan,Hüseyin Çalışkan,irfan Aras, 1. Hukuk Müşavir V.figen Seyis, Yapı Tesis Dairesi Başkanı Rafet Bayram, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı, Turgay Akkaya, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı besim Gültekin haklarında soruşturma izni verilmiştir.

Şimdi ise, ret kararından sonra bu dosya iddianame dosyasında mı yoksa başka bir mahkemede mi görülecek bilemiyorum. Ancak bu dava oldukça zorlu geçeceğe benziyor. Yanılıyor muyum?

Bilgi edinme demişken aklıma, İzsu Genel Müdürü, Dr Ahmet Hamdi Alparslan imzalı tarafıma bilgi edinme kapsamında gönderilen belgeyi, yazımın sonunda, sizlerle paylaşacağım.

Paylaştığım belgenin birinci paragrafında, sizlerinde mutlaka dikkatini çekeceği gibi, Göksu ve Sarıkız kuyuları için, içme suyu paket arıtma tesisi alımı, Yönetim Kurulumuzun 10.07.2008 tarihli kararına istinaden 4734 sayılı Kamu İhale Kurumu 21/b maddesi kapsamında 4 firma davet edilerek yapıldığı belirtilmiştir. İhale mevzuat hükümleri doğrultusunda, 24.07.2008 tarihinde yeterlilik belgelerinin incelendiği belirtilerek 28.07.2008 tarihinde belgeleri yeterli görülen 2 firmadan teklif alınarak sonuçlandırılmıştır denilmekte.

Bu cevap beni pek tatmin etmediğinden, bilgi edinme birimine sorularımı yineledim;

Davet edilen 4 firma kimlerdir? Elenen 2 firma kimdir? Yeterli görülen 2 firmadan ihaleyi alan firmanın dışındaki firma hangisidir?

Yazıda ilk önce 28.07.2008 tarihinde, belgeleri yeterli görünen 2 firmanın teklifleri değerlendirilerek, sonuçlandırıldığı belirtilmektedir. Bu işlemi Yönetim Kurulumu Komisyon mu, kimler gerçekleştirmiştir?

31.07.2008 tarihli Yönetim Kurulu toplantısı öncesi 28.07.2008 de ihalenin sonuçlandırılmış olması, 3 gün sonra Yönetim Kurulunun toplanması, bürokrasiyi tam anlamıyla bilmediğim için biraz karışık geldi.

İzsu Genel Müdürlüğüne bu konu hakkında bilgi edinme birimine yolladığım dilekçeyi büyük duyarlılık içerisinde yanıtlayacağına eminim. Gelen yanıttan sonra arıtmalarla ilgili yazılarım olacak.
Kantinciler Büfeciler Odası Başkanı, Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyon Başkan vekili, Selahattin Arslan, için birçok mail almaktayım. İki mail oldukça ilginç.

Bunlardan birincisi, Yargıtay 5. Dairesi 2012/2848 sayılı evrakta geçen karar, “ sahte evraktan” hapis cezası çıktığı iddiaları içeren mailler almaktayım. Umarım bu sadece iddiadır, aksini bile düşünmek istemiyorum.

Diğer iddiaları gelecek yazılarımda değineceğim, Birol Soylu bu konuda da beni arayacak mı çok merak ediyorum.

Aziz Kocaoğlu 23-26 Ağustosta üç gün kampa çekiliyorum diye kendine izin vermiş. Hayırdır Başkanım İzci Kampına mı gittiniz?


Konak Belediyesi meclis kararınca, Shell Benzin İstasyonu ayni sermaye ile Merbele devir edilmişti hatırlarsanız, Shell Benzin istasyonu, yeşil alan üzerinde Konak Belediyesince işletilmesi için kiraya verilmişti. Şimdi ise Shell Benzin istasyonunu Merbele devir edilip satılması büyük şaibe yaratacağı aşikâr, iddialara göre bu benzin istasyonu yeşil alanda diye şikâyet mektubu yazılacak. Ardında mahkemeye taşınacak, mahkemede yeşil alanda benzin istasyonu olmaz diye karar alınacak. Peki 20 yıl işletilen bu benzin istasyonu nasıl işletildi diye kimse sormayacak mı bu plan tutmaz bence. Sıradaki plan ne olacak çok merak ediyorum.

Üçkuyularda’ki Shell Benzin istasyonu, Üçyol’daki Benzin İstasyonu, Otogar’ın içindeki benzin istasyonu hepsi aynı kişininmiş.
Üçkuyular AVM si için ne zaman satış yapılacak beklemedeyim tüm dosyaları hazırladım, yetkili makamlara sunmak için hadi artık satışı da, yapın. Bakalım kılçıklı mı kılçıksız mı satışlar yapılacak?

Görülen o ki imar planları, el ele, kol kola parti gözetmeksizin yapılmakta, bu gidişata kim dur diyebilecek?

İBB'nin kendi sayfasında olan bir açıklamaya gözüm takıldı, İzmir Büyükşehir Belediyesi Etik Komisyonu, Genel Sekreter Yardımcısı Vekili Erhan BEY başkanlığında, toplam 7 üyeden oluşmakta olup, 04/05/2011 tarihinden itibaren 2 yıl süre ile görevlendirilmiştir. Bu Etik Kurulda kimler var, kuruluş amacını sizlerle paylaşacağım.
Gelecek yazılarımda Vakıflar genel müdürlüğünden gelen ikinci bilgilendirme yazısı ile bitmeyen metroyu ele almak istiyorum.

Bugün ki yazımı, yöneticilerin uyması gereken üç kuralla bitiriyorum ...

Asil insanlar idare eder
Aciz insan şikâyet eder
Basit insan iftira eder








(*) ASP.NET - PHP Linux Hosting - Kurumsal Hosting - Tıkla sipariş ver...

Bu yazı 27/08/2012 tarihinde eklenmiştir.
  1. Takipte
 
Yorumlar
 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder