13 Eylül 2012 Perşembe

Sayın Yüksel İstifanızı Hazırladınızmı?

AK Parti İzmir Milletvekili Aydın Şengül ile CHP İzmir Milletvekili Alaattin Yüksel, canlı yayında Aliağa-Menderes Raylı Sistem hattı yüzünden tartıştı.

CHP’li İzmir milletvekili, Yüksel, projenin tamamen belediye olanaklarıyla hayata geçtiğini ifade ettikten sonra, “TCDD buraya bir kuruş para harcamadı. Ortada protokol var. Para verdiği kanıtlansın milletvekilliğinden istifa ederim” dedi.

Bu istifa restine şaştım kaldım, bakalım istifa edecek mi?

Sn. Alaattin YÜKSEL’e olan sempatimi okurlarımın bildiğini düşünüyorum. Dün geceki televizyon tartışması ve bu konu ile ilgili olarak bir okurumdan gelen mesaj ilginç bir gelişmeye kapı araladı.

Ne dedi milletvekilimiz, “ Banliyö sisteminin giderleri ile ilgili olarak TCDD’nin bir kuruş harcadığını ispat edin, milletvekilliğinden istifa edeceğim”

Bana gelen bilgi tam bu noktada çarpıcı oluyor. Aslında Alattin YÜKSEL kendisine verilen bilgiyi muhtemelen eksik, anlayarak kendisini milletvekilliğinden istifaya angaje etmiş durumdadır. Şöyle ki, TCDD ile İBB arasındaki protokolde, Banliyö sistemi ile ilgili tüm inşaat işlerinin tüm giderlerinin İBB tarafından karşılanması ancak işletmenin her bir tarafın %50 oranında ortağı olacağı bir şirket tarafından gerçekleştirilmesi öngörülmekteydi. Bu anlaşmanın gereği olarak vagonlar ve bakım tesisleri ekipmanlarının giderlerini İZBAN ödedi. Yani bunlar için yapılmış olan harcamaların yarısı IBB den, yarısı da TCDD tarafından karşılandı. Bu yatırımlar da Banliyö Sisteminin ayrılmaz parçası olduklarından ve toplam banliyö sistemi içerisinde de önemli sayılabilecek bir paya sahip olduklarından TCDD' nin bunlar için İZBAN aracılığı ile yapmış olduğu harcama kesinlikle Banliyö sistemi için yapılmış olan harcamadır
Bu incelik muhtemelen Alaattin Bey tarafından anlaşılamamış, bu eksik bilgi ile ölçüsüz ve anlamsız rest ortaya koymuştur.

Mademki restinde haklı değildir, kendisine sadece ve sadece sözünü yerine getirmek düşer.

İsterseniz son bir defa daha Alaattin Yüksel’in meydan okuma sözlerini hatırlayalım.

“Hodri meydan dedim. İstifa resti çekiyorum. Sen çekemiyorsun. Hızlı tren projesi tamamen belediyenin imkânları ile yapıldı”

Sn Alaattin Yüksel istifanızı, Sn Kılıçdaroğlu’na elden mi vereceksiniz, yoksa posta ile mi yollayacaksınız?

Neyse biz bugünkü konumuza dönelim, hatırlarsanız bundan bir önceki yazımda “Ben mecliste yoktum sorumluğum yok” başlıklı yazımda, İBB ve Buca Meclis kararlarını irdelemiştik.

14.01.2011 İBB meclisince Buca 1/5000 ölçekli nazım imar planı revizyonu yapıldı. O zamanlar yürürlükte olan 1/25.000 ölçekli plana istinaden 1/5000 ölçekli plan yaptılar.

O zamanların 1/25.000 ölçekli planı diyorum, çünkü 1/100.000 ölçekli plan gibi oda iptal edildi. Nedir bu İzmir’in planlama hatalarından çektiği!

Mağdur edilen vatandaşlardan biri, askı süresinde itiraz etmiş her zamanki gibi itiraz yerinde görülmeyip ret edilmiş. Vatandaş itirazında kararlı, mahkemeye gitmiş,iddialara göre, 4. İdare Mahkemesi Esas 2011/1821 kararıyla yürütmeyi durdurma vermiş.

Nazım İmar planlama müdürlüğü, 1/25.000 ölçekli plana uygun 1/5000 ölçekli plan yapamıyor musunuz da, yasa gereği, imar kanununun 6. 8. maddelerine istinaden üst ölçekli planlara uygun imar planı yapmak zorunda değil misiniz?

Nazım İmar planının başında kim var?

Belediye meclisinde, meclis üyeleri, yasaya uygun yapılmayan planları, bilmeden el kaldırıp oyluyor. Gurup kararı diye ses çıkarmıyorlar, bunu kanıksadık da, İmar Komisyon Başkanı, “Bizim, kıblemiz doğru, abdestimiz sağlam” demekle üzerinizden sorumluluğu atamazsınız. Kimse sizin abdestinizle ilgilenmiyor, imar planları birer, birer yargıya takılıyor, reçete yazmaya benzemez imar planları, sabahları bir kaşık al, akşam tok karnına al demeye de benzemiyor. Bakın ben çalışıyorum, okuyorum, en azından çabalıyorum ve iddia ediyorum, sizden daha iyi planlamayı öğrendim, sizde biraz çabalayın araştırın, Dr Sırrı Bey İzmir köy değil, büyük şehir kendinize gelin. Bu planlarda İzmir Büyükşehir Belediyesine uygulanan baskılar, soruşturmalar yüzünden mi yürütmeyi durdurma alıyor? Planlamayı bilmeyen kişilerden mi bilinmez.

Dr Sırrı Bey benden söylemesi planlama sizi yanıltıyor, yoksa siz hakikaten değerli bir tıp doktorusunuz.

Şimdi İBB nin yaptığı planlamalar yürütmeyi durdurma aldığına göre,
Buca’nın 1/5000 ölçekli planı yok!

Ya Buca meclisine imar tadilatı gelirse ne yapacaklar?

İddialara göre, 19.06.2012 4. İdare Mahkemesi Yürütme durdurmayı neye göre vermiş?

Üst ölçekli plan ile alt ölçekli planların yoğunluk değerlerinin birbirlerine uyum içinde olmadığı gerekçesiyle.

Planlamacı olan herkes bilir daha okul sıralarında, planlama ilkeleri nedir, üst ölçek olmadan alt ölçekte planlama yapılabilinir mi diye.

Benim anlamakta zorlandığım başka bir konu ise, 19.06.2012 tarihinde yürütmeyi durdurma kararı verilmiş, İBB'nin avukatları yürütmeyi durdurma kararını en kötü şartlarda bir hafta sonra öğrendi diyelim, buda haziran ayının sonu olsun, peki Temmuz ve Ağustos ayı Buca’ya ilişkin planlamalar nasıl yapıldı? Sorusuna bir cevap var mıdır?

İddia edilen yürütmeyi durdurma kararını gelecek yazımda sizlerle paylaşacağım, faks sıkıntısından dolayı kararı elime alamadım, elimde olmayan her karar benim için bir iddiadır. Ancak iddia sahibi kişinin bilgisine aklına ve vizyonuna çok güvenirim.










(*) ASP.NET - PHP Linux Hosting - Kurumsal Hosting - Tıkla sipariş ver...

Bu yazı 29/08/2012 tarihinde eklenmiştir.
  1. Takipteyim 1
  2. Garip Çelişkili Bir Olay
  3. Siz Yasaların Üstünde misiniz?
  4. İlahi Aziz Bey...
  5. Hodri Meydan
  6. Sen Ben Bizim Oğlan
  7. Sayın Yüksel İstifanızı Hazırladınız mı?
  8. İBB'ye Genel Bakış
  9. Ben Mecliste Yoktum, Sorumluğum Yok
  10. İddialar, İhbarlar
 
Yorumlar
İyi ki var ve yazıyorsunuz
Nivent hanım, her konuda olduğu gibi bilmeden, yada eksik bilgi ile çıkarsanız , sonu böyle olur, HEMEN İSTİFA ETMELİ ZATEN İZMİR DE BUVEKİL VE EKİBİNİN SAYESİNDE ELDEN GİDİYOR, iyi çalışmalar
Bu yorum erkan SEVİNC tarafından eklenmiştir.
Bu yorum 30/08/2012 tarihinde eklenmiştir.
YALAYACAK
Bunlar bu güne kadar hangi konuda tükürdüklerini yalamadı ki bunu yalamasın.
Milleti Makarna,bulgur dağıtmakla oy verenleri de almakla suçladılar kendileri KONAKTA güpe gündüz Patates dağıttılar. Belediyeler burs vermesin diyerek Mahkemeye başvurup kaldırdılar şimdide serbest olsun diye baş vuruyorlar.Bunlar dan ne siyasetçi olur nede Politikacı.
Bu yorum İZMİRLİ tarafından eklenmiştir.
Bu yorum 29/08/2012 tarihinde eklenmiştir.
Sayfalar: 1

Bilgileriniz
Yorumunuz
Güvenlik Kodu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder