21 Ağustos 2012 Salı

Beklemedeyim

Beklemedeyim

Bugün söz verdiğim gibi Konak meclisine katıldım, Hakan Tartan mecliste yoktu, Meclis 1. Başkan vekili, Adnan Oğuz Akyarlı, başkanlığında oturum açıldı. Sn Akyarlı mecliste çıkan tartışmaları o kadar iyi bertaraf ediyordu ki, kendilerini kutluyorum.

Meclis gündeminde olmasına karşın, komisyonlara havale edilip sonuçlanmayan önergeler olarak karşımda görünce, üzüldüm. Oysa, ulusal ve yerel basında, Doğuş Planı'nın engeli, bu mecliste kalkacak, diye haberler vardı.

Bugün meclis toplantısı önce yapılan gurup toplantısı iki saat evvel yapılması da ortada bir sorun olduğunun göstergesi değil midir?

Eğer ben dünkü yazıyı yazmasaydım özürlü bir çocuk doğacaktı, çok şükür bu doğuma şimdilik engel oldum, biliyorum sizler kısa bir süreliğine diye düşünüyorsunuz. Ama bu satış bu haliyle gerçekleşmez arkadaşlar, eşyanın tabiatına aykırı
Benim savaşım, kişilerle değil, "Kamuyu Zarara Uğratma" düşüncesi bile çıldırtıyor olacak ki hala kalemimle mücadele veriyorum, gecenin bu saatinde.

Doğuş Gurubu dilekçesini verdi, akabinde satış kararı, elbet satış yapılabilir, ama hakkaniyetiyle yapılmalı, usulsüz yapılırsa, eğer ne gerekiyorsa yapacağım, hiç merak buyurmayınız.

Sözü fazla uzatmadan konunun özüne dönelim, bugün ki yazımdan sonra, bana gelen iddialara göre, hemen B Planı devreye girmiş, bana göre harika bir plan.
B planına göre Konak Belediyesi'nin üst yetkilileri soluğu Büyükşehir Belediyesi'nde almış, biz 18 uygulaması yaparak bu parselleri satmamız zorlaştı, büyükşehir olarak sen bize teklif et üzerimizden yükü atalım. Yok, canım dememiştir, yapmaz öyle şey dedim kendi adıma.
Büyükşehirde hemen "Otopark Alanı" yapacağımız bu alanda, belediyenizce terklerini hemen yapın diye bir yazı yazılmış ve bu yazı jet hızıyla elden ele imzalara çıkarılmış, Konak Belediyesi'ne aynı gün ulaşmış. Yok canım kuru iftiradır, ben İBB'ye yazdığım bilgi edinme yazılarını bile anca bir ayda alırken böylesine şaibeli bir konuda, bu hız mümkün değil, iftiradır dedim, ama İBB çalışanı ısrarla doğru dedi, ben işin içinden çıkamadım
Eğer bu iddialar doğruysa ortaya şu durum çıkmaktadır, burada Doğuş Gurubu tarafından yapılacak bir "Oto Terminal" var, hani alışveriş merkezinin altına yapılacak ya, işte o alanın terkleri isteniyor, yarın müfettiş geldiğinde ise, büyükşehir savunmasında, bu alanın imar planında terminal garaj vardı bende buranın yapılması için istedim diyecek. Konak Belediyesi, savunmasında, efendim büyükşehir istedi bende yaptım diyecek. Dolayısıyla ortada suçu gerektirecek koşullar oluşmamış olacak. Peki, yetkili makamlar madem imar planı doğrultusunda terkleri istedin neden Konak Meclis gününde bunu yaptın derse ne olacak?

Ben hala inanmıyorum sizde inanmayın sevgili okurlarım, ben sadece iddiaları yazıyorum.

Peki hadi terkler bir şekilde usulüne uygun hale getirildi diyelim, 18 uygulaması yapıldıktan sonra kalan metrekare her halde aynı fiyata satılmayacak, değer artışı olacaktır değil mi? Sahi değerleme raporları yapıldı mı? Benimki de soru işte koskoca belediye, değerinin altında satar mı satmaz elbette.

Kılçıksız löp,löp balık yemek ne güzel olurdu değil mi?
Karabağlar’a da aynı yazı yollanmış mıdır? Bak şimdi içime bir şüphe düştü.


Konak Belediyesi'nin, imar birim şefi, bir öğretmenmiş doğru mu? Böylesine önemli bir görevin başında, harita mühendisi, şehir plancısı, inşaat mühendisi sokaklarda iş ararken olur mu Allah aşkına, ne zamandan beri öğretmenlere imar dersleri veriliyor, buda iftiradır dedim.

Şimdi ne olacak? Tekrar meclise gelecek, meclise kadar ikna turlarımı yapılacak, bana kalırsa meclis üyelerine bu ikna turları fayda etmeyecek ben onlara güvenmek istiyorum.

Bu olay aslında 4 ayaklı saç ayağı, 1. Ayağı Büyükşehir Belediyesi, 2. Ayağı Balçova Belediyesi, 3. Ayağı Konak Belediyesi, 4. Ayağı Karabağlar Belediyesidir.

İddialara göre bugün meclis gurup toplantısında kavga çıkmış, kavganın nedenlerinden biride, CHP Meclis üyeleri, Shell benzin istasyonunun ayni hakla Merbel’e devrine itiraz etmişler,
Bugün mecliste başkan yardımcılığına getirilen Kerim Bey’e aramıza hoş geldin dediler, kimdir bu Kerim bey diye soruşturdum, yine iddiaya göre fen işleri müdürü Aytekin Beyle çalışmak istemiyormuş, doğru mudur?

Şimdi iddialardan, varsayımlardan bir çıkalım, Mart 2012 İzmir İli, Konak İlçesi söz konusu parsellere ait teknik inceleme raporuna bir bakalım.

Bu raporu kim hazırlamış, Meral Celep hazırlamış.

Mevcut imar durumu; Söz konusu parseller 31.07.2003 onaylı 1/5000 ölçekli Nazım imar Planına göre, yol yeşil alan, oto terminal alanı ve dere ıslah hattında kalmaktadır. Üst ölçekli plana uyumlu olarak aynı şekilde 1/1000 ölçekli uygulama imar planında söz konusu parseller yol, yeşil alan, oto terminal alanı ve dere ıslah hattında yer almaktadır.

Söz konusu parsellerin bulunduğu bölgede 31.07.2003 tarihinde onaylanan nazım İmar Planına bakıldığında ilk onaylı nazım imar planında bulunan kullanım alanlarının tümüyle değişime uğradığı görülmektedir. Bu değişikliklerde en önemli olanı ilk imar planında Açık Pazar Alanının tümüyle kaldırılmış olması ile sosyal tesis alanının büyük ölçüde küçültülmesi gibi kamu yararını birebir etkileyecek kararların olmasıdır. Ayrıca ilk imar planında konut alanı niteliğindeki alanın yaklaşık 5 kat büyütülerek Kentsel ve bölgesel iş merkezi niteliğine büründürülerek rant artışının sağlanmış olmasıdır.

Kentlerin anayasası niteliğindeki nazım imar planlarında yapılan bu tip köklü değişikliklerin, kamu yararını zedeleyici olduğu ve bütüncül bir anlayışa hitap etmesi gerekliliğinden uzak olduğu görülmektedir.

1/1000 ölçekli plan incelendiğinde aynı anlayışın sürdüğü görülmekte olup söz konusu olan 2734 ada 41 ve 137 parseller kamulaştırma sahası içerisinde bırakılmıştır.Halbuki söz konusu parsellerin aynı bölge içinde bu şekilde haksızlığa uğramış başka maliklere ait parsellerin 6165 ada 3 parsel ile birlikte aynı uygulama sınırı içine dahil edilmesi durumunda 2734 ada 41, 137 parsellerin ve muhtemel diğer parsellerin kamulaştırılmasına gerek kalmadan %28 zayiat oranı ile terklerini yaptıktan sonra “kentsel ve bölgesel iş merkezi” olan bölgede hisselendirilmesi hem planın bütüncülüğünün sağlanması adına hem de hakça eşit bir uygulama yapılmasının sağlanması adına gereklidir diye düşünüyoruz. Aksi halde bu uygulamanın dışında bir uygulama yapılması durumunda söz konusu bölgede sonradan mülk edinen ve bölgeden yok pahasına arazi alımları yapan ve sonradan planlama ilke ve kurallarına, yasa ve yönetmeliklere aykırı şekilde plan tadilatı yaparak veya yaptırarak kendine getirim sağlayan kişiler, yasaların üstünde bir uygulama ile özel plan yapılmış durumuna düşürecektir.

Diye rapor tanzim eden Meral Celep her şeyi yalın bir dille anlatmış bulunmaktadır, bu plan planlama ilkeleri ve kurallarına, yasa ve yönetmeliklere aykırıdır, İBB alışveriş merkezi için ayrıca 16 milyon liralık kamulaştırma yapacak olduğundan haberiniz var mıdır? Bu konu ile ilgili açılan bir mahkeme de var yakında bu konuyu da sizlerle paylaşacağım.

Bugün meclis çıkışı vapurda Nazım Hikmetin 1962 yılında yazdığı, Vatan Haini, şiirini okudum çok etkilendim, şiirden alıntıları sizlerle paylaşmak istedim...

Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz,
Ben yurt hainiyim, ben vatan hainiyim.


Vatan çiftliklerinizse,
Kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan...

Nazım Usta günümüzdeki sorunları ne güzel dile getirmiş değil mi?

Aslında yazılarımı haftada bire indirmek istiyorum, gerçekten çok yoruldum, yazdığım kitap zaten çok zamanımı almakta, mahkeme dosyalarını, iddianameyi inceliyorum, bu sürece nasıl gelindiğini, sizlerle paylaşamadığım tüm detayları yakında çıkaracağım “İLAHİ AZİZ” adlı kitapta paylaşacağım, keyifle okuyacağınız kitap çok yakında.

Neyse bugünlük bu kadar yeter meclis kararına kadar beklemedeyim, çıkacak karar doğrultusunda, bende yetkili makamlara dosyaları yollarım artık, meclisten sonra görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder