21 Ağustos 2012 Salı

Gülü Seven Dikanine Katlanır

Bugün bayram, aslında büyük başkanın keyfini kaçırmak istemezdim, ancak yapacak bir şey yok, tarafıma bilgi edinme birimi aracılığıyla yollanan cevaplar ne yazık ki eksik ben ne soruyorum ne cevap alıyorum.

Bu sorulara geçmeden evvel 1. Kordon’a İzbeton tarafından ince kum dökülüyormuş, hayırdır başkanım, körfez temizlendi de şimdiden kumsal mı yapıyor sunuz?

Elbette ki bu yüzden değil, nedenini öğrendim, Halfinger atların ayakları rahatsızlanmış, nallar uygun değilmiş, atların ayakları kaymasın diye bu yönteme başvurulmuş, çok yazık, gerçekten yazık güzelim kordon önce trafiğe kapandı atlar ürkmesin diye, şimdi ise kumlanıyor, ya Kordonboyu'nda oturanlar hafif rüzgar estiğinde ne yapacaklar? Bu mudur çözüm?!
Beynimi kurcalayan soruların cevabını almak istiyordum, neden Güneş Fayton'dan alım yapılmıştı? İnternette fayton üreticileri araştırdım karşıma Şehzade Fayton çıktı, sitedeki iletişim bölümünde bulunan cep telefonunu aradım. Ne yazık ki tel cevap vermedi.

Kısa bir süre sonra,” Buyurun beni aramışınız” diyen bir ses, beyefendi geri döndü...

Kendimi tanıttım, ben Yerel Gündem’de yazıyorum, İzmir Faytonları için birkaç sorum olacak cevap vermeye bilirsiniz, sizi anlayışla karşılarım.

“Marmaris’te tatildeyim, ama cevap verebilirim, bu konu gerçekten beni de rahatsız etmekte, ben İngiliz Kraliyet Ailesi'ne fayton verdim, Eskişehir Belediyesi'ne de verdim. Ancak bu proje için aranmadım, bana fayton yapımını vermeye bilirler ama en azından bir görüş alabilirlerdi.”

-Sizi ihaleye çağırdılar mı?

“Hanımefendi görüş bile almadılar, bozulan faytonları bende tamirde.”

Anlamadım Güneş Fayton neden yapmamış? “Bütün faytonlar arızalı bebek arabası körükleri kullanılmış, faytonların ön kısımları daha şimdiden aşağıya bakıyor, daha tam anlamıyla kullanılmayan faytonların durumu ne yazık ki bu. Aslında proje olması gereken güzel bir projeydi.”

İhaleye çağrılmamanıza karşın neden tamiratı üstlendiniz? “ Beni arayan X.X adlı kişi, çok ricada bulundu, bu projeye çok önem verdikleri ve bu projede, yanlış yapan kişilerin çoğu soruşturma kapsamında olduğu diğerlerinin de görevden alındığı, artık sizinle çalışacağız daha fayton alımları olacak diye belirtilince, üstlendim. Bu proje aslında olması gereken bir projedir gönlüm yok olmasından yana değil ondan tamiratını üstlendim, bayramdan sonra teslim edeceğim.”

Bakım masrafı ne tuttu? “2000 TL”

-Son sorum olacak atlar hakkında bilginiz var mı?

” Geçenlerde, at ahırına gittim atların boyunları yara içinde.”


Anlamadım neden yara içinde?

“ Koşum takımları yanlış, bunlar atları almadan koşum takımlarını almışlar oysa önce atlar alınır ardından ata uygun koşum takımı alınır, düşünün hanım efendi 40 numara bir ayağa,36 numara giydirilir mi? Nalları da atlara uygun yapılmamış.”


Daha ne söylenebilinir, bu atlar belediyeye dert olacak, Tarım İl Müdürlüğü atları kontrol etmiyor mu?

Ya hayvan severler siz ne yapıyorsunuz?

Bir at öldü diğerleri iddialara bakılacak olursa çok zor durumda. Atlar Türkiye’ye geldiklerine bin pişman!

Şimdi gelelim, İzmir Büyükşehir Belediyesi Fayton Sefası ile ilgili sorduğum sorulara, her nedense eksik cevaplar verilmektedir, bunun üzerine 2. defa sorularımı yönelttim yine eksik bilgiler var, isterseniz birlikte bir irdeleyelim.

İBB’den gelen yanıt:


1. İzulaş A.Ş. tarafından bu konuya ilişkin herhangi bir tarih ilan edilmemiştir.
2. Yüklenici tarafından Avusturya’dan getirilmiştir.
3. Sorudaki “At’lara ödenen rakam” dan kasıt ihale bedeli ise 12.750 TL/At+KDV’

4. İhale yapılmıştır. Kazanan firma; Kızılırmak Tarım Ve Hayvancılık Veterinerlik Tic. San. Ltd. Şti.’dir.

5. Yüklenici tarafından atların şirketimize teslimi sırasında ibraz edilen belgelerde atların Kapıkule Gümrük Kapısı’ ndan giriş yaptığına ilişkin “ Veteriner Sınır Kontrol Noktası / Kapıkule Gümrük Müdürlüğü” kaşesi bulunmaktadır.

6. Atların kontrol belgesi Tarım Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü’nden alınmıştır.

7. Atlar barınağa yüklenici tarafından özel olarak dizayn edilmiş araçlarla getirtilmiştir. Nakliye yüklenicinin sorumluluğundadır.
Verilen cevaplar beni ikna etmedi ve ısrarla yeniden sorularımı sordum.

Sayınn Yetkili,

Tarafıma yollanan bilgiler benim sorduğum soruların her nedense hepsi cevaplanmamıştır, bilgi edinme yasasına göre davranılmadığı aşikârdır, bir an önce yasa kapsamında cevap verilmesi aksi halde yasal haklarımı kullanacağımı ihtaren bildiririm. Tarafıma yollanan cevap yazısını ilave ederek sorularımın madde, madde cevaplanmasını istiyorum. Daha önce sorduğum cevap alamadığım soruların altına kırmızı ile belittim.

Benim sorduğum sorular:

1. İzmir’in Fayton sefası ne zaman olacak?

2. Meclis kararınızda, İZULAŞ A.Ş.’ne fayton taşımacılığında kullanılmak üzere satın alınacak olan 36 adet Haflinger ırkı atın satın alımı için masrafları İZULAŞ A.Ş. tarafından karşılanmak üzere, Denetim Muayene Kabul Komisyonu'nda asil üye olarak İzmir Doğal Yaşam Parkı Şube Müdürlüğü'nde görevli Veteriner Hekim Vasfiye ERDEM’in 15 Nisan - 25 Mayıs 2012 tarihleri arasında 3 günlük süreyle satın alınacak atların seçiminde bulunmak için Avusturya’ya gidebilmeleri ve bu tarihler arasında görevli izinli sayılmaları hususunun görüşülmesi.

(Doğal Yaşam Parkı Şb.Md. 626) kararı alınmasına karşın,Kızılırmak’ın web sitesinde,İZULAŞ A.Ş nin 36 adet HAFLİNGER At ihalesine teslim edilecek atlar İZULAŞ A.Ş seçim ve teslim komisyonunda görevli Veteriner Hekimler Vasfiye ERDEM, Oya ORAL ve Satın Alma Müdürü Serkan YEŞİLTEPE tarafından 23.05.2012 tarihinde Avusturya Cumhuriyeti'nde seçimi ve fayton koşum testleri tamamlanarak seçilen atlar 21 günlük karantinaya alındı. Haberinde geçen, Vasfiye Erdem, Oya Oral ve Serkan Yeşiltepe’nin masraflarını kim ödemiştir? Bu gezi için belediyenin kasasından ne bedel çıkmıştır?

Bu sorumum cevabını alamadım


3. Victorya isimli faytondan kaç adet ve ne bedel üzerinden alınmıştır? Bu fayton alımı için ihale yapılmış mıdır, yapıldıysa kaç firma katılmıştır?

Bu sorumun cevabı da yoktur

4. Alınan atlara ne bedel ödenmiştir? Yeni alınan atlar için ihale açılmış mıdır, kaç firma girmiştir ve ne bedelle atlar alınmıştır, bu bedel içerisinde yurt dışından gelen atların gümrük vergisini ihaleyi alan firmamı ödemiştir, yoksa belediyenizce ya da belediye şirketinizce mi ödenmiştir. Ödenen tutar ne kadardır? Şartnamesindeki maddeler nedir?

Atların bedeli yazılmıştır, ancak ihaleye kaç kişi katılmıştır, şartnamedeki, maddeler nelerdir sorusuna cevap alamadım.
5. Yapılan ahırlar için ihale açılmış mıdır, açıldıysa kaç kişi katılmış ve ne bedelle yaptırılmıştır, şartnamesindeki maddeler nedir?
Yapılan ahırların ne kadar bedelle yapıldığı ve ihale olup olmadığının cevabı da yoktur.

6. Fayton Sefası için eleman alımına, atların alımına, Faytonların alımına, atların yeme içmesi ve bu fayton sefası için toplam belediyenin kasasından kaç para çıkmıştır.

Bu sorumun cevabı da verilmemiştir.

7. Yapılması düşünülen fayton sefası için kaç kişi işe alınmıştır ve bu kişilere net ne ödenmektedir. İşten çıkarılan var ise ne sebeple işine son verilmiştir.

Ne yazık ki bu sorumun cevabı da verilmemiştir.

8. Fayton yönergesinde tanımlanan, fayton ve at cinsi neye göre tanzim edilmiştir, bu tanımlamayı hangi birim ya da hangi kişiler yapmıştır?

Bu sorumunda cevabı da verilmemiştir.

Tüm bu yazışmaların, sonucunda yine eksik bilgiler yollanmıştır. İBB den gelen son cevabı birlikte irdeleyelim. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı basın Yayın şube Müdürlüğünden, İlgi M.35.İBB.0.24.11-B-569 yazıya istinaden;
1. İBB Fayton Sefası projesi gerçekleşmiş ve halen devam etmektedir.
2. Adı geçen kişilerin masrafları, şartname ve sözleşmede yer aldığı şekilde yüklenici tarafından ödenmiştir. Yapılan yolculuk gezi amaçlı olmayıp atların seçimi ile ilgili olarak Avusturya’ya gidiş ve geliş için İzulaş A.Ş nin bir ödemesi olmamıştır.

3. Daha öne bildirdiğimiz gibi fayton sefasına ilaveten 9 fayton aynı bedelle alınmıştır. Faytonların alımı 4734 sayılı yasanın 3-g maddesine uyarınca yapılmıştır.

4. Atlara ödenen gümrük vergisi dahil daha öne tarafınıza bildirilmiştir. Atlar bir kere ve bir defa da alındığından yeni at alımı söz konusu değildir.

5. At barınağı malzemesi alınarak tarafımızdan yapılmıştır.
6. Sözü geçen harcamalar İzulaş A.Ş tarafından yapıldığından belediyeden doğrudan bir para çıkışı olmamıştır. Bu işler 30.06.2012 tarihi itibari ile toplam 1.456.452.45 TL dir.

7. 34 kişi işe alınmıştır. Toplu sözleşme hükümlerine göre ücret ödenmektedir.

8. Fayton yönergesi İzulaş A.Ş tarafından yapılmıştır.
İmza Ulaşım Hiz.Mak.San A.Ş

Soru ikide tarafıma yazılan yazıda, masrafların yüklenici firma tarafından yapıldığı söylenmekte, oysa meclis kararında ise masrafları İzulaş A.Ş tarafından karşılanmak üzere diye karar çıkartılmış. Ben anlamadım anlayan varsa söylesin
Soru üç de, fayton bedellerinin daha önce gönderildiği söylenmekte, zahmet buyurup bir daha yazmamışlar, hadi onu anladım da ihale kanunun 3 - g maddesine göre yapıldığı söylenmekte. İhale olmuş mu olmamış mı, ihale yapıldıysa kaç firma girmiş. Anladığım kadarıyla ihale yapılmamış Güneş Faytondan alınmış, yazımın başında yazdığım gibi Şehzade Faytondan da fiyat alınmamış. Dedim ya benim aklım ermedi yetkili makamlar belki anlarlar.

Sorularımdaki dördüncü maddesinden de aldığım yanıt beni doyurmadı, ben atların fiyatını evet sordum tanesi 12.500 TL + KDV bu atların alımı için bir ihale açılmış mıdır, açılmamış mıdır bu kadar basit bir sorunun cevabı her nedense verilmemektedir. Canlı hayvanın kabulü nasıl olurda yurt dışında yapılır, ya atlar hastalıklıysa. Dediğimde oldu atlardan birisi öldü iddiaları ortalıkta dolaşıyor, ayakları rahatsız, bakar kör nasıl iadesi olacak bunların, öyle üç kuruşa da alınmadı ki üzerine su içelim.

Beşinci maddedeki soruya gelelim, ihale açılmadı demek bile kâfi gelecekti ama siz, at barınağı malzemesi alınarak tarafımızdan yapılmıştır. İzulaş ne zamandan beri inşaat işi yapıyor, hadi yaptı diyelim, at barınağı için ne kadar para harcanmıştır?

Altıncı sorunun cevabı ise, sözü geçen harcamalar İzulaş A.Ş tarafından yapıldığı için belediyeden doğrudan bir para çıkışı yoktur, pardon İzulaş A.Ş Belediyenin şirketi değil midir? Ben her zaman ki gibi anlayamadım, bu gidişle IQ testi yaptıracağım bende sorun olabilir, sizler anladınız mı? 1.146.452.45 TL harcama kalemleri nelerdir, faturaları nerelerden alınmıştır? Bu konuda da bir açıklama yok.

Yedinci sorumun cevabında ise 34 kişi işe alınmış denilmektedir, oysa Büyük başkan 35 faytoncu işe alınmıştır diyor.

Sekizinci sorumun cevabını net bir şekilde en nihayetinde almış bulunuyorum sekiz soruda iki doğru ve net cevap buna da şükür.
Bu Fayton Sefası soruşturulacaktır, soruşturulma açıldığında, ne diyeceksiniz, yine Adalet İstiyorum diyecek değilsiniz herhalde.
Ben papatya çiçeğini çok severim, bazıları gülü sever ama dikenleri bir gün gelir eline fena halde batar. Atalarımız " Gülü seven dikenine katlanır" diye boşa söylememişler.

Gelecek yazımda 45 plakalı araçlara değineceğim,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder