24 Mart 2012 Cumartesi

Alaattin Yüksel'mi Erdoğan Bayraktar'mı Haklı

Alaatin Yüksel mi Erdoğan Bayraktar mı Haklı?
Bugün Politik Gündem de ağzım açık Sayın Alaattin Yüksel’i izledim,bugün yaptığı basın toplantısında ise söylediği sözler beni oldukça şaşırttı. Alaattin beyi ilk tanıdığımda son derece nazik hatta duyarlı bir insandı. Her nedense şimdilerde o nazik beyefendi gitmiş yerine agresif tutum sergileyen bir kişiye dönüşmüş. Bence artık yaş itibari ile bu kadar sinirli olması sağlığı için hiç iyi değil, benden hatırlatması diye konuma dönmek istiyorum.

İzmirli olarak, CHP, MHP, AKP, DP kim ne yaparsa yapsın İzmir lehine iyi şeyler yapsın isterim burada sen yaptın ben yaptım tartışmasının ne gereği var nede yeri var. Yıllardır İzmir hak ettiğini alamadı, ister buna yerel yönetimler deyin ister hükümet kanadı deyin. Sonuç ortada İzmir trafiği ile çarpık kentleşmesiyle her geçen gün kötüye gitmekte. Elbet bu bugünün sorunu değil yılların sorunu öyle üç beş senelik sorunda değil hani. İzmir’den neden beyin göçü oluyor bunu tartışalım.

Hergelen böyle gelmiş böyle gider mantığı ile yandaşların menfaatine yönelik çalışmaların dışında sen ben bizim oğlan durumu olmuş.

Geçmişe baktığımızda birçoğunuz bana kızabilir ama en radikal kararları Burhan Özfatura almış, TANSAŞLARI Kamu faydalansın ucuz market hizmeti alsın diye kurmaya kalktığında, rahmetli Turgut Özal “Belediye Bakkallık yapmaz” demiş ama Burhan bey dinlememiş, Metroyu ilk planlayan yine Burhan Özfatura olmuş bu kez de önüne sit kurulu çıkmış “Buraları iş makinesi ile kazamazsın yargılanırsın” demişler dinlememiş, yargılanmış ama Kamu menfaatini gözettiği için beraat etmiş. Yanılmıyorsam Kamu Menfaatini gözettiği için iki yüzün üzerinde dava açılmış ve hiçbirinden ceza almamış. Şimdi ise herkesimin Burhan Ağabeyi olarak gururla İzmir sokaklarında dolaşıyor boynu dik olarak.

Şimdi açılan davalarda keşke Kamu Menfaatini korumaktan açılsaydı da tüm İzmirli hep birlikte “ADALET İSTİYORUZ” diye bağırsaydık inanın en önde yerimi alırdım.

Şimdi niye bunları yazdım diye merak ediyorsunuzdur, Alaattin Yüksel, Hülya Güven, Mustafa Moroğlu, İl Başkanı Tacettin Bayır ve il yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen basın toplantısı yine beni oldukça şaşırttı. Zaten ben sürekli şaşırmaktayım gelişen olaylarda.
Şehircilik ve Çevre Bakanı İzmir iline geliyor ve Kentsel Dönüşüme İzmir’den başlayacağız, bunun için 11 milyar TL ayırdık diyor. Bu açıklamaya sevinmek, yerine vay efendim “Bunların iki yüzü var biri Ankara Yüzleri biri İzmir Yüzleri” isterse on iki yüzleri olsun iki bakan aynı anda İzmir iline kadar geliyor ve İzmir için katma değer yapacak projeleri bir, bir sıralıyorken neden her şeyi siyasetle örtüştürüyorsunuz.

Ya onlar yaparsa CHP kaybeder diye düşünüyorsunuz? Bırakın yapsınlar engellemeyin sonuçta İzmir kazanacak.

Yerel yönetimleri etkisizleştirmekten bahsediyorsunuz da sizler zaten yetkinizi fazlasıyla kullanmıyor musunuz yandaşlarınızın, yakınlarınızın usulsüz planlarını geçirmiyor musunuz? Bunu ben söylemiyorum aman yanlış anlaşılmasın Yargıya Takılan Planlarınız söylüyor!

“KRALLARDA BİLE OLMAYAN YETKİ VERİYOR” derken ne demek istediniz? Sade vatandaşların planları takılırken onlar sizlere bu deyimi kullanabiliyorlar mı?

Şimdi ben Alaattin Yüksel’e soruyorum  “KADİFEKALE PROJESİNİ BÜYÜKŞEHİR YAPTI” derken nasıl doğruları göz ardı edebildiniz desem acaba yanılır mıyım? Sözler uçar gider ama yazılar kalır deyimini söyleyen ne kadar güzel söylemiş. İsterseniz İBB nin kendi sitesinde yayınlanan bir yazıyı sizlere aktarmak istiyorum. Belki siz unutmuş olabilirsiniz!

“İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Belediyesi ve Toplu Konut İdaresi (TOKİ) arasında yapılan “İzmir Konak Kentsel Yenileme Projesi” protokolü kapsamında İmariye ve Altay Mahalleleri’ndeki heyelan bölgesinde bulunan yapıların yıkımına başlandı. Uzundere’de yapımı süren konutlar tamamlandığında, heyelan bölgesindeki semtlerde oturan vatandaşlar bu güvenli evlere taşınacak.”

Şimdi bu proje kimin olduğu tartışmasına gerek yok bu güzel işbirliğini niye göz ardı ediyorsunuz? Sonuçta iyi ve güzel iş çıkmış elbirliği ile, Alaattin Yüksel yine basın toplantısında “Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı bir projeyi mecliste bitirdik diyor Sayın Bakan. Bu durumda Bakan doğru söylemiyor diyebiliriz.. Bunun takdirini kamuoyuna bırakıyorum” dedi.

Şimdi ben size sorsam kim doğruları göz ardı ediyor? Şimdi yine bana Alaattin Yüksel diyecek ki siz CHP düşmanısınız ama ben kimsenin düşmanı değilim, İzmir adına iyi şeylerin peşindeyim kim gelirse gelsin ama İzmir için iyi şeyler yapsın diyenlerdenim.

“ADAM OLMAK DOĞRU SÖYLEMEKTİR” derken ne demek istediniz? Sn Moroğlu Sn Binali YILDIRIM İzmir için bir şans değil midir? Bir çöp kamyonu ile adamlığı nasıl bağdaştırdınız onu anlayamadım, bu konu içinde araştırma yapıyorum hangi belediyelere çöp kamyonu vermiş bende merak içerisindeyim. Araştırmam bitsin sizlerle de paylaşacağım.

Asıl yazmak istediğim konular elimde birikmiş halde okuyucularım bana kızıyorlar e-maillerine değinmediğim için ama ne yazık ki İzmir Gündemi sık, sık değişiyor biraz sabır diyelim.

Alaattin Yüksel’in açıklamalarından sonra acaba hangisi doğru diye internetten kısa bir araştırma yaptım, Kadife Kaledeki yurttaşlarımız için yapılan konutlar için 1800 konut dedi 3080 adet konut var. 2.500 aile dediniz 1.100 aile hepsini hatırlamak zorunda değilsiniz elbet sonra yine bana sinirlenirsiniz neme lazım.

Kadife Kale için 2009 yılında İzmir Milletvekili Sn Ahmet Ersin’in Başbakan verdiği soru önergesinin cevabını sizler için yayınlıyorum.

Sözün özü kim ne yaparsa yapsın ama illaki yapsın İzmir artık kavga istemiyor HİZMET İSTİYOR desem sesimi duyan olur mu?

Faytoncular Disiplin Kurulu Başkanı Tamer Kale, çok enteresan açıklamalar da bulundu işe alınan faytonculara 1.200 TL alacakları söylenmiş ise de %40 kesinti yapılıyormuş. Ayrıca itaatsizlikten işten çıkarılmalar başlamış. Şimdi sormak lazım Faytonculukta başka iş yapmamış Roman kardeşlerimize atlar yerine ne, iş verdiniz de ne bekliyorsunuz? Neden yapamadığınız işin faturasını onlara çıkarırsınız ki? Bu konuyu etraflıca inceleyeceğiz, çok yakında.


Ahmet Ersin'in yazılı soru önergesine verilen cevap...

http://www.yerelgundem.com/tbmm.pdf

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil