7 Mart 2012 Çarşamba

TANSAŞLAR

Aziz Kocaoğlu TANSAŞ Mağazaları'na Ortak mı?
Bugüne kadar yazdığım yazılarda yer alan kurumları kişileri tanımam, dolayısıyla hiçbir düşmanlığım söz konusu olamaz hele ki Türk Ekonomisi'ne kattığı şirketleri düşünecek olursak Koç Gurubu'na karşıt bir görüşüm olması mümkün değil. Her zaman söylüyorum yatırımcı elbet kendisini düşünecek en iyi yerlerde en az bedelle yer almak kiralamak ister, benim karşı olduğum usulsüzlüğe göz yuman kurumlardır.

TANSAŞLAR yanılmıyorsam 1985-86 yılında şirket olmasıyla birlikte mağazaların ruhsatları 3030 sayılı yasanın ek geçici birinci maddesi ile ek belediye hizmet binası olarak ruhsatlandırılmış. Daha sonra Büyükşehir Belediyesi'nden çıkan TANSAŞ Mağazaları özel sektörde üç kez el değiştirmiştir. Bu mağazaların % 89 hazine arazisi, kamuya terk ve yeşil alanlar üzerinde kurulmuştur. Halen Büyükşehir Belediyesi bu mağazalardan kira geliri elde etmektedir. Kaçak duruma düşen TANSAŞ Mağazalardan elde edilen kiralar yasal mıdır? Buda ayrı bir tartışma konusudur.

1999 yılında hisselerinin büyük bölümü Doğuş Grubu’na geçmiş. Ardından da Migros gurubuna geçmiş, dolayısıyla Tansaşlar, tartışmalı bir özelleştirme kararıyla belediye bünyesinden çıkartılmıştır. Artık kamu yararına çalışan bir market zinciri olmaktan çıkmıştır.
Bu memlekette süpermarket işi yapan diğer guruplara belediye hizmet alanlarında, ticaret hakkı verilmekte midir? Verilmiyorsa ise bu fırsat eşitliğine uygun mudur?

 
Bugün Göztepe sahilinde yada Karşıyaka Bostanlı, Alaybey pazaryerindeki gibi birçok rantlı yerde, hangi şirket para vererek satın alabilir? Büyük bedeller verilse bile alınamayacak birçok arazide kamu hizmeti yapan ve bir belediye kuruluşu olan TANSAŞ'a tahsil edilmiştir.

Bunun temel nedeni ise TANSAŞ'ın bir belediye kuruluşu olarak kurulması ve halkın çıkarları için kâr amacını minimum tutarak hizmet vermesidir. TANSAŞ'ı TANSAŞ yapan en büyük özelliğin kamu desteği olduğu, şimdi ise ÖZEL olan bir market zinciri
belediyenin inisiyatifinde bulunmayan TANSAŞ lar halen kamuya ait terk alanlar, yeşil alanlarda nasıl hizmet verebilmektedir. Bu alanlar benim ve sizin alanlarınızdır. Bu alanları İZMİR’Lİ yaransın diye ayrılmış alanlardır. Özel sektör para kazansın rantına rant katsın diye ayrılmamıştır.

Hadi alıştırıldık imar sopasının istediğine GÖKKUŞAĞI yapılmasına da bu kadarı olmaz, o zaman zor durumda olan bakkallar birleşsinler belediyenin yeşil alanlarında birer market açmaya kalsalar kim bilir ne ENGELLER le karşılaşırlar.

TANSAŞ lar diğer marketlerle aynı statüde olmalı aksi halde, REKABET KURULU GÖREVİNİ YAPMIYOR OLUR da demiştim geçmiş yazılarımda hala bir ses yok...

Sesimi duyan var mı?

Bu konularla ilgili geçtiğimiz yılın Temmuz ayından itibaren Rekabet Kurulu'na, İzmir Valiliği Mahalli İdareler İl Müdürlüğü'ne, İçişleri Bakanlığı'na yazılar yazdım, gelen cevaplar bir o kadar ilginç,
İBB'nin verdiği cevap ile başlayalım:

"Şehrin muhtelif yerlerinde faaliyet gösteren mağazaların ilk olarak Belediyemiz Tanzim Satış Müdürlüğü adına kiralandığı,20.07.1987 tarih ve 1564 sayılı encümen kararı ile Tansaş A.Ş’ ne devrinin yapıldığı, daha sonra Tansaş A.Ş ’ninMigros Türk A.Ş ile birleşmesinin usulüne uygun olarak tamamlanmış olmasından dolayıTürk Ticaret Kanunun 151. Maddesi gereği Migros Türk A.Ş nin Tansaş A.Ş nin külli halefi olduğundan kiracılık sıfatının Migros Türk A.Ş ne geçmiş bulunduğu tespit edilmiştir.Adı geçen Şirketin unvan değişikliği üzerine kayıtlarımızda kiracının Migros Tic A.Ş olarak düzenlendiği tespit edilmiştir. Söz konusu kiracı tarafından işgalen kullanılan hiçbir alan bulunmamakta olup kiralama işlemlerinin tamamı kira hukukuna dayalıdır. Şehrin muhtelif yerlerinde 17 adet mağaza bulunmaktadır."

İmza
Genel Sekreter Yardımcısı
Fügen SELVİTOPU.

Ben ne sordum bana ne cevap geldi, ben dedim ki KAMUYA TERK ALANLARDA özel şirketin derhal çıkarılması gerekmektedir dedim İBB kiralama hukukuna uygundur dedi.

Sorumu yineliyorum, TANSAŞ'LAR artı kamu yararına çalışmayan özel bir şirket. Peki neden hala vatandaşın malının üzerinde para kazanıyor? Kamu alanlarında olan yerlerden nasıl belediye para alıp usulsüzlüğe ortak olabiliyor?

İzmir Valiliği ise BİLİM SANAYİ ve TEKNOLOJİ İl Müdürlüğü'ne yazı yazmış, bende bahse konu olan il müdürlüğüne bizzat gittim il müdürüyle konuştum, konunun onlara gelmediğini söylediler.

Bana gelen bilgilendirme yazısında ise dağıtım da yer alan İstanbul Valiliği yazısına istinaden İstanbul Valiliği'ne yazı yazdım, gelen cevap:

“15.02.2012 tarihinde yapılan denetimde firma yetkilisi : “Tansaş A.Ş’nin hisseleri, Migros Türk Ticaret A.Ş(Eski ünvan) tarafından 19.08.2005 tarihinde satın alınmıştır. 30.06.2006 tarihi itibarı ile Tansaş A.Ş ile Migros Türk A.Ş’ye iltihak suretiyle birleştirilmiş. Bu husus Ticaret Sicil Gazetesinin 05.07.2006 tarih ve 6592 sayısıyla ilan edilmiştir. Kamusal alanların terki konuları Müdürlüğümüzün çalışma konularının dışında olup mahalli idarelere müracaatınızın uygun olacağı düşünülmektedir. Bilgilerinize rica ederim.

Tanrım daha nerelere müracaat yapacağım?
İçişleri Bakanlığı Bimer aracılığıyla
İzmir Valiliği Mahalli İdareler il müdürlüğü
İstanbul Valiliği
Rekabet Kurulu
İzmir Büyükşehir Belediyesi

Ve ne yazık ki hala bir cevap yok ama zannetmeyin ki vazgeçeceğim. Ben çok sabırlıyım, beklerim elbet bir cevap gelecektir.

İzmir Büyükşehir Belediyesine, sahte diplomalar ve sahte ehliyet ile işe başvuru yapanların davası ne oldu acaba?


Sorma ver harcı ile ilgi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nden cevap geldi, iki sayfa dolusu yazıda alınan ücretlerin usulsüz olduğu ve Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyuru yapın da dendi. Peki bu suç duyurusunu biz mi, yoksa yetkililer mi yapacak?

Onu anlayamadım?



1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil