3 Mayıs 2012 Perşembe

Aziz Kocaoğlu her şeyi biliyor...!
Başkan Kocaoğlu’nun yaptığı açıklamaları hayretle okudum, inanamadım tekrar, tekrar okudum ve anlamakta çok zorlandım.

Sevgili Başkanımız içinden geldiği gibi konuşuyor olmalı, oysa koskoca İzmir Belediyesini yönetiyor, bir Allahın kulu da başkanın eline bir konuşma metni vermiyor mu?

Kocaoğlu, “Bizim iddianameden anladığımız şu oldu. Bunu hazırlayanlar belediyenin ne olduğunu bilmiyordu. Biz mahkemede belediyeciliği anlattık. Çünkü belediyecilik ve faaliyet alanları bilinmiyor.

Bilinmeyen konularla ilgili yargılanıyoruz. Ben belediye mevzuatına, ihale mevzuatına, kanunlara göre çalışıyorum ama mahkeme olarak sen bunu bilmiyorsun. Çok garip bir durum” demişler.

Evet, hakikaten, çok garip bir durum.

İhale mevzuatına, uygun çalışıyorsunuz da neden Teleferik İhalesi İptal oldu?

Hem de bir değil iki kere iptal oldu. Allah aşkına kaç yıldır hemşerileriniz teleferiğe binemiyor?

Neden İptal ediliyor? Zamanında güncellemeyi yapmazsanız elbet iptal olur değil mi?

İsterseniz gazetelerde çıkan haberi bir hatırlayalım;
Daha önce iki kez ertelenen bir kez de KİK tarafından düzeltici işlem kararıyla karşılaşan teleferik için son ihale Şubat 2012’de yapıldı.  İhaleyi 10 milyon 225 bin TL’lik en düşük teklifi veren STM Sistem Teleferik Montajı ve Turizm A.Ş kazandı. Ancak, Doppelmayr Seilbahnen Gmbh şirketi, “güncelleme” adıyla yapılan maliyet tespitinin mevzuata aykırı olduğu iddiasıyla itiraz etti. KİK, söz konusu yaklaşım maliyet değişikliğiyle mevzuata aykırılık bulunduğu gerekçesiyle ihaleyi iptal etti. Açılacak davanın en az 7-8 ay sürecek olması nedeniyle yeniden ihaleye çıkma kararı alındı. Sadece maliyet tespitlerinde yapılacak değişikliklerle Mayıs ayında ihaleye çıkmak için hazırlıklar başlatıldı.

Bu kaçıncı başkanım diye sormazlar mı?

Ya şimdi ihaleyi alan firma İBB'yi mahkemeye verirse ne olacak?

Şimdi siz hala ihale mevzuatını biliyoruz diye nasıl söylersiniz?

Önümüzdeki günlerde Körfez Vapuru ihalesine çıkacaksınız, bu da bir kez iptal oldu bir kez daha iptal olursa ne olacak?

Hala ihale mevzuatını çok iyi biliyorum nasıl diye bileceksiniz?
Fayton Sefası dediniz, hatta bunun için Roman kardeşlerimizi de işe aldınız. Bununla yetinmeyip faytonlar da aldınız ne oldu bu ihalede iptal oldu.

Roman kardeşlerimiz bilmedikleri işlerde oradan, oraya sevk edilip duruyorlar, faytonlar da depolarda çürümeye bırakıldı.
Ya alınan atlar ne oldu Uyuz Eşeğe Döndü, ve siz hala ihale mevzuatına göre çalışıyorum nasıl diye biliyorsunuz asıl ben anlayamadım. Acaba bende mi sorun var?

“ BENİ ÖTEKİLEŞTİRDİLER” de demişiniz, hatta “beni farklı görüyorlar” da demişiniz, nasıl farklı görüyor acaba bende çok merak ettim şimdi, keşke biraz bu konuyu açsaydınız diyorum.

Ne farkınız var, acaba?

Sekiz yıldır belediye başkanıyım kimseyi ayırmadım da demişiniz, İzmir’in plan tadilatlarına ve planlamalarına bakılacak olursa ben size pek katılamayacağım.

“AKLIM BASMADI” diyorsunuz İzmirli hemşerilerinizin de aklının basmadığı birçok olaylar mevcut, bunu hiç düşünüyor musunuz acaba?

Belediyecilik konusunda nasıl bir ders verdiğinizi ise hiç anlayamadım, benim de kafam basmadı acaba algılama sorunumu var?

Mahkeme sürecinde kendinizi çok iyi anlattığınızı söylüyorsunuz da ben sizin anlattıklarınızdan pek bir şey algılayamadım. Tüm yaşantınız yüzde kaç oy aldığınızı, sular seller gibi anladım da, ihaleleri anlayamadım, bana pek aydınlatıcı gelmedi dersem bana kızar mısınız?

“Bu arkadaşlar vergi mevzuatını, ihale kanunu bilmiyor, bunu tespit ettim” de demişiniz, ardından da “ Bu kadar bilgisiz olacaklarına benim aklım basmadı, Bu kadar bilgisiz olamazlar’ dedim” demişiniz de, madem bu kadar bilgilisiniz de, neden acaba ihaleleriniz iptal oluyor?

Eshot ihalesi içinde...

Eshot’un durak ihalesinde bize ‘niye Euro ile ihaleye çıktınız’ diyorlar. Peki ben size başka iki sorucuk, sorsam buna cevap vere bilir misiniz?

1. Durak alım ihalesi ile reklam ihalesinin ayrı, ayrı yapılması gerekirken sözleşme türü kira olarak gösterilmek üzere 4734 sayılı yasa hükümlerinin bertaraf edilmesi sonucu kamu zararı oluşmuş mudur oluşmamış mıdır?

2. İzmir Büyükşehir Meclis kararında yeni durak yerleri ile ilgili ihale yapma yetkisi vermemiş miydi? Siz ne yaptınız eski durak yerlerine yeni duraklar koymadınız mı?

Gerçi ben size soru sormaya kalktığımda siz susma hakkınızı kullanıyorsunuz. Keşke karşılıklı bir gelsek, ben size sorsam siz de susma hakkınızı kullanmadan sorularıma cevap verseniz ne güzel olur, tüm hemşerilerinizin merakı gider.
Ya Eshot’a alınan şoförlerin ehliyetlerinin ve diplomalarının sahte çıkmasına ne diyorsunuz?


Madem belediyeciliği çok iyi biliyorsunuz da neden bu kadar soruşturuluyorsunuz, ihaleleriniz iptal oluyor?

Madem vicdan azabı çekiyorsunuz da neden mahkemede, yol arkadaşlarımın hiçbir suçu yoktur, belediyenin başı benim tüm emirleri ben verdim demediniz de yol arkadaşlarınızı sıkıntıya soktunuz?

Sahi talimatları kim veriyordu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder