3 Mayıs 2012 Perşembe

İzmir'de içi boş planlama tekniği
İBB Meclisinde 12.10.2011 tarih ve 05.841 sayılı karar ile Bornova’nın 1/5 000 ölçekli "Nazım Planı" değiştirildi. Bu değişiklikte, mevcutta tarım alanı olarak planlanmış alanlar silinerek, yalnızca onama sınırı denilen benekler konulmuştu.
19.12.2011 – 19.01.2012 tarihinde, Büyükşehir Belediyesi planlamada askıda olan plana itiraz dilekçesi verdim. Çünkü Bornova’nın tarım alanlarının böyle sessiz sedasız, tuhaf bir planla kaldırılması beni rahatsız etmiş, “Yine kime rant sağlanıyor acaba?” diye düşündürmüştü.

Verilecek bir cevapları mutlaka vardır koskoca planlamanın diyerek kafama takılan soruları sordum.

İtirazımın, imar ve bayındırlık ve tarım komisyonunca incelenmesi sonucunda, alınan Meclis Kararında, kısaca “Biz bu tarım alanlarını 1/25000 ölçekli planın 6,8 ve 6.13 maddelerine uygun hale getirmek için kaldırdık.’’ denilmekte.

Peki nedir, bu maddeler?

6.8 maddesi , ‘’eğer bu planda( bu plan derken 1/25000 ölçekli planı kastediyor) kentsel kullanım kararı yoksa eski planların ( 1/5000 ve 1/1000 ölçekli planlar) bu plan doğrultusunda iptal edilmesi ve revizyon edilmesi zorunludur ‘’derken 6.13 maddesi , ‘’bu tür tarım, ağaçlandırılacak alan gibi kullanımlarda 1/25000 ölçekli plan üzerinden uygulama yapılabilir’’ demekte…

Yani, 1/25000 ölçekli planda kentsel kullanım kararı yoksa deyince; 1/25000 ölçekli planda tarım, mera, ağaçlandırılacak alan, makilik, fundalık, kırsal yerleşme v.b.ne kadar alan varsa bu alanlardaki 1/5000 ve 1/1000 ölçekli planlar önce iptal edilecek sonra revize mi edilecek?

Bir arsa hem 1/25000 ölçeli hem de 1/5000 ölçekli planda tarım alanı ise bunun nesi 6.13 maddesine aykırı?

Bu durumda neden uygulama yapabilmek için böyle bir değişikliğe gidilmiş?

Meclis kararında, ayrıca;

‘’Söz konusu plan değişikliği ile sorunların ortadan kaldırılarak İ.B.B. yetki alanı içerisinde kalan tüm alanlarda aynı koşulların sağlandığı’’ ve “Plan önerisinin, mevcut plan kararlarının iptal edilmesine yönelik bir düzenleme olması nedeniyle, plan paftasında onama sınırı içerisinde herhangi bir plan kararının yer almadığı tespit edilmiştir” denilmekte…

Bunu , konunun uzmanlarına sormak istiyorum!!!!
Siz hiç içi boş bir plan gördünüz mü?
Böyle bir planlama tekniği olabilir mi?

Daha önce bu teknik kullanılarak planlı bir alan plansız bir alana dönüştürüldü mü?

Bunu yapan kişi plancı mıdır yoksa plansızlaştırıcı mı?

Siz bu arsanın plancısı mısın yoksa plansızlaştırıcısı mısınız?
Bu teknik, üniversitelerde ders olarak konulsun mu?(En azından tez yazılsın bari)

Bütün İzmir’in etrafına küçük benekler koyup, böylelikle önce planını iptal edip, sonra tamamını yeniden planlamayı düşünmüyor mu Büyükşehir Planlama?

Bundan sonra plan tadilatı yapılacak yerleri önce yuvarlaklar içine alıp, içini boş bırakıp, böylece iptal edip, sonra plan mı yapacaksınız?

Birçok plancıya sordum, belki ben bilmiyorumdur diye ama hiçbir plancı böyle bir iptal tekniği duymamış. Bu engin bilgi ve deneyimi neden meslektaşlarınızla da paylaşmıyorsunuz? Bu konuda bir panel düzenleseniz kamu yararı ve mesleki açıdan faydalı olmaz mı?

Ayrıca, 1/25 000 ölçekli planın müellifi olan Necati Uyar, konuşmalarında defalarca, “Biz Büyükşehir sınırları içindeki hiçbir bölgeye müdahale etmedik. Büyükşehir’in onayladığı planı veri kabul edip, diğer kısımları tamamladık” dediği halde, yaptığınız her rantsal plan değişikliğini neden “1/25 000 üst ölçekli plana uygun hale getiriyoruz” diyerek kamuoyunu yanıltıyorsunuz?

Hadi bunları da geçelim ve son bir soru soralım:

Bu arsalar KİMİN?

İtiraz ettiğim plan geçti, e ben ne yaptım bu planın incelenmesi için gerekli yerlere müracaatımı yaptım, çok yazık olacak, bu plana onay veren meclis üyeleri, yine ifade vermeye gidecek!

Yine birileri çıkıp, Abdestimiz sağlam, Kıblemiz belli diyecekler!
Bugün İzmir Büyükşehir Belediyesine, bizzat gidip, Tariş Planına itirazımı yaptım. Kayıt No;2829 ilgilenenlere duyurulur. Kayıt yapan görevliye sordum benden başka bu plana itiraz yapıldı mı diye, ne yazık ki kimsecikler itiraz yapmamış. Ortalığı ayağa kaldıran Tariş Yöneticileri neden bu plana itiraz etmemiş ben pek anlayamadım. Gerçi mayıs ayının ikisine kadar süreleri var.

Gelelim askıda olan Urla planına, Urla İskele mahallesi, 32 ada 2.3.4.30.31.33.34.35.36.37.38.39.40.41.42.43.93.94 parseller 1/25.000 ölçekli nazım imar planı doğrultusunda düzenlendiği belirtilerek konut alanına dönüştürülmüştür. Oysa küçük ölçekteki yeşil alanların gösterimi zaten 25000 ölçekte yer almayıp, konut alanları içinde gösterilmekte değil midir? Bunu her plancı bilir, peki İBB nin nazım imar dairesi bunu bilmiyor mu, yoksa bilmezden mi geliyor?

Söz konusu parseller, tamda konut kooperatifinin sınırına göre değişen, kıyı kenar çizgisinin dışında kalan parsellerde hem 3194 sayılı İmar Kanunun 27. Maddesine aykırı olarak yeşil alan kaldırılmış hem de yeni konut alanlarının getireceği nüfusun donatı alanları düşünülmemiştir.

Ya Bu Arsalar Kimin?

Daha öncede bu planı kaleme almıştım, ama ne yazık ki yine dinleyen olmadı. Elbet bu plan içinde askı süresinde itirazımı yapacağım. Askıya çıktığından haberim olsaydı, yanımda itiraz dilekçemi götürürdüm. Olsun daha süre var nasılsa.

Gerçi benim itirazlarım pek önemsenmiyor!

Son sözüm Büyük Başkan’a makamınızdan, dört kat yukarıda, bulunan planlama dairesini ara sıra bir ziyaret etmeniz de fayda görmekteyim, yoksa bu planlamalardan soruşturma izinleri sizin başınızı ağrıtacağa benziyor, zaten yeteri kadar başınızda bir yığın dert var, mahkemeydi savunmaydı derken, sağlığınız bozulur sonra. Ben sizin adınıza, çok üzülüyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder