3 Mayıs 2012 Perşembe

Sayın Kocaoğlu Ben Sizi Anlamakta Zorlanıyorum

Sayın Kocaoğlu Ben Sizi Anlamakta Zorlanıyorum
Geçtiğimiz günlerde, İzmir Milletvekili Alaattin Yüksel’in konuşmasına değinmek istiyorum.

Kısa bir konuşma yapan Yüksel "İzmir'in iki bakanı Ertuğrul Günay ve Binali Yıldırım, İl Özel İdaresi'nin, 600 bin liralık İzmir Valiliği Temsil Bütçesi'nin 88 bin lirasını yemek masrafı olarak yakınlarına yedirmişler. “Yetim hakkı yediler, boğazlarında kalsın. ” Demişler demesine haklı da olabilirler.

İğneyi kendine, çuvaldızı başkasına, batır deyiminden haberleri yok mudur?

Büyük lokma yede büyük laf etme, deyiminden de haberleri yoktur? Sanırım.

Lakin insanı ateş değil, kendi gafleti yakar; herkeste kusur görür, kendisine kör bakar.

Katlı otopark ihalesini, niçin büyük başkan iptal etmişti?
“MAFYA’YA İHALE VERMEM” de demişti!

Peki, Çankaya çok katlı otopark’ın yarı hissesi kimindi?
Vakıfların.

Geçmişin geleceğe taşınması ve yaşatılması vakıfların görevi arasındadır, hayır işlerini düzenlemektir.

Vakıfların hizmetlerinde, fakir fukara, garip guraba için fonlara aktarılan paraları ihtiyaç sahiplerine dağıtılması için kurulmuştur.

Sayın Alaattin Yüksel’e şimdi sormak lazım, Aziz Kocaoğlu Çankaya Otopark İhalesi'ni iptal etmekle, Vakıfların hakkını gasp etmiş midir, etmemiş midir?

İptal Edilen ihale 4 milyon 110 bin Türk Lirası bu paranın yüzde ellisi yani, 2 milyon 55 bin Türk Lirası Vakıfların değil miydi?
Vakıfların parasını, yani yetim hakkını kim yemiş?


Şimdi aynı üslupla “ Yetim hakkı yediler boğazlarında kalsın” mı diyelim!

Aziz Kocaoğlu katlı otopark ihalesi için, mahkemedeki savunmasında da...

“Bunun altında kalkılması, bedelinin ödenmesinin başka amaçlarla kötü niyetlerle kullanılmazsa zor olduğunu belirten Aziz Kocaoğlu, ihaleyi akla mantığa gerçeklere uygun olmadığı için iptal ettiğini” söyledi.

Daha sonra da, “otoparkın ortağı Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile anlaşarak İZELMAN’a kiraya verildiğini” açıkladı.

Çok merak ediyorum, Vakıflar Bölge Müdürlüğü, nasıl oldu da 2 milyon 55 bin Türk Lirasını hiç edebildi? Böyle bir hakları var mıdır?


Sayın Kocaoğlu, mafya dediğiniz kişilerden biri, CHP İl Genel Meclis Üyesi Avukat Aydın Öncel, omurgalı bir duruş sergileyerek,

” Başkan Kocaoğlu'nun bu yaptığı talihsiz açıklamanın hesabını vereceğini belirterek davacı oldu. Savcılığa Kocaoğlu hakkında iftira ve suç uydurduğu iddiası ile davacı olan Aydın Öncel,otopark ihalesine giren, şirketlerden birinde ben vardım. Ben mafya mufya değilim, avukatım ve aynı zamanda da ticaretle uğraşıyorum, vergimi de son kuruşuna kadar veriyorum” diyerek haklı olarak mahkemeye gitti,

Diğer ihaleye giren Hüseyinoğulları ise, halen İBB nin kiracısıdır, Sayın Kocaoğlu, daha önce MAFYA terimini bilmiyor muydunuz da Mafya olduğunu iddia ettiğiniz bu firmaya kiralamalar, yaptınız?

Bunu hiç düşündünüz mü? Sayın Başkan.

Şimdi sormak lazım, Sn Alaattin Yüksel’e bu olay yetim hakkı yemek değil midir?

26.04.2012 tarihinde, Kuş Cenneti’nin içinde yer alan binanın da yetersiz olduğunu kaydeden, yerel medyadaki çıkan haberi bir hatırlayalım isterseniz.

“Başkan Kocaoğlu, Menemen Belediyesi tarafından tahsis edilen 80 dönümlük arazi üzerinde, içinde bilim merkezi de olan yeni bir bina yapmak istediklerini ifade etti. Başkan Kocaoğlu, “Kuş Cenneti’ne gelenlerin araştırma ve gözlem yapacağı, uzun süre vakit geçirebilecekleri, komplike bir binaya ihtiyaç var. Kuş Cenneti bu kent için büyük bir zenginlik ve bunu ne kadar geliştirirsek İzmir’e de katkısı o kadar büyük olur”

Başkanım bu açıklamanızdan sonra mail kutuma birçok iddia geldi, açıklamanızda bahsettiğiniz komplike binayı, yakın camianızdan birilerine vereceğiniz söyleniyor, elbet ben buna inanmak istemiyorum. Bekleyip hep birlikte göreceğiz.

Kuş Cenneti dedim de aklıma geldi. İZKUŞ geçmişte bir ihale yapmış, Kuşların yumurtlamalarının çekimi için.

Türkiye’nin en iyi Belgesel çekimi yapan Çoşkun Aral’a verilmiş.
Bu ihale,105 bin Türk Lirasına verilmiş.

Çekilen harika film, yurt dışında da gösterilmiş.
Peki, bu harika filmin parası ödenmiş mi? Ne yazık ki hayır.

Bu konuyu nereden mi biliyorum, Okan Bayülgen programına konuk olan Çoşkun Aral bu konudaki serzenişlerini dile getirdi, inanamadım. Kendilerini aradım ve konuyu sordum, “ kendileri bu konuda konuşulacak çok şey var, ancak zaten İzmir Büyükşehir Belediyesi çok zor günler geçiriyor ve ben bir, Sosyal Demokrat kişiliğimden dolayı bu konuda konuşmak istemiyorum” dedi. Ancak sadece yapılan çekimin 30 bin Türk Lirasını alabildiklerini, çekim ekibinin parasını alamadıklarından dolayı çok üzgün olduklarını söylemekle yetindi.

Peki İBB'nin masa üstü filmi diye tabir edilen, ihale öncesi konuşmalarının, tape kayıtlarını tekrar gözden geçirince çok üzüldüm. Hakkıyla çekilen filmin parasının ödenmemesi kadar üzücü bir durum olamaz. Geçmiş olsun Çoşkun Aral’a.

İzulaş’a yeni mühendisler alınıyormuş ve bunların hepsi Bornova ilçesindenmiş, iddiaları dalga, dalga yayılmakta.

Sayın Yusuf İnan’ın yazdığı Eşrefpaşa Hastanesi'ndeki yangın haberi çok düşündürücü, umarım bu konuda yetkili makamlar harekete geçer diye düşünmekteyim. Peki, böylesine büyük düşündürücü iddialara Büyükşehir Belediyesi'nin bir yanıtı olacaktır. Duymadık görmedik demezler herhalde.

Bana yorum yazan okuyucum, "Hatay Caddesi'ndeki meşhur granit taşlar neden bitmedi dersiniz? Gelecek yazımda bu konuyu açıklayacağım, bu 4 yazı önceki son cümleniz ne oldu acaba?” diye serzenişte bulunmuş, haklı da. Ben bizzat gidip oraları fotoğraflarıyla yazmak istiyordum, ne yazık ki fotoğraflarını çekemedim.

Hatay caddesindeki granit taşlar için bir uzatma süresi, verilmişti. Bu tarih 3 Nisan 2012 idi. Ne yazık ki bu sürede de taşlar döşenemedi sebep neydi derseniz eğer, Büyükşehir Belediyesi zamanında metro inşaatının üstünü kapatamadığı için yüklenici firma, zemini kapanmayan yere taş döşeyemeyeceğinden bitiremedi sanırım. Büyükşehir Belediyesine bilgi edinmeden bu konuyu sordum elbet bir cevapları olacaktır. Bende, gelen cevabı, sizlerle, paylaşacağım, yazışmalar uzun sürüyor. Yoksa bu konuyu yazmaz mıyım hiç.

Gelecek yazımda söz verdiğim gibi, ilginizi çekecek bir pazarlık konuşmasını yayınlayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder