8 Temmuz 2012 Pazar

KOCAOĞLU’nun İçişleri Bakanlığı Genelgesinden Haberi Yok mu?

KOCAOĞLU’nun İçişleri Bakanlığı Genelgesinden Haberi Yok mu?
İçişleri Bakanlığı’nca, Belediye Başkanlarının fotoğraflarının kutlama mesajlarında yayınlama yasağı gelmesine karşın, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu herhalde bu genelgeden haberi olmamış olacak ki hala şehrin muhtelif yerlerinde “İşimiz Gücümüz İzmir” yazılı fotoğraflı afişlerini görmekteyiz.

İzmir Valiliği bu resimleri mutlaka görmüş ve gereğini yapmıştır düşüncesindeyim.

Bu genelgeye göre Başkanın değil, yapılan işin niteliği öne çıkması gerekirken, neden hala Aziz Kocaoğlu’nun fotoğrafları öne çıkmaktadır.

“Yol ve kaldırım yapımı, asfalt yenilenmesi ve çevre düzenlemesi gibi ‘rutin’ belediye hizmetleri hakkında tanıtım faaliyeti yapılmayacak” denilirken “İşimiz Gücümüz İzmir” pankartlarının üzerinde kocaman başkanın resimleri hangi hizmetin tanıtımıdır?

İçişleri Bakanlığı’nca 81 il valiliği aracılığı ile tüm belediye yönetimlerine yollanan genelge acaba İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığına yollanmadı mı?

Yoksa İzmir için, İçişleri Bakanlığı Genelgesinin, geçerliliği yok mudur?



 T.C. -  İÇİŞLERİ BAKANLIĞI - Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü
Sayı: B.050.MAH.0.07.01.00/4060 09/ 02/ 2012
Konu: Tanıtım ve Kutlama Harcamaları

 GENELGE (2012/09) - 81 İL VALİLİĞİNE

Bilindiği üzere, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu beldelerin tanıtımı için belediyeleri yetkili kılmaktadır.

Ancak Bakanlığımıza, belediyeler tarafından gerçekleştirilen tanıtım faaliyetlerinde beldenin, kurumun ya da yürütülen hizmetin tanıtımından ziyade hizmeti sunan belediye başkanının fotoğraf ve isminin ön plana çıkarıldığı, tanıtım hizmetleri yapılırken kamu kaynaklarının israf edildiği şeklinde yakınmalar intikal etmektedir. Söz konusu olumsuz algılamanın önüne geçilebilmesi amacıyla;
1-Belediyelerce gerçekleştirilecek tanıtım faaliyetlerinde belde halkının algılaması dikkate alınarak pozitif algılamayı sağlayacak şekilde beldenin tanıtımı esas alınacak, belediye başkanının şahsi tanıtımının yapıldığı düşüncesine sebebiyet verebilecek uygulamalardan özenle kaçınılacaktır.

2-Yol ve kaldırım yapımı, asfalt yenilenmesi ve çevre düzenlemesi gibi rutin hizmetler için tanıtım yapmak yerine bilgilendirme gereken hizmetler belirlenerek bu hizmetler için tanıtım yapılacaktır.
3-Yapılacak tanıtım faaliyetlerinde kişiler değil, hizmet ve faaliyetler ön plana çıkarılacaktır.

4-Belediyelere ait reklam panolarında kutlama mesajları yayınlanırken belediye ya da yapılan hizmetler yerine belediye başkanının adı ile fotoğrafının ön plana çıkarılması biçimindeki uygulamalardan kaçınılacaktır.

5-Genelge hükümleri tüm belediyelerce hassasiyetle uygulanacak, Genelgenin uygulanmasında gerekli gözetim ve denetim, ilgili valilikler ve Bakanlık denetim elemanlarınca gerçekleştirilecektir.
Bilgilerinizi ve konunun iliniz dahilindeki belediyelere duyurularak uygulanmasının takibini önemle rica ederim.

İdris Naim ŞAHİN - İçişleri Bakam
DAĞITIM: - 81 İl Valiliği - Teftiş Kurulu Başkanlığı

Aşağıda sizlere Aziz Başkanın, İBB İtfaiye Daire Başkanlığı Eğitim Kulesine asılan, fotoğraf sizlerce hangi hizmetin tanıtımıdır?
Üçkuyular AVM’sini gelecek yazımda yer vereceğim, tatilde olduğum için, mahkeme kararları ve ek bilgileri yanıma almadığımdan biraz sabır diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder