27 Temmuz 2012 Cuma

Olmuyor Başkanım Olmuyor

Olmuyor Başkanım Olmuyor…
İzmirliyi fayton sefasına kavuşturmak adına, asli görevinizi bırakıp, Avusturya’dan at ithal ettiniz, Kordon boyunu pislesin diye, hani nerde bu atların gübre torbaları, paranız mı yetmedi alamadınız, yoksa atlar mı kabul etmiyor, başkanım. Akşamları İzbeton'a ait temizlik aracı Kordon boyunu temizlemeye çıkıyormuş da, ya gündüzleri ne olacak?

Anadolu’da çok kullanılan bir deyim vardır bana bu durum onu hatırlattı. S..çtı üzerine B.K diye yazdı, derler.

Allah aşkına, bu fikri hangi sivri akıllı verdi size başkanım? Siz koskoca İzmir Belediye Başkanısınız, neredeyse CHP de, her şeyi siz planlıyorsunuz, genel başkanlığı bile düşünürken, düştüğünüz duruma bakın. Ben sizin yerinizde olsam bu sivri aklı kim verdiyse, Clark Gable bakışı yaparım, bana yaptığınız gibi.

Sadece yıllardır bitmeyen, defalarca açılışı ertelenen metro olsa, diyeceğim ki şanssızlık. Ama maalesef öyle değil sevgili Aziz ve muhterem Başkanım. Elinizde öyle bir şey var ki, neye dokunsanız kurutuyorsunuz. Bir tek kendi işleriniz Migros Balçova’da oğlunuza açtığınız beyaz eşya bayisi tıkır tıkır işliyor.
O kadar.

Yıllarca kentin anayasasını hazırlıyoruz dediğiniz Nazım planı yaptınız. Kapalı kapılar ardında, çok gizli şekilde yaptınız. Urla’da ne kadar imar eklendiğini sağır sultan bile duymuş olacak ki yargıya takıldı.

Sonra bir gün duyduk ki, mahkeme planlarınızı iptal etmiş. İzmir şehri anayasasız kalmış yani. Şu anda Anayasası olmayan bir kenti idare ediyorsunuz. Tabi buna idare etmek denirse…

Eğer özel yetkili mahkeme iptal etseydi bu planları, kıyameti koparır, adalet isteme mitingleri düzenler, “nazım plana özgürlük” diye bağırtırdınız sokaklarda işçilerinizi. Ama maalesef planları iptal eden idare mahkemesi sevgili başkanım!

İdare mahkemesi neden planları iptal etmiş peki? Durduğu yerde, “dur şu plan işini bozalım, Aziz beye zarar verelim mi” demiş? Eğer nazım planları mahkemeye ben vermiş olsaydım hemen bu kadın AKP’li, bizimle uğraşıyor derdiniz sevgili başkanım. Oysa mahkemeye veren ben değilim çok şükür.

Bu işi en iyi bilen meslek odası, Şehir Plancıları Odası değil mi sevgili Başkanım? E işte mahkemeye onlar vermiş. “Böyle plan olmaz, bunu iptal et ey mahkeme” demişler.

Mahkeme plandan ne anlasın. Göndermişler bilirkişiye. Bilirkişiler öyle sizi sevmeyen, ya da bu işten anlamayan, AKP’ye yakın adamlar değil.

Kim peki bilirkişiler? ODTÜ’lü üç tane Profesör, en iyi plancıları yetiştiren üç tane hoca. Yani bu işleri Türkiye’de en iyi bilen, hatta Türkiye’de ilk kurulan şehircilik bölümünün hocalarıymış!
Demişler ki, “İzmir plancılar odası doğru söylüyor. Böyle plan olmaz. Bir sürü eksiği var. Bir kere planda en önemli şeylerden biri olan nüfus hesapları yanlış ve eksik yapılmış” demişler.

Bunu diyen hocaların hepsi sosyal demokrat, solcu. Nereden biliyorsun derseniz, bunlar yıllardır AKP’li Melih Gökçek’e kan kusturan hocalar Sayın Başkanım.

Bu hocaların bilgilerinden ve de tarafsızlığından şüphe duymadığımıza göre, demek ki sizin bürokratlarınız bu işi yapamıyor Sayın Başkanım.
Ailecek Büyükşehirde görev yapan, aile saadeti süren insanlar vatandaşın vergileriyle lojmanlarda oturuyor, makam araçlarında keyif sürüyor, şu İzmir sıcağında benim gibi otobüslerde sürünmüyor. Buna rağmen işini bilmiyor ya da doğru dürüst yapmıyor demek ki…

Ben lojmanda kalmıyorum, altımda makam arabası da yok, maaş ta almıyorum, ama işimi iyi yapıyorum, isterseniz beni danışman olarak alın başkanım, en azından başınız ağrımaz, sıkıldıkça bana bir bakış atarsınız, sinirlerinize de iyi gelir!

Giraud Planı yaptınız mahkemeden döndü. Alsancak için 5000’lik plan yaptınız mahkemeden döndü. Yeni kent merkezi defalarca mahkemeden döndü. Baş danışmanızın planı durdu. En sonunda kentin Anayasası dediğiniz nazım plan da mahkemeden döndü?

Abdesti sağlam tıp doktoru Sırrı abinin başında olduğu komisyondan geçen her plan mahkemeden dönüyor. Büyükşehir meclisinin tüm üyeleri her ay ifade veriyor, savcılıklara gidiyor. Adliyede bir meclis bürosu açmak farz oldu bence. Birkaç tane de hukukçu koyun o büroya, arzuhalciler gibi sürekli savunma yazdırın yargılanan meclis üyelerine.

Siz hatırlı ailelerin işini çözeceksiniz diye o adamlar gürültüye gitmesin. Yazıktır, günahtır. Ağızları var dilleri yok. Siz “kaldırın ellerinizi” diyorsunuz, onlar da kaldırıyor. Çoğu neye el kaldırdığını bile bilmeden kenti idare ettiğini sanıyor…

Ama siz varsa yoksa partide kim il başkanı, kim ilçe başkanı, kim önümüzdeki dönem milletvekili, hatta hangi mahallenin muhtarı kim olsun derdindesiniz. Artık İzmir’de sizin bilginiz olmadan kimse apartman yöneticiliğine bile aday olamıyor. Çünkü eğer aday olursa, hemen apartmandan birkaç kişiyi işe alır, rakip adaya destek olursunuz. Sonra televizyonlara gider, adamlar-şalgamlar dersiniz…

Sevgili Başkanım, her şey sizin kontrolünüzde olacaksa demokrasiye ne gerek var o zaman? Bu nasıl bir sosyal demokratlıktır?

Siz gerçekten sosyal demokrat mısınız?

Bornova’da benim itiraz ettiğim plansızlaştırma planı vardı bir tane. 25 bine uygun yapıyoruz dediniz, tarım arazisi kararını kaldırdınız. Şimdi 25 bin iptal olduğuna göre ne olacak oranın durumu?

Merak ettiğim bir şey daha var. Kentin anayasası dediğiniz 25 binlik planlar iptal olduğuna göre, anayasaya bağlı çalışan yasalar da iptal olmuş demektir. Bu durumda, hangi ölçekte olursa olsun, İzmir’de çivi çakılamaması gerekir. Peki, siz hala neye göre her gün plan onaylıyorsunuz? Anayasa olmadan yasa çıkarmak mümkün müdür hukuk devletinde?

Başlıkta da söyledim Başkanım. OLMUYOR, VALLAHİ, BİLLAHİ OLMUYOR. Şu İzmir’e bir iyilik yapsanız, “ben yoruldum, şekerim çıktı” filan deyip bıraksanız şu işleri.

Koskoca İzmir’i bir ailenin emrine verip, onların Konak’tan getirdiği ekiple kenti yönetmek zor iştir. Bu işleri İzmir’de çok daha iyi bilenler vardır eminim. Onlara danışın. Bilmemek ayıp değil, sorun öğrenin. Ben de plancı değilim ama sorup öğreniyorum. Öğrendikçe anlıyorum ki, İzmir’de planlama sizin yanınızdaki o birkaç bayandan ibaret değil. Hatta planlama camiasında onların adı bile yok…

Kendi özel şirketinizde böyle bir başarısızlık yapsaydı biri, anında kapının önüne koymaz mıydınız? Peki, koskoca İzmir’in başarısızlığa uğratılması vicdanınızı sızlatmıyor mu?

Devletin malı deniz mi diyorsunuz yoksa? Sanmıyorum öyle diyeceğinizi…

Notlarım;
Gündem yoğunluğundan, Üçkuyular AVM sini, yazamadım. Bu yazmayacağım anlamına gelmesin her şeyi ile hazır, yetkili makamlara yollayacağım dosyaları da hazırlıyorum.

Hür ve kabul edilmiş mason listesin de Aziz Kocaoğlu’nun ismini buldum, bulmasına da, bu listede bulunan bürokratlar beni oldukça şaşırttı yakında.

Hatırlarsanız Ege Üniversitesi vakıf adına TEPE Gurubuna kiralama yapmış. Öğrenciler adına yurt yapmak yerine alışveriş merkezlerine kiralamış diye bir yazı kaleme almıştım, bu konu İzmirli bir avukat, olayı yeniden, mahkemeye taşınmış, yakında detaylarıyla birlikte

2 yorum:

  1. Bir kredi ihtiyaciniz var mi? Eger bir is baslatmak için bir kredi ihtiyaci var mi? Eger bir is var ve isinizi genisletmek için bir kredi gerekiyor mu?
    Herhangi bir finansal karmasa içinde olan ve bir kredi ihtiyaci? Eger borçlari temizlemek için bir kredi gerekiyor mu? Ne olursa olsun kredi sorunlari, burada 3% düsük ve uygun faiz oranlari kredi sunmak olarak yardimcidir. Bize bugün, E-posta:(garrycoleman_loanoffice@yahoo.com) Daha fazla bilgi için.

    Isim: ___________________________
    Soyadi: ____________________________
    Cinsiyet: _______________________________
    Medeni Hali: _______________________
    Adres: ______________________
    Sehir / Posta kodu: ______________________
    Ülke: ______________________________
    Dogum Tarihi: ________________________
    Kredi olarak Gerekli Miktari: ________________
    Kredi Süre: ________________________
    Aylik Gelirleri / yil: _________
    Meslek: ___________________________
    Kredi için Amaç: _____________________
    Telefon: ________________________________
    Faks: __________________________________
    Ingilizce biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Bir kredi ihtiyacınız var mı? Bu Borç Kredi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci kredi gibi kredi her türlü veririz

    mali yardım için bugün bize ulaşın E-posta: richardalicia2@gmail.com

    YanıtlaSil