29 Ekim 2012 Pazartesi

Beyler Nedir Bu Çifte Standart?
Aziz Başkan’ın “ÇETE” isimli kitabını sevgili Sinan Kara kardeşimden aldım, vapurda şöyle bir göz geçirdim, benim yazdığım “ İlahi Aziz” formatından çok farklı. Gönül Hanım’ın usta kalemi dışında içerik çok kapsamlı değil. Aziz Başkan kendi gözlüğünden olaylara bakmış, sürekli “ ADALET’ e ” vurgu yapmış, sormak lazım Aziz Başkan Adaletli mi?

Benim kitabımda hiçbir yere vurgu olmayacak, her olayı yalın dille anlatacağım, evrakları olduğu gibi yayınlayacağım, elbet Gönül Hanım gibi usta kalem yazmayacak ama Vatandaş Nivent olduğu gibi yazdı denilecek. Tüm belediye başkanları başucu kitabı gibi tekrar, tekrar okuyacaklarına eminim.

İlk fırsatta Aziz Başkan’a gidip “ Çete” kitabını imzalatacağım, elbet bende ilk olarak kendilerine imzalı kitabımı yollayacağım, benim için ilham kaynağı oldular, beni yoktan var ettiler, elime kalem gibi en güçlü silahı verdiler. Kendilerine şükranlarımı iletiyorum.

Neyse biz konularımıza dönelim,
Bugün Konak Belediyesi, bilgi edinme biriminden tarafıma cevap geldi, beni takip edenler bilir, ben genelde cevap yazılarını, yazılarımın en altında yayınlarım. Ancak bu gün başta yayınlayıp üzerinde yorum yapmak istedim.

Message flagged
Monday, October 8, 2012 4:09 PM
Sayın  Nivent KURTULUŞ,
Belediyemiz Bilgi Edinme Birimi’ne 23.09.2012 tarihinde yapmış olduğunuz başvurunuz ilgisi nedeniyle Belediyemiz İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce incelenmiş olup, söz konusu Müdürlüğün cevap yazısında “Açık adres veya tapu bilgilerinin (pafta,ada,parsel numaraları) iletilmesi halinde değerlendirilmekte olup, ilgi başvuru yazısı ile şikayete konu binalara ilişkin açık adres veya tapu bilgilerinin iletilmesi halinde gerekli değerlendirme yapılabilecektir.” denilmektedir.

Ayrıca başvurunuz Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü'nce incelenmiş olup, söz konusu Müdürlüğün cevap yazısında “Dairemiz arşiv ve bilgisayar kayıtları üzerinde yapılan incelemede anılan otel adına işyeri açma ve çalışma ruhsat kaydına rastlanılmamıştır. Ruhsatsız konumda bulunan işyeri (Yıldızhan Otel) Zabıta Müdürlüğünce değerlendirilmesi gerekmektedir” deniliyor.

Ayrıca başvurunuz Belediyemiz Zabıta Müdürlüğü'nce incelenmiş olup, söz konusu Müdürlüğün cevap yazısında “ 1373 Sokak No:5 adresindeki Yıldızhan Oteli ünvanlı işyerinde ekiplerimizce yapılan kontrollerde söz konusu işyerinin Turizm Yatırım Belgeli olduğu tespit edilmiştir.

Ayrıca Kemeraltı 452 Sokak No:27 adresinde Kemeraltı Zabıta Amirliğimiz ekiplerince yapılan kontrollerde gözle görülen herhangi bir tadilat çalışmasına rastlanılmamış ruhsatsız işletildiği tespit edilen Özel Martı Tıp Merkezi hakkında İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi uyarınca yasal işlemler başlatılmıştır.

Bilgilerinize rica ederiz.

Bilgi Edinme Birimi Tel: 0 232 444 35 66     Fax: 445 38 73

Allah aşkına sizlerde okudunuz, ne anladınız bu yazıdan? İlk paragrafta açık adres, ada, pafta ve parsel numarası olmadan değerlendirilme yapılamayacağından söz edilmiş, ama değerlendirilme yapılmış.

Ha değerlendirilme yapılamayan yer, ARKAS HOLDİNG ise, diğerlerinin ada, pafta, parsel numaralarını vermemiştim, ama değerlendirmeler yapılmış.

Ha bu seferlik yaptık, bir dahaki isteklerinizde ada pafta bildirin demek ise bu mümkün değil, çünkü ben tapuda çalışmıyorum ada, pafta, parsel numaraları nasıl ben de olabilir?

Gelelim ruhsat kaydına rastlanılamayan Yıldızhan Otel hangi ruhsatla 6 ayı aşkın sürede faaliyetlerini sürdürmektedir? “Turizm Yatırım Belgesi” mühürlenmesine engel değildir. Turizm Yatırım Belgesi bende de vardı, yine de mühür işlemi yapıldı beyler! Turizm Yatırım Belgesi bir oteli işletmeye açmaz, onun adı Turizm İşletme Belgesidir, bu belgede ruhsatsız yapıya verilmez.

Bütün bu yatırım belgelerini bir kenara bırakalım da bina yola tecavüz ediyor mu etmiyor mu demiyorum. Bu bina yola tecavüz ediyor. Binanın altı o kadar çok yolun altına inmiş ki deniz seviyesine de gelinmiş, diye iddialarda kulaktan kulağa yayılmakta. Sahi bu otelin dışarıdan görünmeyen kaç kat vardır. Üç, beş yoksa altı mı?

Gelelim, ruhsatsız işletildiği tespit edilen, Özel Martı Tıp Merkezine, İşyeri açma ve çalışma, ruhsatlar yönetmeliğinin 6. Maddesine göre yasal işlem başlatılmış.

Madde 6- (Değişik birinci fıkra: 19/3/2007 – 2007/11882 K.) Yetkili idarelerden usulüne uygun olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı alınmadan işyeri açılamaz ve çalıştırılamaz. İşyerlerine bu Yönetmelikte belirtilen yetkili idareler dışında diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili meslek kuruluşları tarafından özel mevzuatına göre verilen izinler ile tescil ve benzeri işlemler bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı alınmadan açılan işyerleri yetkili idareler tarafından kapatılır.


Yani anlayacağınız ön izin belgeleri, o belge şu belge ile bu tesisler çalıştırılamaz, derhal mühürlenir, mühürlenmezse eğer işte o zaman o işte şaibe aranır mı aranmaz mı?

Herhangi bir vatandaş ruhsatsız bir büfe bile işletemezken koca, koca işletmeler hiç işletilemez beyler nedir bu çifte standart?

Has Yün işletmesinin GSM ruhsatı var mıdır ki, buraya ruhsat verilmekte, GSM ruhsatı olmadan ruhsat verilebilinir mi?

Kordon Atatürk Caddesi, 232 numara bulunan bar işletmesinin ruhsatı, projeye uygun mu? Zemin üstü kullanılıyor mu, ben cevabı biliyorum da, birde sizlerden duymak istiyorum. Önümüzdeki ay mahkemesi görülecekmiş, bakalım ne sonuç çıkacak.

Eşrefpaşa, Yağhanelerde bulunan Kadoil benzin istasyonu, şu an faaliyette.

Bu benzin istasyonu için ilginç iddialar var;
Yıldız hanım izindeyken başka biri tarafından ruhsat imzalanmış,
İstasyon sahibi yazıyı elden İBB ye götürüyor, İBB Konak belediyesine sormadan, ilgili dosyayı istemeden ruhsatı verilmiş. İddialarına ne diyorsunuz?

Aziz Başkan bunu bir şekilde fark etmiş, iç denetime ( Teftiş Kuruluna) dosyayı havale etmiş, oradan da savcılığa dosya verilmiş, iddiaları var.

Kadoil Benzin İstasyonunun yıkım kararı da varmış, Konak Belediyesi tarafından mühürlenmişte, yola mesafeleri de kurtarmıyor iddialarına, Konak Belediyesi ve İBB ne diyor?

Şehrin göbeğinde kaçak olduğu iddia edilen bir benzin istasyonu bunca yıl nasıl benzin satışı yapabiliyor?

Gelecek yazımda, Bayraklı Belediyesi ve Menemen Belediyesine bir bakalım diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder