29 Ekim 2012 Pazartesi

Eksik Ve Yanlış Bilgiler

Bayraklı Belediyesi'nin bilgi edinme birimine, Arena Müzikhol, Yükseliş Plaza, Selim Gökdemir’e ait binaların ruhsatları için okuyucularımdan gelen iddialara cevap aramıştım.

Bayraklı Belediyesi'nden bilgiler geldi, ancak tarafıma yollanan bilgiler eksik ve yanlış bilgiler olduğundan dolayı, belediyeyi aradım.

Basın danışmanları beni aradılar ve belediyeye davet ettiler, bizzat gittim imar müdürü olan hanımefendi tüm istediğim bilgiler için benden bir hafta süre istedi.

On gün içinde yanlış bilgiler gelmişti, en azından yetkili bir kişinin, direk kendisinin bir hafta süre istemesi sonucunda, elbet doyurucu ve düzgün bilgiler gelmesini umut etmiştim. Ne yazık ki gelen bilgiler oldukça fazla kâğıt içermesine karşın sorduğum soruların cevabı değildi.

Ben Arena’nın ruhsatı uygun mu diye sormuştum, ruhsatla ilgili epey bilgi yolladılar, buranın ruhsatının içeriğinde, depo ve atölye olarak Karşıyaka Belediyesi tarafından verilmiş. Ruhsat yineleme ise Karşıyaka Belediyesi'nin verdiği ruhsatın yinelenmesi diye geçmekte. Arena neredeyse Turan bölgesinden, Alaybey sahiline kadar yayılacak. Bu nasıl bir yayılmadır.

Her işletmeciye bu hak tanınmakta mıdır?

Buranın ruhsatı bana kalırsa uygun değildir, madem Bayraklı Belediyesi için uygun görülmekte bakalım Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nün atayacağı muakkipler tarafından da uygun görülecek midir?

Okuyucularımın iddiaları mı, yoksa Bayraklı Belediyesi'nin verdiği ruhsat mı doğru, hep birlikte göreceğiz.

Bu arada elime geçen Bayraklı Belediyesi meclis tutanaklarında yer alan, Hüsnü Boztepe’nin meclis salonunda sorduğu sorunun cevabı verilmemiş, ben yinelemekte fayda görmekteyim.

“Sayın Başkan ilçemizin encümeninde yaşanan bir olay.

Arena’da ya iki ya da üç tane büfe yeri encümene geliyor. Bir şekilde encümende oy çokluğu ile reddediliyor. Fakat daha sonra kararlar yazılıyor, kararlar yazıldıktan sonra kararlar gelince oybirliğince kabul edilmiştir diye. Orada arkadaşlarımız buna itiraz ediyorlar biz bunu oy çokluğu ile reddettik. Belediye başkanı böyle istedi diyorlar ve sonuçta oy çokluğu ile reddediliyor. Sorum şu; bu güne kadar encümende bu şekilde kaç vaka yaşanmıştır? Kaç olay olmuştur. Bu konuda meclisimize bilgi verirseniz sevinirim”


Bu sorunun cevabını ise Meclis birinci başkan vekili Ertuğrul Sivrioğlu veriyor “ Evet ben teşekkür ediyorum öncelikle bir konuyu ben kısa bir açıklık getirmek istiyorum. Belediye başkanımızın daha önce sağlık sorunları vardı. İyileşti. Televizyon programları bu meclis saatiyle çakıştı. Fakat tabii ki bizler belediye başkanımızı temsil ediyoruz. Biz hepimiz bir aileyiz. Dolayısıyla sormuş olduğunuz sorularda haklılık payınız olabilir. Ancak bir sonraki mecliste bunların yanıtlarını alacağınıza inanıyorum. Gereken ne varsa yapılacaktır. Kendi sorumluluklarımızı biz biliyoruz Hüsnü Bey ama uyarı için teşekkür ediyorum.

Aynı meclis tutanaklarında, bir soru daha dikkatimi çekti. Meclis üyesi Hüsnü Boztepe, “ Son sorum vardı onu unuttum, 1 Nisan 2009 yılından bugüne kadar sayın belediye başkanı belediyemizi kaç kez toplamda kaç kez vekâlet bırakmıştır? Şimdi ne zaman gelsek ne zaman sorsak sayın belediye başkanı ya izinli ya da rahatsız, rahatsız tabii kendisine geçmiş olsun.

Ama yani sayın belediye başkanımız görevini yapamayacak durumda mı? Ama bakıyoruz raporluyken kendisi başka etkinliklerde oluyor etkinliklerin hepsinde kendisi boy gösteriyor. Şimdi insan ister istemez düşünüyor. O zaman bu arkadaşımızın rahatsızlığı ne?” diye giden uzunca sorular.

Başkanım geçmiş olsun, umarım şu an tüm rahatsızlıklarınız geçmiştir. Artık meclislerde sizi görürüz diye ummaktayım.

Neyse biz meclis tutanaklarından çıkalım, gelelim Selim Gökdemir’in yüksek binasına, bu bina ile ilgili bana gelen iddiaları İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne de sordum henüz bir yanıt gelmedi. Bayraklı Belediyesi'nden ise hemen yanındaki yüksek binanın ruhsat bilgileri geldi.

Ben ne sordum bana ne yanıt geldi!

Yüksek yapılar yönetmeliğine göre bu bina uygun değil, iki yüksek binanın yüksekliği ile aradaki mesafe tutmuyor! Yoksa bu yönetmelik değişti de bizlerin mi haberi yok?

Yükseliş Plaza içinde üç adet çatı onarım tadilatı ile ilgili bilgilendirildim her nedense.


Anlayacağınız Bayraklı Belediyesi beni pek bilgilendiremedi, olsun varsın elbet buralara atanan muakkipler tarafından bilgilendiririm.
Bu arada Bayraklı Belediyesi'nin web sitesinde bilgi edinme bölümü çalışmıyor.

Neden acaba?

Geçtiğimiz perşembe akşamı Bayraklı Belediye Başkanı Hasan Karabağ beni bizzat aradı, cuma günü belediye davet ederek, bana yanlış bilgi verenleri kendisinin sorgulayacağını söyledi. Ne yazık ki davetlerine icabet edemedim, çünkü cuma günü programım çok yoğundu.

Yoksa kendileri tarafından bizzat bilgilenmek isterdim.

Bayraklı Belediyesi ile ilgili, bana gelen iddiaları sizlerle paylaşmak istedim.

Bayraklı temizlik işleri müdürlüğü, iddialara göre, Smyrna kazı alanı üzerindeymiş, peki sit alanı sayılan bir alanda çöp araçlarının konteynırlarını nasıl yıkıyorlar.

Bu alanda suların giderleri nereye akmakta? Pis su rögarları var mıdır?

Bu ilaçlı sular antik kente zarar vermez mi?

İddialar doğruysa eğer, elbet gerekeni sayın başkan yapacaktır, diye ummaktayım.

Yine aynı alanda, Smyrna kazı alanının üzerinde faaliyet gösteren, temizlik işleri müdürlüğünün çatısı iddialara göre 2009 yılında yenilenmiş. Burası sit alanında değil midir? Sit kurulundan tadilat projesi aldınız mı? Bu tadilatı gece 12 den sonramı yaptığınız iddiaları doğrumu dur?

Karşıyaka Belediyesi Cumhuriyet Halk Partisi Meclis üyesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis üyesi, CHP İzmir İl Disiplin Kurulu Başkanı ve Makedonya Göçmenleri Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanlığı gibi birçok görevi başarıyla sürdüren Necat Yılmaz, Bayraklı Belediyesi ile muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları arasındaki koordinasyonu sağlamak için koordinatörlük görevine getirilmiş. İddialara göre Bayraklı Belediyesi'ndeki işlerin dışındaki görevlerini sürdürürken de Bayraklı Belediyesi'nin tahsis ettiği arabayı kullanmaktaymış. Bu konu Bayraklı Belediyesi meclisinde sorulmuş sorulmasına da hala cevap alınamamış...

Kamuya ait araçlar görev dışında kullanılamaz, akşam son olarak eve şoför bırakır araba park alanına çekilir diye bir genelge bulunmaktayken tahsis edilen arabalar görev dışında kullanılabilinir mi? Bu soruyu Ertan Yıldız tahsis edilen arabanın fotoğraflarıyla kendi sitesinden sormuş.

Gelecek yazılarımda Bayraklı Belediyesi'ne ait olan düğün salonları, büfeler ve benzeri işletmelerin Bayraklı Belediyesi Spor Kulübü üzerinden kiralandığı iddiaları vardır, bu kiralamalar için meclis kararı alınmış mıdır? Bu spor derneği belediye başkanına bir araba tahsisi yapmış mıdır? Belediyenin kiraladığı yerlerin tadilatlarını Bayraklı Belediyesi mi yapmıştır?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder