7 Ekim 2012 Pazar

Zenginleşen de Yok, Yakınına Menfaat Sağlayanda Yok

Bornova Belediye Başkanlığının bilgi edinme birimine iki soru sordum, cevabı geldi.

Dere Grup ve Orkide Yağ Fabrikası.


Orkide Yağ Fabrikası için sürekli ihbarlar alıyordum, inanamadığımdan sürekli ayak diriyordum. Ne yazık ki doğru imiş. Keşke doğru olmasaydı da sizlere bu konuyu paylaşmasaydım.

Dere Grup ile ilgili sürekli valiliğe yazı yazdım, dosyalar oluşturdum, neticeye varamadım, ama bu varamayacağım anlamına sakın gelmesin.

E be kızım sana ne diyenleriniz var biliyorum, ama bana ne diyemiyorum, bu kişilere bir garezim mi var? Tanımam bile, uzaktan bile görmüşlüğüm yok. Dolayısıyla düşmanlığım da olamaz.

Bornova Belediye Başkanlığı, Yapı Kontrol Müdürlüğü, 3.11.2011 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi imar ve Şehircilik Daire Başkanlığı İmar İşleri Şube Müdürlüğüne bir yazı yazmış.

İzmir İli Bornova ilçesi Kemalpaşa Mahallesi, picideresi mevkii, 10. Jandarma mahallesi karşısında ve tapuda 6 pafta-ada 1072 parsel sayılı yer hakkında ilgi yazıdan özet “ ruhsat alınmadan yapılan imalatlara ilişkin imar ve para cezası ve yıkım kararı konulu Encümen kararları mevcut olan yer” diye giden yazıyı en altta sizlerle paylaşacağım.

İzmir Büyükşehir’in yazılı talebi doğrultusunda kalan işlemlerin kendileri tarafından yapılması istenmiş.

Peki, 26.05.2010 tarihinden bu yana ne işlem yapılmış, halen Dere Grup faaliyetlerine devam ediyor.

Birileri bunun nedenini açıklayabilir mi? Nedir bu çifte standart?

“Zenginleşen yok, yakınına menfaat sağlayan da yok” diye meydanlardan sesleniyorsunuz!

Dere Grup kendi web sitesinde "Encümen Kararı" ile mühürlenen ceza kesilen işletmede bakın neler yapıyormuş;

D-R Prefabrik A.Ş, "DERE ŞİRKETLER GRUBU" nun bir kuruluşu olarak, 01 Şubat 2008 tarihinde, İzmir-Pınarbaşı'ndaki 11.000 m2'si kapalı olmak üzere 30.000 m2 oturma alanına sahip üretim tesisiyle ticari faaliyetine başlamıştır. Tesiste, alanında yetişmiş kalifiye eleman ve profesyonel teknik personel işbirliği içinde çalışmaktadır. Aylık yaklaşık üretim kapasitesi 4000 m3 olan D-R Prefabrik A.Ş. seyyar kalıp ve tesislerle bu kapasiteyi çok daha üst seviyelere taşıyabilmektedir

Bende 30.000 metre kare alana ruhsatsız fabrikayı kondurayım, bakın ben neler yaparım.
Neyse biz konuyu dağıtmayalım.

Bornova Belediyesi 26.05.2010 tarihinde Encümen Kararı ile mühürlenmiş ve 370 bin 707 TL de ceza kesilmiş. Bu Encümen kararının altına da Prof Dr Kamil Okyay SINDIR imzalamış.

Peki, "Encümen Kararı" doğrultusunda yıkım işlemi yapılmış mıdır?
Bu Encümen kararının hemen ardından 05.07.2010 tarihinde Bornova Belediyesi Encümeni tekrar bir karar almış, tekrar ilgili bakanlığına sorulması.

Pardon, önceki encümen kararı neydi? Neden uygulamaya konmadı? Hangi ergler devreye girdi?
 
İBB neden tüm dosyayı ilçe belediyesinin ukdesinden alıp kendi ukdesine almıştır?

Bornova Belediyesi yorulmasın, yıkım işleri için, ben hallederim mi, demiştir?

Gelelim Orkide Yağlarına...

Bornova Belediyesi 13.09.2012 tarihinde tarafıma, yolladığı bilgilendirme yazısında:

"İlçemiz sınırlarında dâhilinde Orkide Yağ Fabrikası olarak faaliyet gösteren yere belediyemizce 3194 sayılı imar kanunun 32. ve 42. Maddelerine istinaden yapı tatil tutanakları tanzim edilerek imar para cezaları ile yıkım kararlarının hüküm altına alındığı, söz konusu ruhsatsız yapılara ilişkin yıkım işlerinin ihale kapsamında olduğu ruhsatsız olarak yapılan yapıların yıkılması hususunda en son 23.05.2012 tarihinde yapılan yıkım ihalesine katılımcı olmadığından ihalenin iptal edildiği, yıkım işleri için yeni yapılacak ihale çalışmalarının devam etmekte olduğu."

Pardon ruhsat eklerine uygun yapılmadığı tespit edilen bu bina kaç yılından beri faaliyetlerini sürdürmektedir? Bunca zamandır neden kanunlar uygulanmamıştır?
Özbüker Hafriyat yıkım ihalelerinde uzmandır. Neden bu ihaleye katılmamış?
 
İşte böyle sevgili okuyucularım, biri Dere Grup diğeri Orkide Yağ Fabrikası...

Merak ediyorum acaba bu iki firma “ İmar kirliliğine sebebiyet vermekten “ hâkim karşısına çıkmışlar mıdır?

Bu konuyu elbet öğreneceğim ve sizlerle paylaşacağım.
"Zenginleşen de yok yakınına menfaat sağlayan da yok!"

Ruhsatsız, binalarda ticari faaliyetlerine devam etmek suç mudur?
Bu duruma göz yuman idarecilerin durumu nedir?

Bu soruların cevabını inanın bende bilmiyorum. Ama araştırıyorum!
Bildiğiniz üzere ben Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin web sitelerini vakit buldukça tararım bakarım, incelerim, yaklaşık 2 aydan fazladır,
İzmir Büyyükşehir Belediyesinin kendi web sitelerini vakit buldukça tararım, bakarım, incelerim. yaklaşık iki aydan fazladır, İzmir Büyükşehir Belediyesinin kendi web sitesinde yer alan imar durum belgesi öğrenme kısmı çıkarılmış. 
Ha bugün ha  yarın koyarlar diye bekledim, ama halen yok. Bugün İBB' nin bilgi işlem departmanını aradım, sordum, onlar da doğruladılar bakım yapılıyormuş, e be kardeşim ne bakımmış, elbet açarlar ben sabırla bekliyorum.
Bu soruların cevabını inanın bende bilmiyorum. Ama araştırıyorum!
Bugün mail kutuma İBB'nin Hukuk Müşavirliği ile ilgili enteresan bilgiler geldi. Yakında paylaşacağım.

"Bir suç her şeydir; iki suç hiçbir şey!"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder