29 Ekim 2012 Pazartesi

Erg Sahibiysen Herşey Olur!

Erg Sahibiysen Herşey Olur!
Bugün bir internet haber sitesinde okuduğum haber dikkatimi çekti, Aziz Kocaoğlu “dava açarız” dediği plan değişikliği çalışmalarından üç tanesi gerçekleştirilmiş.

Habere göre “Özelleştirme İdaresi, Bornova’da bulunan Karayolları Genel Müdürlüğü’nün mülkiyetinde bulunan arazilerin tamamının planını değiştirdi. İmar planlarında yeşil alan ve rekreasyon alanı olarak görünen kamu binalarının olduğu bölge önce Özelleştirme İdaresi’ne devredildi ardından da planları kanunun verdiği yetkiye dayanılarak değiştirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri planlama ile devre dışı bırakılırken yeni planlar ilgili belediyelere gönderildi.”

Bu değişikliklere göz yummayan Aziz Kocaoğlu, “ Plan Değiştirilemez” diye tepki göstererek “İzmir'de kamu mallarının plan değişikliği ile satışı konusunda yeni bir sistem geliştirildi.

Ticaret Merkezi ve alışveriş merkezi yapılmak isteniyor. Sonra da çıkıp “Biz İzmir’e iş yapıyoruz” diyorlar. Yaptığımız imar planlarında oralar 'sosyal donatı alanı' olarak yani yeşil-rekreasyon ve yaşam alanı olarak belirlenmiştir. Değiştirilemez.

Çok güzel bu sözlerinize A dan Z ye katılıyor, bu sözünüz üzerine size kucak dolusu sevgilerimi hatta şükranlarımı yolluyorum.

Başkanım kamu mallarını plan değişikliği yaparak satışı yapılıyor diyorsunuz da, Üçkuyular pazaryeri ve otogar kamunun malı değil mi? Üçkuyular’daki alanı satış kararı için siz ne demiştiniz bilmem hatırlıyor musunuz?

Belki unutmuşunuzdur, hatırlatayım dedim.

Kocaoğlu,” iki ilçe belediyenin mülkiyetindeki Üçkuyular’daki 18 dönümün, ticari imarlı alan olarak önemli bir servet” olduğunu söyledi.

Bu servet niye satılıyor? Neden plan notları değişiyor bir anlatsanız da anlasak hemşerileriniz olarak.

Ha ben istersem olur, başkaları isterse olmaz mı diyorsunuz,
Hani bir şarkı vardı nerden geldi aklıma şimdi bilinmez konumuzla ne alakası var dedim iç sesime, dinletemedim. Beynim kalemime hükmetti, Ben sizin babanızın babanız ben ne dersem o olur.

Neyse biz konumuza dönelim, İdari sorumluluğu Balçova Belediyesi’ne ait alanda daha önce Kongre Merkezi yapılacağını açıklayan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bu projesinden vazgeçtiğini açıklarken de, “ Karar benim” demeyi ihmal etmedi.

Aziz Başkan açıklamalarında en önemli detay ise, “böyle bir servetin Konak ve Karabağlar Belediyesi’nin elinden gitmemesi için yeni bir karar aldım. Kongre Merkezi yapımından vazgeçtik” de demiş.

Başkanım bu alan ne Karabağlar Belediyesinde, nede Konak Belediyesinde kalıyor, özel sektör alışveriş merkezi ve otel yapsın diye kamunun malı satılıyor! Bilmem farkında mısınız?

Büyükşehir’den çıkalım biraz denizlere doğru açılalım, Narlıdere Belediye Başkanı Abdul Batur imzalı tarafıma bilgilendirme yazısı gelmiş, “meclis gündemleri ve meclis kararlarının gönderilme talebiniz mülkiyet vs hukuki yararının belgelenmesi halinde mümkün olabileceğinden, bilgi edinme kapsamında kalmayacağından uygun görülmemiştir”

Pardon başkanım herhalde sizde hukukçularınızda, 08.08.2011-648 s KHK/21. Maddesinden haberiniz yoktur? Sizlere hatırlatayım efendim.
b) İmar Planları; Nazım İmar Planı ve Uygulama İmar Planından meydana gelir. Mevcut ise bölge planı ve çevre düzeni plan kararlarına uygunluğu sağlanarak, belediye sınırları içinde kalan yerlerin nazım ve uygulama imar planları ilgili belediyelerce yapılır veya yaptırılır. Belediye meclisince onaylanarak yürürlüğe girer. (Değişik cümle: 08/08/2011-648 s.K.H.K./21. md.) Bu planlar onay tarihinden itibaren belediye başkanlığınca tespit edilen ilan yerlerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarında bir ay süreyle eş zamanlı olarak ilan edilir. Bir aylık ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir.

Şimdi vatandaş olarak hakkım olan kararları yollarsınız herhalde? Hem de Narlıdere Belediyesinin web sitesinde de yayınlama zorunluluğunuz olduğunu öğrenmiş oldunuz herhalde.

Abdül Başkanım biliyorum bana kızıyorsunuz, ama benim en ufak kötü niyetim yok, sizler adına kanunları, planları inceliyor sizlerin gözden kaçırdıklarını bila bedelle gözlemliyorum. Aziz başkan bana görev vermedi, belki siz benim kıymetimi anlar da bir görev verirsiniz diye ummaktayım.

Bakın bugün Narlıdere sokaklarını arşınladım, aksine de bugün bir sıcaktı, bir yoruldum ki anlatamam ama görev aşkıyla size yardımcı olmak adına kendimi paraladım. Biliyorum beni çok takdir ediyorsunuz.
Narlıdere’de ne kadar büyük villalar var anlatamam, sanırsınız, Beverly Hills ( Şehir olarak Amerika'nın en zengin muhitidir) Narlıdere’de bulunan birkaç emlak ofisine girdim, satılık villaların fiyatlarını sordum inanılır gibi değil, metre kareleri ise hiç inanılır gibi değil, imar planlarına uygun değil.

Sahi Abdul Başkanım, bir ada bazında evlerin bazıları 200 metrekareye oturuyor bazıları 1000 metrekareye olabilir mi bu farklılık?


Emlak ofisi satış demişken başlayalım sorulara, Meclis Üyesi Ali Rıza Çakmak sahil evlerindeki evini satıyor mu? Buranın ruhsata aykırı yerleri yok değil mi?

Milletvekili Süha Tanık’ın sahil evlerinde villası ruhsata uygun mudur?


Yine bir milletvekili villasının önündeki sokağı plan değişikliği yaparak yol vasfından çıkarıp yeşil alan yapmış mıdır?

Ramiz Köfte'nin sahibinin villası ruhsat eklerine uygun mudur?

Rahmetli D… firmasının sahibinin villasının bir benzerini daha görmedim bahçesinde heliport alanı bile var, 250 metrekaremi bu villa?

Ya Kral İnşaat'ın villası otoban kenarında, uzaktan baktım, gözüm yanılıyor dedim, siz deyin 1000 metrekare ben diyeyim 750 metrekare buranın plan notu herhalde farklı mı ne?

Ya tekstil firması E.S villasına ne demeli.
Riva Park villaları ruhsat eklerine uygun mu?


Narlıdere Tansaş ile altı evler sırasında Mustafa Kemal Bulvarı üzerinde cafeler, küçük alışveriş merkezleri, restoranlar ne ruhsatı ile faaliyet gösteriyorlar, sera ruhsatı ile mi, olur mu canım hiçbir dükkânda sözde olsa bile çiçek tohum nevi şeyler de satılmıyordu.

Yavuz Bingöl, Narlıdere’de villalar yapmaya karar verdiği alan için Narlıdere Belediyesi'nin Meclisi'nden geçtiği, aynı ayda İBB Meclis Gündemi'ne geliyor ve meclisinden iddialara göre, jet hızıyla geçmiş. Bu planı çok merak ettim gündemime aldım. Peki, şu an bu villalar ruhsatına uygun mudur?

Narlıdere Belediyesi Yavuz Bingöl’ün adını da bir sokağa vermiş.

Kim bilir, bu çalışmalarımın karşılığı belki benim adımda bir sokağa verilir. Nivent sokağı ya da Nivent çıkmazı, valla kulağa hoş geliyor Avrupai olur, EXPO’ya da uygun.


E be kızım sana ne diyeceksiniz ama birileri baş kaldırmalı diyorum, benim işim gücüm de yok, boş duranı Allah sevmez değil mi?

Narlıdere semalarından ufak, ufak kaçalım Balçova’ya inelim ne dersiniz, bedava seyahat, kent kartlar benden yok mu binen?

Balçova Kipa’da indim, mail kutuma burası için çok mail geliyordu gelmişken bir bakalım dedim. İki ayrı parsel ne güzel tek yapı olarak kullanılıyor? Bodrum katında Tepe Home, Boyner ve cafeler harika olmuş olmasına da, otopark olması gereken alanlar nasıl ticari olmuş bir bilen var mı?

Ya Agora Alışveriş Merkezi'ne ne demeli?

Türk’ün aklı tartışılmaz, bu Agora Alışveriş Merkezi planlamada tarihe geçmeli bence. Ayrı, ayrı binaları ne güzel tüplerle bağlamışınız, tüp geçitlerde bile ticari faaliyetler yapılıyor helal olsun arkadaş. Her yer değerlendirilmiş. Yeşil alanlar üzerine bile cafeler kurulmuş. Pardon bunlar hangi ruhsatla çalışıyor? Ben pek içinden çıkamadım da.

Aman canım üzüldüğün şeye bak, müfettişler inceler anlarız, sonrada derler ki CHP'li belediyeler didik, didik araştırılıyor, tamamen siyasi.

Gelelim Konak Belediyesi'ne, diyecektim yerim kalmadı, az sabır. Merak etmeyin ölmez sağ kalırsam daha neler paylaşacağım sizlerle.

Yerim kalmadı ama şunu eklemeden geçemeyeceğim, ey belediye başkanları bakanlık bizleri inceledi soruşturma izni vermedi bir daha aynı dosya açılmaz sakın demeyin. Bunun da açıklamasını gelecek yazılarıma bıraktım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder