7 Ekim 2012 Pazar

Takipteyim 1


CHP Genel Merkezi her fırsatta İzmir belediyesi ve ilçe belediyelerini övseler de, İzmirli için durum aynı değil ne yazık ki.

İBB'nin yaptığı ihaleler ihale tarihini yeni baştan yazacak nitelikte olmaya başladı. Teleferik ihalesini birçok kez yazdım, belediyenin fahri danışmanı gibi uyardım, sesimi duyuramadım.

Teleferik ihalesinde, tebligatın 2 Eylül 2012 tarihinde İBB'ye ulaşmasına rağmen neden ihaleye devam ettiniz? Şimdi bu ihale STM veya başka firma tarafından mahkemeye taşınma durumu ne olacak? Diye defalarca sordum.

Görmezden, bilmezden, duymazdan geldiniz.

Beş yıldır bir metre tel çekemediğiniz, teleferiğin ihalesini zamanında yapabileydiniz eğer, tesisin faaliyette olduğu yıllardaki kapasitesi saatte 400 kişi olarak yılda ortalama 350.000 kişi taşınmıştır. Yenilenecek olan tesiste kapasite saatte 1.200 kişiye çıkartılarak ortalama yılda minimum 800.000 kişi olacaktı. Bir kişi 4 TL olarak tesisi kullanmış olsa yılda 3.200.000 TL gelir elde edilecekti.

Yıllık gelirin % 30'u personel, enerji v.s. gibi giderler kapsadığını düşünelim, bu da 1.200.000 TL masraf olarak yansır. Tesisin kullanıma kapatıldığı 5 yıllık süre zarfındaki zarar ortalama minimum 10 milyon TL'dir.

Bu zararı İzmirli ödüyor bilmem farkında mısınız, İBB bir ihaleyi neden yapamaz? Bu soruların cevabını vermek zorundasınız.

Teleferik ihalesinin şartnamesinde yer alan 14. Madde “ Diğer Hususlar” b maddesi dikkatimi çekti. Tüm yasal izinler yüklenici tarafından alınacaktır, ( Orman, karayolları, Ruhsat işlemleri v.b) Orman ve karayollarından yüklenici nasıl yasal izinleri alabilir? Orman bölge müdürlüğü ile bir sorun mu var?

İhalelerinizde yüklenici firmanın bir kusuru olduğunda, hiç gözünüzü kırkmadan, teminat mektuplarını yakabiliyorsunuz,

STM Sistem Teleferik A.Ş. firması olarak ihalede yapılmış olan bir tarih hatasından dolayı 400.000 TL teminat mektubunu yakarak cezalandırmadınız mı?

Hatay caddesinde dünyada bir örneği olmayan pahalılıkta granit taş döşemeye kalktınız ne oldu? Hala bitmedi neden bitmedi, üstünü kapatamadığınız bir alana nasıl taş döşenir, bundan dolayı yükleniciye...

Taş Üstüne taş koyamayan müteahhit demediniz mi?
Allah aşkına yatak olmayan bir yere çarşaf serebilir misiniz?


Hani bir laf vardır, Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış!

İzmir halkının nedir bu ihalelerden çektiği başkanım, madem bu kadar sorun yaşıyorsunuz, niye aynı kadroyla ısrarla yola devam diyorsunuz?

Esnaf odasından gelen oda başkanları geçmişte, genel kurullara alınmayan yönetimin dışında bırakılan kişiler, artık demokrasi hukuk geldi diye, bana esnaf odasıyla ilgili bilgi belge ulaştırmaya devam ediyorlar. Aslında onlarda biliyorlar esas konum belediyeler ve imar, ancak araştırma yönümü bildiklerinden dolayı ısrarla bilgi ve belge yollamaya devam ediyorlar.
Esnaf odasından, cep telefonlarına atılan, bir mesajı aynen sizlerle paylaşıyorum:


Temmuz ayı sonlarında, “Aslan Optik'le yapılan protokolde oda üyelerimize dünyaca ünlü markalı güneş gözlüklerinde %40 %50 optik gözlüklerde %10 varan indirimler başlamıştır. Bilgilerinize adres Ali Cetinkaya bul no/33/A Alsancak devlet hastanesi karşısı...

Mesaja ilk bakışta bana da normal geldi bunda ne var dedim, ama Aslan Optik daha önce de kaleme aldığım, Yargıtay’da dosya numarasını yazdığım, Esnaf Odası Başkan Vekili Selahattin Aslan’a ait bir dükkan olunca ikna oldum ve kaleme aldım.

Şimdi sormak lazım oda başkan vekili Selahattin Bey’e size ait olan bu gözlükçü dükkanı indirimlerini bildiren telefon mesajının ücretlerini, siz mi ödediniz yoksa esnaf odası mı ödedi? Bilgilendirirseniz aynen yayınlarım.

Şimdi diyeceksiniz ki, aman millet dağları götürüyor sen ufak mesajlarla uğraşıyorsun diyenlere cevabım, çığ nasıl oluşur ufak kartoplarının birleşmesinden oluşur ve bu küçük kartopları epey zarar verir değil mi?

Yıldızhan Otel için henüz tarafıma bilgilendirme yazısı gelmedi, ancak ben bu konuda oldukça bilgilendim. Cevaplar gelsin ele alacağım.

Özbüker hafriyatın “ irtibat bürosu “ geçici ruhsatının süresi bitti. Şimdi bu geçici ruhsat yenilenir mi dersiniz? Bence yasa ve yönetmeliklere aykırı bir durum, izlemedeyim ne yapacaklarını bende pek merak etmekteyim. İrtibat bürosunun bahçe duvarı yüksekliği de tutmuyor, üstelik nasıl bir irtibat bürosudur ben pek anlayamadım içerisinde iş makineleri var.

Ben tam bu yazımı hazırlarken Özbüker Hafriyat Selahattin Bey cep telefonumdan beni aradılar. Yerel Gündem’in önünde olduğunu ve benim bir çayımı içmek istediklerini bildirdiler. Buradan yinelemekte fayda görmekteyim ben yazdığım konularla ilgili kişilerle görüşmüyorum ve görüşmekte istemiyorum. Ayrıca ben imar müdürü değilim, ruhsat işlerinde çalışmıyorum, bana ne anlatacaklar anlamış değilim. Hoş beş sohbet edeceklerse lafım yok çoluk çocuk v.s ama ortak konumuz da yok. Usulsüz ise kapanır, başka yolu yok ben ne yapabilirim ki?

Geçmişte Aziz Kocaoğlu için “ Benim bildiğim, İzmir'in gelmiş geçmiş en namuslu insanlarından biri Aziz Kocaoğlu” demiştiniz, bu yüzden Aziz Başkan da size yardımcı olamayacaktır. Dürüst insanlar uygun olmayan yerlerin ruhsat işlerinde yardımcı olamazlar. Sırrı Aydoğan’da yardımcı olamaz çünkü “ kıblemiz doğru abdestimiz sağlam” diyen bir kişi nasıl olur da usulsüz ruhsat işlerine yardımcı olur? Üstelik dönümü geçen bir alana irtibat ofisi ruhsatı verilmeye devam edecek.
Uğur Mumcu Parkı içerisinde bulunan yerde, Sıtkı Kürüm, özel kalem müdürü hep birlikte yemek yiyorlarmış, gecenin de ilerleyen saatlerine ne olmuş dersiniz? CHP Karabağlar İlçe Başkanı kendine yakışan ağırlığıyla ne cevap vermiş. Hepsi yakında.


12.09.2012 tarihinde sarayda, Muharrem Derbentoğlu, Genel Sekreter Yardımcıları'yla kol kola mutlu mesut ne konuşuyorlardı acaba, oğlunu nasıl belediye kadrosuna aldırdığını mı yoksa kendisinin yeni açılan bir kadronun başına geleceği için mi mutlu mesuttu, hadi hayırlısı.

14 Eylül 2012 Cuma günü saat 10.30 Şirinyer Parkı'nda düzenlenecek törenle protokolü imzaladığınızda, bu proje bu şartlarla, hayata geçirebilecek misiniz? Bence pek mümkün görünmüyor nedenlerini açıklayacağım.

Maillerim oldukça birikti, lütfen maillerinizi daha anlaşılır nitelikte yazın isimler tarihler benim için çok önemli. Bu maillerin birinde İBB'ye ait huzurevlerinden bahsedilmiş, araştırmaya başladım. Bu huzur evleri kimler için çalışmakta, bayramlarda başkan eşleri ve başkanlar basına fotoğraf vermek için mi kullanılıyor, yoksa gerçekten ihtiyaç sahiplerine mi hizmet vermekte? Ş.P adlı bir bürokratın babası ücretsiz olarak bu huzur evinde kalmakta mıdır? Bu konu oldukça önem arz etmekte benim için gelecek yazılarımda yer vereceğim.
İzmir ilinde soyadı itibarlı olan kişilerin fabrikaları da ruhsat eklerine uygun değil, genişlemişler, duvar yükseklikleri aşılmış ama hiçbir cezaiyi işlem uygulanmamış. Herhangi bir vatandaş, pardon soyadı itibarlı olmayan kişiler bir metrekare ruhsat eklerine aykırı bir işlem yapsalar, anında cezalar kesilir değil mi?


Alsancak’ta iki adet ruhsatsız otopark nasıl faaliyette olabilir? Yine tanıdık bildik isimlere ait.




 
(*) ASP.NET - PHP Linux Hosting - Kurumsal Hosting - Tıkla sipariş ver...

Bu yazı 12/09/2012 tarihinde eklenmiştir.
  1. Plancının İtirazı, Vatandaş Nivent’in Cevabı
  2. Erg Sahibiysen Herşey Olur!
  3. Canım Türkiyem seni çok seviyorum...
  4. İzmir'de Çevre Katliamına Göz Yumuyorsunuz!
  5. Plancılar da Bunu Yaparsa (Vatan Mahallesi Planı)
  6. Milletvekili Olmanız Yeterli mi? - 2
  7. Milletvekili Olmanız Yeterli mi?
  8. Zenginleşen de Yok, Yakınına Menfaat Sağlayan da Yok!
  9. Kırmızı Kart...
  10. İçim Yanıyor...
 
Bilgileriniz
Yorumunuz
Güvenlik Kodu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder