29 Ekim 2012 Pazartesi

Yönetnelikler var uygulayan yok

Yönetmelikler var ama uygulayan yok!
Yazımda yer alan konulara başlamadan evvel, sizlerle paylaşmak istediğim bir konu var, ben yazdığım hiç bir ilçe başkanı ile yakinen tanışıklığım yoktur, dolayısıyla hiç bir davetlerine beni çağırmazlar, mümkün mertebe beni yok saymaya çalışırlar.

Sizlerden aldığım güç ile elimden geldiğince, bir şeyler yapmaya çalışıyorum, elbet beni belirli bir kesim hiç sevmiyor bunu da biliyorum...

Bazen bana soruyorlar, hiç korkmuyor musun diyorlar...
Niye korkayım, yapanlar korksun diyorum.

Yaptığım işi hakikaten çok sevmeye başladım, her gün yeni bir belgenin takibi, onu sonuçlandırmak bana oldukça keyif vermekte, sizlerin gücü ile küçükte olsa bir şeyleri değiştirmenin hazzını yaşıyorum.

Bir topluma kötülük tohumları mı ekmek istiyorsun?
İşlenen suçların cezasız kalmasını sağla, gerisi gelir.


Fazla uzatmadan konulara dönelim...

İmar Yasası belediyelere birçok görev vermiştir. Örneğin, imar planı ve imar durumunu hazırlama, yapılaşmanın imar mevzuatına uygun gerçekleşmesini sağlama, projeleri denetleme ve onaylama, yapının yapılmasına izin verme, yapım sürecini kontrol etme, imar durumuna, onanmış projeye ve imar mevzuatına aykırı yapıları saptama, durdurma ve yıkma, yapılar bittiğinde ise o yapıların kullanımına izin verir.
Ruhsatı daha önceki belediyenin vermiş olması, sorumluğu üzerinden atmaz.

Selim Gökdemir’e ait Altınyol üzerinde bulunan yüksek yapı ile ilgili birçok ihbar maili almaktayım, bu konuda ilk Bayraklı Belediye’sine yazılar yazdım, olmadı bizzat kendim imar müdürü hanımefendi ile görüşmeye gittim.

Önce Karşıyaka Belediyesi ruhsatını verdi dediler, Karşıyaka Belediyesi'nin bilgi edinme birimine yazı yazdım,
Karşıyaka Belediyesi'nden 21.09.2012tarihinde gelen yazıda,
"Bilgi edinme başvurunuzda belirtilen yapılar Bayraklı sınırları içerisinde kaldığından dolayı arşiv dosyaları Bayraklı Belediyesi'ne gönderilmiştir."

Bahse konu olan yüksek yapı, İzmir Büyükşehir Belediyesi Yüksek Yapılar Yönetmeliği'ne tabi olup yüksek yapı inceleme kurulu tarafından değerlendirilerek ön olurlar alındıktan sonra ilçe belediyesince ruhsat verilmektedir.

Yüksek yapılar yönetmeliğine göre, gelişim alanlarında imar planlarında aksine bir açıklama getirilmediği halde binaların yerleşim düzenine ilişkin konularda inceleme kurulu yetkilidir.

Bilgilerinize rica ederim...

Karşıyaka Belediye’si...
İmza
İmar ve şehircilik Müdürü Yusuf Ersel Tanrıöver.

Karşıyaka Belediyesi aydınlatıcı bilgileri süresinden çok önce tarafıma yolladılar. Bu benim pek alışık olmadığım durum.

Bayraklı Belediyesi'ne bizzat gitmeme karşın imar ve şehircilik il müdürü hanımefendiyle bizzat görüşmeme karşın tarafıma konuyla alakası olmayan, başka yüksek binanın ruhsatını yolladılar.

Hâlbuki Bayraklı Belediye Başkanı Hasan Karabağ ile telefon görüşmemizde “Hanımefendi haklısınız iki bina arasından kamyon bile geçemez, herkim usulsüz yapı yapıyorsa gereken yapılır” Kendisinin bu konularda çok duyarlı olduğunu da söylemişti. Ben hala bu inancı taşımaktayım Hasan Başkan son noktayı koyacaktır diye düşünmekteyim.

Bunun üzerine İBB Bilgi Edinme birimine sorularımı yönelttim ama hala bir cevap almış değilim beklemedeyim, elbet gelecektir.

İBB Yüksek Yapılar Yönetmeliği'ni, yönetmelik yaptım diye mi yapmıştır, yoksa uygulanması gereken bir yönetmelik olarak mı yapmıştır? Bunu yakında hep birlikte anlayacağız.

Arena içinde hem Karşıyaka hem de Bayraklı Belediyelerine sorularımı bilgi edinmeden sordum, Karşıyaka aynı şekilde süresinden önce Bayraklı Belediyesi sınırlarında olduğunu belirttiler, Bayraklı Belediyesi ise tarafıma buranın ambar ve atölye olarak alınmış ruhsatlarını yolladılar.

Pardon ben orada ne atölye nede ambar görmekteyim devasa bir müzikhol var yoksa ben hayal mi görüyorum.

Elbet bu yazdıklarım sadece köşemde yer alan yazılar olmayacaktır, incelemeleri yakinen takip etmekteyim.

Sonuç alana kadar da köşemden, bıkmadan usanmadan yer vereceğim, belki sesimi duyan olur.

Narlıdere Belediyesi'nin bilgi edinme birimine, elliye yakın binanın ada pafta parsel numaralarını vermiştim. Tarafıma Abdül Batur imzalı cevap geldi, cevap yazısı ilginç olmaktan çok öte düşündürücüdür.

Yazının içeriğini sizlerle paylaşayım, sonra yorumumu yapayım dedim.

“ İhbar ve şikâyetlerin bilgi edinme birimine başvuru ile yapılması bilgi edinme konularına aykırıdır bu nedenle değerlendirilmeye alınamaz”

Pardon başkanım bilgi edinme birimi ne için kurulmuştur? Vatandaş ihbarlarını şikâyetlerini yapsın diye kurulmamış mıdır? Bugüne kadar istediğim tüm belgeleri yollayan aynı belediye şimdi ise neden yollamakta ayak diremektedir? İşte onu anlayamadım.

11.10.2012 Tarihinde Narlıdere Kaymakamı, Osman Aslan Canbaba imzalı yazıda iddiaların araştırılacağını yazmış, 18.10.2012 tarihinde vekil olan kaymakam Mehmet Ünlü’de iddiaların araştırıldığına dair tarafıma yazı yollamışlar.

Siz hiç sıkılmayın Abdül Başkanım Narlıdere Kaymakamlığı, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, İzmir Valiliği gerekli incelemeleri yapmaya başlamışlar bile hep birlikte sonucu öğreniriz.

İddialara bakılacak olursa, 31 Ekim 2012 tarihinde Narlıdere Belediyesi imar departmanındaki kişileri soruşturma kapsamındaki bir dosya için, Şehircilik İl Müdürlüğü'nün 4. Katına Genel Müdür yardımcısına ifade vereceklermiş.

İzmir İl Müdürü konusuna son derece vakıf bir kişi olduğundan gönlüm o kadar rahat ki, mutlaka gereğini yapacaktır diye de düşünmekteyim.
Bana öyle bir iddia geldi ki adeta şaşırdım, yok efendim Ankara’dan olayı çözdük, orada bulunan üst düzey bir yönetici akrabası ya da yakınıymış da, ben bunlara pek ihtimal vermek istemiyorum, yakinen takip etmekteyim hiç merak buyurmayınız.

Devlet kişilerin yakınlığınla ne iş yapar, ne de karar verir.
Narlıdere Belediyesi için o kadar çok mail almaktayım ki, önce elimdeki dosyaları bitirelim diyorum ben bir kişiyim yetişemiyorum, biraz sabır.

İddialara göre, Karabağlar Belediyesi, Bademli Kooperatifi'nden 500 bin TL'lik fidan almış, ödemeyi İzmir Büyükşehir Belediyesi yapacak denilmiş. Kooperatif ödeme zamanında İBB'ye gidiyor, haklı olarak İBB benim böyle bir borcum yok diyor. Kooperatifte Karabağlar Belediyesine gidiyor. Karabağlar Belediyesi de aylık 40 bin TL'lik ödeme planı yapmış. Yine iddialara göre, muhasebe bu ödeme planını imzalamıyor, sebebi ise geriye dönük bir işlem yapamayız kaldı ki bu ağaçları biz görmedik diyor.

Bunun üzerine sözleşmeli bir memur alınıyor, yine iddialara göre bu hanım kızımız imzalamış.


Bu fısıltılar bana kadar geldiğine göre Sıtkı Başkanım bu iddialara bir cevap verir diye düşünmekteyim. Ben gerekli yerlere iddiaları yolladım.

Karabağlar Belediye Başkan Yardımcısı'nın ilkokul mezunu olduğunu iddiaları var...

Sizce doğru mudur?

Karabağlar Belediyesi ile ilgili en komik iddia ise Mardin- Bitlis hattı olduğudur, ben Berlin- Münih hattını bilirim de bunu pek anlayamadım.

Gelecek yazım tamamen Konak Belediyesi olacak, 2010 Kasım meclis kararından yola çıkacağız, oradan epey bir yerlere ineceğiz, oradan yıldızlara kadar yolu var.

Nazım Hikmet’in bir mısrası ile bitirelim:

Sen yanmasan ben yanmasam biz yanmasak
Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder