29 Ekim 2012 Pazartesi

SORULAR CEVAPLAR

Konak Belediyesi'ne 09.10.2012 tarihinde, sorduğum soruların cevabı nihayet geldi. Arkas Holding için tarafıma gelen iddiaları Konak Belediyesi'ne iletmiştim. Gelen cevap yazısında,
“Liman arkası bölgesinde Arkas’a ait genel müdürlük binası için incelemeler devam etmektedir.” İncelemeler bittiğinde iddialar doğru mu değil mi ortaya çıkacaktır. Bana kalırsa, Lucien Arkas’ın binası usulüne uygundur, ancak okuyucularımdan gelen her iddiayı araştırıyorum.

Yıldızhan Otel için; “Yıldızhan Oteli Yapı Kullanma İzin Belgesi almamış olup, konuyla ilgili İmar ve Şehircilik Müdürlüğü yetkilidir. İşletme ruhsatı ile ilgili soruların Ruhsat ve Denetim  Müdürlüğünce incelenmesi gerekmektedir.” Deniliyor...

Yıldızhan Otel ile ilgili cevap yazısını alır almaz, bu otelin yapı denetimini yapan firma kimdir diye araştırma yaptım. Tepekule Yapı Denetim firmasıymış elbet hemen aradım, belediyeden gelen yazıdan bahsettim, karşımdaki kişi yetkili olmadığını beyan etti.
Bunun üzerine google amcamı devreye soktum, karşıma epey ilginç bilgiler çıktı. Aslında yaptığım iş sayesinde hiç bilmediğim konuları öğreniyorum, öğrenmesine de yönetmelikler nasıl olur da şehrin tam göbeğinde insanların gözüne sokarcasına ihlal edilebiliyor, işte onu anlamakta zorlanıyorum.

Yapı denetim firması eğer inşaat Ruhsat ve eklerine aykırı uygulama yapılması halinde durumu üç iş günü içinde ilgili idareye bildirmek zorunluluğu varmış.

Hele ki yapı kullanım izni alınmamış yerlere elektrik ve su da bağlanamazmış, eğer bağlanırsa bağlayan kuruluş sorumlu olurmuş.
İmar kanunu madde 31 İnşaatın bitme günü, kullanma izninin verildiği tarihtir. Kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılarda izin alınıncaya kadar elektrik, su ve kanalizasyon hizmetlerinden ve tesislerinden faydalandırılmazlar.

Pardon TEDAŞ ve İZSU nasıl bu otele elektrik ve su bağlamış olabilir, ben mi yanlış okuyorum bu bilgileri.


Diyelim ki bu otel güneş enerjisi ile enerjisini sağlıyor, ya su işini nasıl çözmüşler? Kuyuları falan mı var?

Anlayacağınız şoktayım, şehrin göbeğinde bu işlemler oluyor! Beyler bilmem farkında mısınız yapı kullanım izni olmayan bir otel işletime açılmış, internetten bile rezervasyon yapabiliyorsunuz.


İmar Kanunu'nun 32. Maddesi de; "Bu Kanun hükümlerine göre ruhsat alınmadan yapılabilecek yapılar hariç; ruhsat alınmadan yapıya başlandığı veya ruhsat ve eklerine aykırı yapı yapıldığı ilgili idarece tespiti, fenni mesulce, tespiti ve ihbarı veya herhangi bir şekilde bu duruma muttali olunması üzerine, belediye veya valiliklerce o andaki inşaat durumu tespit edilir. Yapı mühürlenerek inşaat derhal durdurulur."

Ben Otele dışarıdan bakıyorum, binanın yola tecavüzü var, çekme mesafeleri tutmuyor, yanındaki binalara bakıyorum yükseklikleri de tutmuyor, Yıldızhan Otel diğer binalara tepeden bakıyor.

Bu konuyu Konak Belediyesi dışında Büyükşehir Belediyesi'ne de sordum, Zeliha Demirel imzalı yazıyla bilgilendirildim. Yüksek yapılar yönetmeliğine tabii yapıların sadece ön olur ve uygunluk işlemleri belediyemiz tarafından, yapı ve yapı kullanma izin belgesi işlemleri ise ilgili belediyesi tarafından yürütülmektedir.

İlçe Belediyesi diyelim ki denetimlerini eksik yapıyor, 5216 sayılı belediye kanunun 11 maddesi; Büyükşehir Belediyesi, ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar uygulamalarını denetlemeye yetkilidir. Denetim sonucunda belirlenen eksiklik ve aykırılıkların giderilmesi için ilgili belediyeye üç ayı geçmemek üzere süre verilir. Bu süre içinde eksiklik ve aykırılıklar giderilmediği takdirde, Büyükşehir Belediyesi eksiklik ve aykırılıkları gidermeye yetkilidir.

Büyükşehir Belediyesi eksiklikler ve aykırılılıklar için ne yapıyor?


Sadece izliyor mu?

Yıldızhan Otel için geçen sene bu konulardan dolayı ceza kesilmiş midir?

Otelden çıkalım gelelim Hasyün’e, Konak belediyesi yapı ile ilgili 24.09.2012 tarih 5071 sayı ile bilgi verilmiş olup, yıkımı açılacak olan ihale kapsamında değerlendirilecektir.”  denilmektedir.

Bakalım ihale ne zaman yapılacak? Bornova Belediyesi Orkide Yağları Fabrikası için de "ihaleye katılım olmadığı için yıkım gerçekleştirilemedi" demekte.

Konak Belediyesi'nden, Menemen’e doğru inelim ne dersiniz? Uzun zamandır Menemen Belediyesi ile ilgili birçok mail almaktayım. Bu yüzden iki hafta önce pazar günü Menemen’e gittim, iddialara göre, Tahir Başkan’ın Benzin İstasyonu'nun arkasındaki, Mermerli Mahallesi'ne gittim 13 katlı 44 daireli inşaata başlanacakmış, kim yapacak bu inşaatı?

Bu inşaat konularına gelmeden önce benim için öncelikli konu olan çevredir. Bu yüzden Savranoğlu Deri Fabrikası ile ilgili yazmak benim için farz oldu.

Bu fabrika için İçişleri Bakanlığı'na yazılar yazmıştım, halkın gerçek anlamda direnişiyle bu fabrika mühürlendi.

Bu fabrikanın neden mühürlendiği hususunu, Anarşi Haber ayrıntılı bir şekilde vermiş.

“ Fabrikanın üçte biri kaçak ve fabrika yönetimi kazdırdığı 6 tane artezyenden günde 800 – 900 ton suyu “saatsiz” olarak çekiyor ve bu suyu envai çeşit kimyasalla zehirleyerek doğaya hiçbir arıtma işleminden geçirmeden salıyor.”

Burası geçtiğimiz yıl mühürlendi, ancak bana gelen ihbarlarda bu fabrikanın çalıştığı söylenmekte, geçtiğimiz pazartesi ilk işim sabah 9.30 sularında fabrikayı aradım.

Savranoğlu Deri Fabrikası mı?


“Evet, nasıl yardımcı olabilirim?”

-Hanımefendi genel müdürünüzle görüşmek istiyorum.
“Dışarıdalar”

-Pardon fabrika mühürlü değil mi?
“Hanımefendi biz çalışmıyoruz, sadece muhasebe çalışıyor”

-Siz ne yapıyorsunuz, Genel Müdürünüz yerine dönünce ne yapacak, diye telefonu kapattım.

Hemen ardından Menemen Belediyesi'nden Zabıta Müdürlüğü'nü aradım, durumu anlattım. Cevap; "bayan biz ilgilenmiyoruz, İBB mühürledi onların sorumluluğunda."

Durur muyum hemen İBB'den Yıldız Hanım'ı aradım, tüm inceliğiyle telefonuma, her zaman ki gibi cevap verdi, beni uzun, uzun büyük sabır içerisinde dinlediler, ardından da bir hafta önce aynı fabrika için şikâyet aldıklarını söylediler.

Ama aynı fabrikanın hala nasıl çalışabildiğinin cevabını vermediler.

Savranoğlu Deri Fabrikası'na mühür fevki yapmış mıdır?


Mühürlü olan bir firma nasıl çalışabilmekte bunu bilen var mı?
Sanırım kimse bilmiyor!

Bugün İzmir Büyükşehir Belediyesi avukatları sanırım İzmir Adliyesi'nde olacaklar, Halfinger Atlar'ın duruşmasında ikinci perde, sonucu merakla bekliyorum.


Atlar demişken, dün sabah faytonlardan biri Hürriyet Gazetesi'nin önünde, EFN plakalı, Volkswagen marka arabaya arkadan çarpmış...!

İddiaları doğru mudur? Bundan dolayı mı Kordon trafiğe açılamıyor yoksa?

İzmir Büyükşehir Belediyesi 100 kişiyi zabıtadan işe alacakmış, bu konu ile ilgili yakında yazacaklarım olacak.

Muharrem Derbentoğlu dün İBB'de özel kalemde görmüşler, iddialara göre yakında belediyede bir birimin başına gelecekmiş, fısıltılar doğruysa eğer, ilk kutlayan ben olayım dedim...!

Beni okumaya devam edin İzmir'den haberiniz olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder