6 Mart 2013 Çarşamba

Kanunlar Yasalar Ne İçin Var


Kanunlar, Yasalar Ne İçin
Burda Alışveriş Merkezi Kaçak mı? Adlı yazımın hemen ardından, Karabağlar Kaymakamlığına, Burda Alışveriş Merkezinin, 4.200 metrekare ruhsat harici imalat fazlası olduğundan dolayı gerekli işlemlerin başlatılması için bilgi edinme birimine mail attım.Karabağlar Belediye’sine de aynı maili yolladım.
Bu maillerin hemen ertesi günü okuyucularımdan, Burada Alışveriş Merkezine Yapı Tatil Zaptı tutulduğu bilgileri gelmeye başladı.
Bunun üzerine Karabağlar Belediyesi Başkan Yardımcısı Vahap Beyi aradım, bu konunun doğruluğunu sordum.
Vahap Bey “ inanın hanımefendi bilmiyorum yapı kontrol bana bağlı değil”
Kime bağlı, “ Başkan yardımcısı Rahim Beye bağlı”
Vahap Bey nasıl olurda imalat fazlası bir yeri alırsınız? Kendi belediyenizin bedel tespit komisyonunda belirtilen 4.200 metre kare imalat fazlası olan bir binayı almaya kalkıyorsunuz?
“ Hanımefendi inanın bundan da haberim yok”
Telefonu kapatır kapatmaz, Rahim Bey’i aradım yerinde yoklarmış, beş gün boyunca ya belediyeye gelmediler ya da bana verecek cevapları yok.
Karabağlar Belediyesi yetkililerinden biri ise akıllara zarar bir cevap verdi, burada ismini açıklayıp komik duruma düşmesin diye yazmıyorum.
“Burada kamu zararı yok, imalat fazlası bir yeri alıp kamu kazancı sağlıyoruz.”
Evet, yanlış duymadınız aynen bu ifade kullanıldı.
Burda Alışveriş Merkezine Yapı Tatil Zaptı tutuldu, iddialarının henüz cevabını alamadım, ancak birçok kişi teyit etmekte. Lakin ben elimde belge olmadan, asla Yapı Tatil Zaptı tutuldu diyemem, elbet dilekçeme bir cevap verilecek.
Bugün aldığım bir haber beni oldukça endişelendirdi, hala büyük bir caba ve olağanüstü gayret içerisinde tapu işlemlerine çalışılmaktaymış.
İYİDE NASIL OLACAK BU İŞ?
Karabağlar Belediyesi Değer Tespit Komisyon Raporu 15.05.2012 Tarihinde, komisyonumuzun mahallinde yapılan incelemede, söz konusu taşınmazda yaklaşık 4.200 metrekare ruhsat harici imalat ve kullanım olduğu tespit edilmiştir.
Diye rapor tutulacak ve Karabağlar Belediyesi bir ay sonra, 04.06.2012 tarihinde,
(66/2012)- Mülkiyeti Burda Marketçilik San. ve Tic. A.Ş.’ ne ait İzmir İli, Karabağlar İlçesi, Bozyaka Mahallesi 10482 ada 5409,00 m2 yüz ölçümlü 1 parsel sayılı taşınmaz ile 10484 ada, 2285,00 m2 yüzölçümlü 1 parsel sayılı taşınmazın Belediyemize satılması yönündeki teklifinin 5393 sayılı Yasanın 18/e maddesine istinaden Meclisçe değerlendirilmesi talebi hk. (İmar - Hukuk  - Plan ve Bütçe Komisyonu)

İmar, Hukuk, Plan ve bütçe komisyonları siz benim gördüğüm raporu görmediniz mi?

Yoksa görmezden mi geldiniz?

Ya meclis üyeleri siz neye el kaldırdığınızı bilmiyor musunuz?

Bu kararı meclise getirmeniz, bana kalırsa yanlış çünkü ruhsat harici, imalat ve kullanım olan bir binayı alamazsınız. Üstelik meclis üyelerini de aynı hataya dahil edemezsiniz.

Bilmem farkında mısınız, meclis üyeleri de bu yüzden sorgulanabilirler,

Sıtkı Başkanım, 8 Nisan’da 17 Sulh Ceza mahkemesinde benim şikâyetim üzerine ifade vereceksiniz değil mi?

Hemşeri ilişkileriniz sırf size değil, meclis üyelerinize, bürokratlarınıza zarar veriyor, gelin bu alışverişten vazgeçin, bende yorulmayım sizlerde yorulmayın.

Bu konuyu, mülkiye müfettişlerinin yanı sıra Sayıştay Başkanlığına taşıyacağım bilginize. Hala ısrarla alışveriş merkezini alırsanız eğer korkarım size zimmet çıkar, sonra demedi demeyin.

Doğuş Gayrimenkul’e satılan taşınmazdan dolayı inceleme başladı bilginiz olsun. Defalarca yazarak uyarı yapıyorum, anlamıyorsunuz.

Notlarım;

Dün izlenen Haber’den, evime her zamanki gibi vapurla gittim. Bostanlı vapur iskelesinin önü aylardır köstebek yuvası gibi, öbekler arasında karanlıkta yolumu bulmaya çalışırken ne yazık ki çukura düştüm, bu nasıl bir belediyeciliktir. Seçim zamanı nasıl oy isteyeceksiniz? Vatandaş kaldırımdan yürüyüp vapura ulaşamıyor, arabaların arasından, karanlıkta gidiyor.

İzmir büyükşehir Belediyesinde, üst yönetimdeki iki bürokrat bayan neyi paylaşamıyorlar?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder