22 Mart 2013 Cuma

Karabağlar Belediyesi




Karabağlar Belediyesi

Karabağlar Belediyesi, yeni aldığı Burda Alışveriş merkezini almadan hemen önce, bu binaya yapı tatil zaptı tutmuş.

Nerden mi biliyorum, bugün Karabağlar Kaymakam’lığından 

tarafıma gelen yazıdan biliyorum, Kaymakamlığa 11.02.2013 tarihinde bilgi edinme birimine sormuşum, yazımın cevabı bugün geldi.

Bende sizlerle paylaşıyorum, çok şükür.

“ İlgi yazınıza konu, İzmir ili- Karabağlar İlçesi Yeşillik Caddesi No:232 adresinde ve tapunun 10482 ada ve 1 Parselinde kayıtlı taşınmazın ruhsatsız kısımları için,08.02.2013 tarih ve 346 kayıt no ile yapı tatil zaptı düzenlemiş olup yasal işlemleri devam etmektedir.”

Buranın yapı kullanma belgesini kim vermiş?

Yapı kullanım belgesini verirken inceleme yapılmamış mıdır?

İnceleme yapıldıysa, nasıl verilmiştir?

Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliğinin,

2. maddesi, yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesini düzenleyen ilgili idare görevlilerinin gereği gibi yerine getirilmemesinden doğan her türlü yapı kusurundan ve böylece meydana gelen zararlardan dolayı, tabi oldukları mevzuat çerçevesinde sorumludurlar.

Yoksa siz bunu bilmiyor muydunuz?


3. maddesinde ise, Yapı ruhsatı müracaatına esas olan ve ilgili yapı denetim kuruluşun uygun görüş verdiği belgeler incelenerek, eksiklik veya yanlışlık bulunmuyor ise yapı ruhsatı düzenlenir.


Karabağlar Belediyesi bedel tespit komisyonunun hazırladığı raporda bu binanın 4.200 metrekare ruhsat harici imalatları olduğunu bildiren rapor her şeyi tüm çıplaklığıyla sergiliyorken.

Karabağlar Belediyesi yetkilileri bu binaya nasıl yapı kullanım belgesi verdiğini açıklamalıdırlar.


Şimdi diyeceksiniz ki alınan alınmış, satılan satılmış,


Ya da alan memnun, satan memnun sana ne be kardeşim.


Öyle olmadığını yakın gelecekte hep birlikte öğreneceğiz.


Sayıştay Başkanlığı,

İçişleri Bakanlığı,

T.C Cumhuriyet Başsavcılığı,

İdare Mahkemesi

Her bir makama 64 sayfalık dosyalarımı sundum. İnanıyorum ki, yanlış hesap Bağdat’tan dönecek.

Arthur Schopenhauer’in bir sözüyle bitirmek istiyorum.  

Tüm gerçekler, üç aşamadan geçer. Önce alaya alınırlar,

Sonra kendilerine, şiddetle karşı çıkarlar,

Son olarak ise doğrululuklarının çok açık 
olduğu ilan edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder