6 Mart 2013 Çarşamba

Yinemi Sahte Diplomalar



Yinemi, Sahte Diplomalar!
ADALETE ve HUKUKA saygın varsa, bu kişileri işe alırken gerçekten işe ihtiyacı olanlar açıkta kaldı. Bu sahte diplomalar, bedavamı verilir, bedavamı alınır. 15 ay önce benzer bir skandalla sarsılmıştık.
İZULAŞ’ta ölümlü bir kaza yapan şoföründe ehliyeti yoktu, çünkü alkolden alınmıştı. Bunu yetkililer bilmiyor muydu? Biz balık hafızalı değiliz, siz öyle düşünüyorsanız da yazılarınız arşivlerde duruyor.
Yasalara, yönetmeliklere saygı göstermelisiniz ki, meydanlarda ADALET isteyin, bizlerde sizi, ciddiye alalım.
Niye böyle bir giriş yaptım, açıklayım efendim,
İzmir Valiliği bilgi edinme birimine, bana gelen ihbarda, adı geçen şahısların, diploma ve ehliyetlerinin sahte olup olmadığını 19.01.2013 tarihinde sormuştum.
30.01.2013 tarihinde,   İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı ESHOT Genel Müdürlüğü’nden gelen yazıda,
“Yapılan sorgulamalarda neticesinde 46 kişinin diplomaları sahte olduğu bildirildiğinden iş akitleri sonlandırılmış, ayrıca Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur” İmza, İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanı, Süleyman Pehlivanoğlu ve Genel Müdür yardımcısı, İsa Bac.
Acaba benim, bilgi edinme birimine, sahte diplomalı kişilerin isimleriyle yaptığım müracaattan sonramı, İBB inceleme başlattı, bu da ayrı merak konusu.
Tarafıma yollanan yazıda dikkat çekici bir unsurda, “ İşe başlatılan personelin sürücü belgesi için Trafik Şube Müdürlüklerine, eğitim durumları ile ilgili olarak ta Milli Eğitim Müdürlükleri ile yazışmalar yapılıp sorgulamaları istenmektedir”
Madem bahse konu olan sorgulamalar yapılmakta olduğu söylenmekte, peki sahte evrakla işe başlayan 46 kişi bu sorgulamalar sürerken mi iş başı yaptılar yoksa yıllardır mı çalışmaktalar.
Asıl sorgulanması gereken konu budur!
Bende merak ettim ve Eshot Genel Müdürlüğüne, bilgi edinme birimi aracılığıyla sordum. “ Sahte evrakla işe başlayan kişiler ne zamandır İzmir Büyükşehir Belediyesinde çalışmaktadırlar”
Cevap geldiğinde sizlerle paylaşacağım,
“İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde "sahte diploma" şoku yaşanıyor. İhbar üzerine yapılan incelemede ESHOT Genel Müdürlüğü'nde çok sayıda kişinin işe alınırken verdiği, şart koşulan lise diplomasının sahte olduğu tespit edildi. Menemen Cumhuriyet Savcılığı'nın talimatı üzerine harekete geçen polis, 4 bin TL karşılığında sahte diplomaları hazırladıkları iddia edilen H.İ.Ş. ve E.Ö. isimli zanlıları gözaltına aldı. Başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere iş garantili olarak sahte diplomaları hazırlayıp temin ettiği iddia edilen zanlı H.İ.Ş. ve E.Ö. çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. Öte yandan 2 zanlının ifadelerinde sahte diplomaları Büyükşehir Belediyesi'nin CHP'li meclis üyesi İ.A'ya verdiklerini ileri sürmeleri operasyona yeni bir boyut kazandırdı”
Bu haber Yeni Asır gazetesinde çıkmıştı, yıllar evvel değil, 10.10.2011 tarihinde,
Eshot Genel Müdürü, Faruk Alçelik, 2011 yılından itibaren diplomalar bir yana sabıka kayıtlarının bile incelendiğini söylemişti. İsterseniz yine Yeni Asır Gazetesinde yer alan haberde Faruk Alçelik ne söylemiş bir hatırlayalım.
“ESHOT Genel Müdürlüğü, yaşanan sahte diploma skandalının ardından işe alınanların verdiği sabıka kayıtları ve sağlık raporlarının bile gerçek olup olmadığını belirlemek için geniş kapsamlı bir inceleme başlattı. Konuyla ilgili Yeni Asır'ın sorularını cevaplandıran ESHOT Genel Müdürü Faruk Alçelik, 2011 yılı başından bu yana işe girenlerin hepsinin diplomalarının alındıkları il milli eğitim müdürlüklerinden sorgulandığını söyledi.”
Görülen o ki, geniş kapsamlı incelemeler yapılmamış.
Sorgulama işlemlerinin devam ettiğini belirten Alçelik, "Sadece şoför olarak işe giren arkadaşların değil kurumda işe başlayan herkesin dosyasını kapsamlı bir şekilde inceliyoruz. Örneğin, işe girişlerde istediğimiz sabıka kayıt belgelerine, polis araştırması da yaptırtıyorum. Şoför arkadaşlar içinde ehliyetine 5 yıl içinde el konulmuş olanların iş akitlerini de sonlandırıyoruz. Ayrıca işe giriş için yapılan başvurular sırasında alınan sağlık raporlarını da mercek altına aldırdım. Hepsini teker, teker taratıyorum" dedi.
Sn Alçelik bu konuda pek başarılı olamamışınız sanırım. Aradan daha 15 ay geçmeden yine, 46 kişinin diplomaları sahte çıkmış.
GERÇEKTEN, tekrar, tekrar incelettiniz mi?        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder