28 Ocak 2013 Pazartesi

BAŞBAKAN OLMAK İSTİYOR


25 Aralık 2012

Kocaoğlu Başbakan Olmak İstiyor

Siyaset yapan kişiler sözlerine çok dikkat etmeleri gerek, nedenini yazıyı okuyunca çok daha iyi anlayacaksınız.

Aziz Başkanın Yeni Asır TV deki programında yaptığı konuşmayı dinledim. “ Ben siyasetten anlamıyorum” diyor, diğer yandan da,“ Başkan olarak hizmet vermek istiyorum. Mevcut başkan aday olur, aday adayı olmaz. Ben siyasetten anlamıyorum ama tabi siyasetteki gelişmeler getirirse bir siyasetçi olarak başbakanda olmak isterim” diyor.

Sondan başa irdelersek eğer, hem siyasetten anlamıyorum diyor. Hem de siyasetçi olarak başbakanlık hedefini koyuyor.

Başbakan olabilmek için ülkemizde doğaüstü durumlar hariç, başbakan ancak bir partinin genel başkanı olabilir. Aziz Başkanın bu sözlerinden bir yorum yaparsak hedefi önce CHP Genel Başkanlığı sonrada Başbakanlık ne diyelim…

Diğer yandan Aziz Başkan’ın açıklamalarından yola çıkmaya devam edersek, mevcut başkan aday olur, aday adayı olmaz değişinin içinde, ben bir başka rakip tanımıyorum, bir yarışa girmem banko aday olurum diyerek CHP Genel Başkanı’nın düşüncelerine ipotek koymak olmuyor mu?

Diğer taraftan kendisi için böyle söylerken, ilçe belediye başkanlarının bir kısmının değişmesi gerektiğini söyleyen kendisi değil miydi? İlçe başkanları aday olduğunda onlarında tartışmasız aday olmaları gerekmiyor mu?

Yoksa Aziz Kocaoğlu’nu bu dönem başarılı bulmak, bazı ilçe belediye başkanlarının önünü kesmek ve yerlerinde kalmak için bir manevramı yapıyor anlamak algılamak gerçekten çok zor. Çünkü artık İzmirliler biliyor ki, Aziz Başkan bazen bir odada kızdığı kişiyi, bir başka odaya geçince övgü dolu sözler söyleyebiliyor. Bu konuşmalardan benim aklım karıştı.

Ama mutlaka okuyucularım, okuduklarında doğru analiz ve yorum yapacaklardır.

Tabi Kemal Kılıçdaroğlu ne düşünür gerçekten bir şey olmamış gibimi davranır, bunu da diğerleri gibi izlemekteyim.

Diğer yandan Konak İlçe Belediye Başkanı göreve geldiği ilk günlerde, söylediği sözlere dikkat çekmek istiyorum.

Sayın Tartan, büyükşehir belediye başkanı adayı olmaya çalışıyorsunuz, CHP’nin Türkiye’de lider kenti İzmir’de size bu görevi verecek olan kişi elbet CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu olduğunu çok iyi biliyorsunuz. Buna rağmen 29 meclis üyesi ve ilçe başkanı önünde CHP Gurup toplantısında ,
“ Kılıçdaroğlu benim ilk bakan olduğum dönemde, SSK Genel Müdür’ü idi. Dolayısıyla benim mahiyetimdeydi, masama ilk oturduğum gün Kılıçdaroğlu’nun yolsuzluk ve usulsüzlük dosyalarıyla karşılaştım. Bunları daha sonra değerlendirmek için bir kenara koydum. Ben olmasaydım on yıl hapis cezası alacak ve bugün hala hapiste olacaktı. Bugün ki durumunu bana borçlu”

Bu sözü söylediğinizde, Kılıçdaroğlu Gurup Başkan Vekili idi. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’dı. O zaman ne kaset vardı nede Kılıçdaroğlu’nun Genel Başkanlığı.

Tabii insanların neyi nerede ne zaman konuşacakları çok önemli, vakti zamanında İzmir Şehri emini Aziz Kocaoğlu kameralar karşısında bir dönemin güçlü Milletvekili Mehmet Ali Susam’a “ Seni milletvekili yapanın…..” demişti. Ama zaman değişiyor, geçmişte söylenenler bir iz olarak tarihin sayfalarında yerini alıyor. Bazen bunları hatırlatmakta fayda görmekteyim.

Hani bir söz vardır, deveden büyük fil vardır ya da, filden büyük fil avcısı var

Notlarım;

1) Karabağlar Belediyesi geçtiğimiz günlerde, belediyenin taşınmazlarında bulunan Üçkuyular’daki arsasını sattı. Bu arsa satışı için gerekli yerlere gönderilmek üzere dosyamı hazırladım. Bu dosyadan bu satışı gerçekleştiren kişi ve kişilere zimmet çıkabilir
diyorum.

2) Yıldızhan Oteli için, İzsu’dan gelen bilgilendirme yazısını sizlerle paylaşacağım.

3) İBB Emlak Yönetimi Daire Başkanı Nejat Güçlü imzalı tarafıma yollanan yazıdan uzun, uzun bahsedeceğim.

4) Bornova Belediyesi Atatürk Mahallesinde bulunan Tansaş’a ait market için Büyükşehir Belediyesine 67 Bin TL para cezası kesmekle kalmayıp yıkım kararını çıkarmış. Bornova Belediye Başkanını kutluyorum, geçte olsa halkın kullanımında olması
gereken yeşil alanları gerçek sahibine veriyor. Ya diğer ilçe belediyelerindeki Tansaş’lardaki durum nedir? İBB neden aynı duyarlılığı göstermiyor? Tüm ayrıntılarıyla sizlerle paylaşacağım.

5) Urla Belediyesi kaçak inşaat için, meclis kararı ile plan değişikliği yapmış mıdır? Bu konuyu da ilerleyen ecelerde sizlerle paylaşacağım.

6) Tüp Bebek Hastanesinin dosyasının tüm ayrıntılarını sizlerle paylaşacağım. Elimde ilginç bilgiler var.

7) Buca Belediyesi ruhsat eklerine uygun olmayan yapılar için, duyarlığını bir kez daha gösterdi, bu kez sırada hangi yurt var yakında sizlerle paylaşacağım.

8) İBB itfaiye Daire Başkanı ile görüşmemi sizlerle paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder