28 Ocak 2013 Pazartesi

MİLLETİN VEKİLLERİ 112 Aralık 2012

Milletin Vekilleri 1

Daha önce defalarca kaleme aldığım, İzmir ilinin medahari iftiharı üç milletvekilinden bahsetmiştim.

Kimdi bu vekiller isterseniz hatırlayalım,

CHP İzmir Milletvekili Mehmet Ali Susam

Adalet Partisi 16. Dönem Erzincan Milletvekili seçilmiş Timuçin Turan

20. Ve 21. Dönem Ankara milletvekili seçilmiş, Devlet Bakanı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yapmış, iyi bir hukuk

adamı, Nejat Arseven.

Bu üç muhterem kişiliğin İzmir ilindeki soruşturmalara neden olmuş imar uygulamalarından bahsetmiştim.

Ardından da eklemiştim milletvekili olmanız sizlere özel bir uygulama gerektiriyor mu diye de, sormuştum. Bu konuda

Sn.Mehmet Ali Susam dışında beni kimse aramadı.

Mehmet Ali Bey, yanılmıyorsam bundan üç hafta kadar önce Ankara’dan beni aradılar.

Aramızdaki konuşmayı aynen sizlerle paylaşıyorum.

“Nivent hanım bana birçok yerden sizin şikâyetiniz üzerine yazılar geliyor”

Sayın vekilim evet doğru bana gelen ihbarlar doğrultusunda, Gerekli yerlere yazı yazdım.

Hanımefendi ben tarımarazileri kanunundan yaralandım gerekli izinleri aldım”

Efendim 5403 sayılı kanundan bahsediyorsunuz herhalde, bu kanundan bende yararlandım. Her yaptığım metrekarenin bedelini ödedim. Ne yazık ki bana aynı imkân verilmedi.

“Onu bilemem”

Ha siz milletvekili olarak bundan yararlandıysanız bilemem,

“O vakit ben milletvekili değildim”

Ama oda başkanıydınız.

Hanımefendi yazdığınız yer zannettiğiniz gibi malikâne değil 50 metrekare bir ev sizi yanıltmışlar. Lütfen bir şeyi yazarken karşı tarafı arayın, ondan doğru bilgiyi alın öyle yazın”

Evet, evi görmedim diyerek birkaç hoş beş sohbetten sonra telefonu kapattım.

Daha fazla üzmemek adına soramadım, çünkü evinin ruhsat eklerine uygun olduğundan o kadar çok emindi ki, üstelik 50 metre kare ev için koskoca vekil neden yapsın, okuyucularım her halde beni yanılttı diye düşünmedim de değil.

İnanın bu konuşmadan sonra bir daha bu dosya ile ilgilenmedim. Dün sabah Buca Belediyesi Bilgi edinme Biriminden bir yazı geldi,

Mehmet Ali Susam’a ait taşınmazın üzerinde bulunan yapılara kaba inşaat konumunda iken daha önce müdürlüğümüzce,05.08.2004 tarih ve 2004/256 sayılı yapı tatil zaptı düzenlenmiş. 01.03.2005 tarih ve 2005/392 sayılı Encümen Kararı ile idari ve para cezası ve yıkım kararı verilmiştir.

Tarihlere lütfen dikkat 2004 yılından bu yana belediyece hiçbir işlem yapılmamış. Mehmet Ali Susam beye göre usulüne uygun olduğundan yıkım yapılmamış.

Devam ediyoruz, İlgi yazınıza istinaden 27.11.2012 tarihinde yerinde yapılan kontrolde, kaba inşaatların bitmiş halde ve iskân konumunda olduğu tespit edilerek tekrar müdürlüğümüzce 3194 sayılı imar kanunun 32. Maddesine istinaden 27.11.2012 tarih ve 2012/441 sayılı yapı tatil zaptı düzenlenmiş, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 184. Maddesine göre İzmir Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuş olup yasal işlemler başlatılmıştır. Bilgilerinize arz ederim. İmza Başkan yardımcısı Muzaffer KATER.

Karardan anlıyacağınız üzere 2004 senesinde kaba inşaat aşamasında yapı tatil zaptı yapılmış. 2012 yılında ise kaba inşaatı bitmiş iskan konumunda yapı tatil zaptı yapılmış.
Buca Belediyesinin 11.12.2012 tarihinin Encümen Gündeminin 50 maddesini taradım, 12.Gündem maddesinde,109 parselde Mehmet Ali Susam’a ait kaçak yapı hakkında. Gündem maddesini görünce, Buca Belediyesine gitmeden önce 50 metrekarelik evi önce göreyim dedim.

Kırıklar Köyüne gittim, köylüye sordum, siz bulamazsınız beraberce gidelim dedi, düştük yola, bahçe kapısı çok büyük bir evi gösterdi. Kapının hemen yanında hakikaten 50 metrekareyi biraz aşan bir taş ev vardı, sayın vekil doğru söylemiş küçük bir taş ev dedim, yanımda bulunan köylü o hizmetçisinin evi dedi bak karşıda duran koca taş ev onun. Kapının dışından çok net çekemedim çünkü epey bir tepedeydi.

Köylü, “Ercan Tatı’nın yeni villasını görmek ister misin bacım” onunda mı evi var, “var ya ama onun üzerine değilmiş, şoförünün üzerine yapmış” Hadi gelmişken onu da göster. “Köylü bir keyifli bir keyifli “ bak bacım işte şurası, başkan maşallah elektriği de getirdi” Ne güzel köylü yararlanacak, elektrik medeniyettir. “ Doğru söylersinde direklere bak nereden nereye evin önüne kadar kendine getirdi elektriği bacım ne diyon sen” Köylü hızını alamadı “ seni birde yan köye götüreyim Aynalı göl mevkiine orada da Ciğli Belediye Başkanı Kiraz Bahçesi aldı” Yok daha belediyeye gideceğim beni azat et diye yanından ayrıldım. Elbet Ercan Tatı’nın Çiğli Belediye Başkanının yerleri birer iddia olabilir. Ancak araştıracağım.

Belediyeye giderken kendimce düşündüm, Çiğli Belediye Başkanı, Ercan Tatı aynı ameliyatı olmuşlardı, komşu olmaları da mümkün, acaba Bayraklı Belediye Başkanı da diğer yan köyden bir yer almış mıdır? Oda aynı ameliyatı olmuştu.

Buca Belediyesine gittim 6.kata çıktım, yapı kontrole, yapı kontrol müdür vekilinin odasına girdim odanın duvarında bir yazı gözüme ilişti. Bizde yanlış olmaz, olmuşsa yanlışlıkla olmuştur. Adnan Bey konusuna son derece vakıf bir kişiydi, yapı kontrollerinde ne kadar titiz davrandıklarını anlattı. Ardından da encümen kararlarının kendisinde olmadığını söyledi. Oradan 2. Kata inerken Sayın Mehmet Ali Susam’ı aradım.

Sayın Vekilim şu an Buca Belediyesindeyim, Encümenden size, 45 bin TL ceza kesildi,

“ Siz nereden biliyorsunuz?”Bugün Bilgi edinmeden tarafıma yazı geldi.

“ Benim haberim yok” evinize de yapı tatil zaptı tutuldu vekilim.

“ Mutlu oldunuz mu?” Hayır, sayın vekilim sadece üzüldüm, bir milletvekili bunu yapmamalı o yüzden çok üzüldüm, ayrıca beni yanıltınız hani 50 metrekare evdi?

Basın danışmanlarının odasına girdim, bilgi edinmeden yazım geldiğini ve encümen kararını istedim. Basın danışmanı telefonla başkan yardımcısını aradı, Tayfun Bey geldi. Hoş beş sohbetten sonra bugün encümende 12. Gündem maddesinin kararını alabilir miyim? “ Henüz alamazsınız Perşembe günü gelin görüşelim” Efendim ben kesilen cezayı bile biliyorum 45 bin 230 TL ayrıca Kız yurdu ile ilgili bilgide istedim onunla ilgili bir netice alamadım. “ Ruhsata aykırı bölümler giderildi her şey usulüne uygun” efendim siz usulüne uygun yazısını bana verin, ben onu inceleteceğim okuyucularım hala ruhsat eklerine aykırılık var diyor. “ Perşembe günü gelin etraflıca konuşalım”

Perşembe günü yine Buca belediyesine gideceğim başka çare yok, hem bu sefer kiraz bahçesini de görürüm.
Şimdi yazımın başında bahsettiğim gibi vekil olmanın ayrıcalıkları elbet olacak, ama bu ayrıcalıklar imar planlarında olmamalı.
Bugün Buca Belediyesi Başkan Yardımcısı Tayfun Beye söylediğim gibi, devletin yaptığı bir yurt, okul ya da hastane isterse, yüzde yüz imara aykırı olsun hiç sesim çıkmaz, ancak bu yurtlardan kişiler para kazanıyorsa ve usulüne uygun değil ise o zaman sonuna kadar uğraşırım. Herhangi bir vatandaş bunları yapamıyorlarsa, hele bizlerin oylarıyla vekil seçtiğimiz kişiler hiç yapmamalı.

Aziz Başkan’dan memnun olmayabilirsiniz, ancak bana öyle destek oldu ki, bana hiç düşünmediğim bir iş dalını öğretti ve ben şimdiki işimi gerçekten çok seviyor ve hakkıyla yaptığıma inanıyorum. Ne güzel kamu adına karşılıksız bir şeyler yapmak. Elbet bunu sizlerden aldığım güç ile yapıyorum.

Milletin Vekilleri 2 yazımın konusu, Dere Beton yani AP Erzincan Milletvekili Timuçin Turan okurken sizlerde şaşıracaksınız, sizler hiç gördünüz mü bir günde nasıl ruhsat alındığını?





MEHMET ALİ SUSAM'IN 50 METREKARELİK EVİNİN BAHÇE KAPISI



MEHMET ALİ SUSAM'IN HİZMETÇİSİNİN EVİ


MEHMET SUSAM'IN EVİ



İDDİALARA GÖRE ERCAN TATI'NIN EVİNİN ELEKTRİK DİREKLERİ


İDDİALARA GÖRE ERCAN TATI'NIN EVİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder