28 Ocak 2013 Pazartesi

Sen Olmasaydın Halimiz Nice Olurdu!

Sen Olmasaydın Halimiz Nice Olurdu!16 Ocak 2013

Sen Olmasaydın Halimiz Nice Olurdu!

Aziz Başkan, Gelişen Kentler Zirvesi’nde yaptığı açıklamalarına, Yerel TV de devam etti.

“İzmir kim ne isterse istesin 30 yıllık durağanlığını üzerinden attı. Mütevazı olmaya gerek yok. Çünkü bugüne kadar kimse bu kente sözden başka yatırım yapmadı.”

Aziz Başkanım iyi ki, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olmuşunuz, siz olmasaydınız İzmirlinin hali nice olurdu. Siz neymişsiniz de bizlerin haberi yokmuş.

9 yılda, 30 yıllık iş yaptınız, meğer sizden evvel kimse çalışmazmış.

Birde, başbakan olsanız kim bilir neler yaparsınız?

Osman KİBAR, İhsan ALYANAK, Burhan ÖZFATURA, Yüksel ÇAKMUR, Ahmet PİRİŞTİNA, yan gelip yattılar mı!

Sizin yaptığınız talihsiz açıklamadan anlaşılıyor ki bu kente hiç emekleri olmamış.

Dedim ya iyi ki varsınız yoksa halimiz nice olurdu!

Adnan Saygun Sanat Merkezini ben yaptım diyorsunuz da,
Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi olan yer, yıllarca troleybüs atölyesi ve ESHOT Garajı olarak kullanıldı. 1989 - 94 döneminde yani Yüksel Çakmur'un İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde, başta Başkan Çakmur olmak üzere, İzmir

Büyükşehir Belediye Meclis üyeleri bu alanın bir kültür sanat merkezi olmasını kararlaştırdı.

Bu kararlar, dönemin Belediye Meclis tutanaklarında vardır. Belediye Meclisi'nde alınan bu karar gereği burası ile ilgili proje yarışması açıldı. Kazanan projenin temel atma aşamasına kadar gelindi. 1994 Mart ayında yapılacak seçimler nedeni ile hazırlanan projenin temeli bir ahlak anlayışı gereği, seçimlerden sonraya bırakıldı.

Demek ki Adnan Saygun Sanat Merkezi sizin zamanınızda, sizin isteğinizle yapılmamış değil mi başkanım. Geçmiş zamanda iş yapmayan Yüksel Başkan zamanında düşünülmüş.

Başkanlık döneminde birçok önemli projeye imza atan Özfatura, Halkapınar - Üçyol metro hattı gibi İzmir'in kemikleşen sorunlarına karşı projelerde çok önemli ilerlemeler sağlamıştı. Metro için de bugün yarın açacağım diye İzmirlinin hayallerini kırmamıştı.

Büyük Kanal Projesi rahmetli Piriştina döneminde değil, ondan çok daha önce Büyükşehir Belediye Başkanı olan Yüksel Çakmur döneminde hazırlanmıştı. Rahmetli Piriştina ise Çakmur'un projelerine ivme kazandırmıştır. Ancak bugünlerde biten proje İzmirlilerin gururu olmuştur."

Aslına bakılacak olursa Büyük Kanal Projesi 1971 yıllarında, Osman KİBAR, DSİ, ESHOT ( o zamanlar İzsu yok) camp harris mesara firmasına fizibilite çalışmaları verilmiş.


İhsan ALYANAK ise, 1973 yılında projeyi geliştirmiş, kamulaştırmalar yapılmış.
Aziz Başkanım, sadece siz kamulaştırmalar yapmadınız, sadece siz, İzmir’e hizmet etmediniz!

Geçmişte başkanlarda çalışmış.

Sasalı Doğal Yaşam Parkı’na gelecek olursak eğer, fikir olarak rahmetli Piriştina’ya ait. Aslında rahmetli ilk olarak İnciraltı’nı düşünmüş, ancak sit alanı olduğundan yapılamıyor, daha sonraları İzsu tarafından kamulaştırılması yapılan Sasalı düşünülüyor. İşin başında Hasan Mani bulunuyor.

Kısacası, çok büyük, her şeyi yapan başkanım. Doğal Yaşam Parkının yapılmasını ilk düşünen kişide siz değilsiniz, var olan bir projeyi bitirdiniz değil mi? Yoksa ben mi yanılıyorum?

Menemenden, Göksu’ya, Sarıkız’dan su getirilmesi projeleri ise Osman KİBAR ve İhsan ALYANAK zamanında çalışmalar başlamış.

1984-1987 yıllarında ise İller bankası işbirliğiyle Dünya Bankasından krediler alınmış. 1989 yıllarında Karşıyaka pompa istasyonları kurulmuş.

Tüm bu yapılanların sizin nezdiniz de hiçbir hükmü yok mudur?

Sizden evvelki başkanların bu kente hiç emekleri yok mu?

Siz rahmetli Başkanın vefatından sonra, hasbel kader bu kente başkan oldunuz, rahmetlinin başlattığı yeni kent merkezi imar planları, Havagazı mekanlarının yapılması, okullara süt dağıtımı projesini bile belediyenize ait dergilerde, sanki kendi döneminizde başlamış, öncesinde yokmuş, gibi beyanlarınızla kendinize inandıra bilirsiniz ama İzmirlilere inandıramazsınız.

Bilmem bunun farkında mısınız?

Ben sizden önce emeği geçen, bütün belediye başkanlarına, bu kente katkılarından yaptıkları hizmetlerden dolayı teşekkür ediyorum. Siz küçümsesenizbile onların yaptığı, gerçekleştirdiği ve başlattığı alt yapı projeleri bugün İzmir’in gelişmesinde önemli bir yer tutmaktadır. Ölenlere rahmet aramızda olanlara uzun ve sağlıklı bir yaşam diliyorum.

Eski Danışmanınız İlknur DENİZLİ için, “SEN KİMSİN? NEYİ YÖNETİYORSUN!Ben ilk defa yanıt veriyorum. Sert yanıt vermiyorum. Aslında daha fazlasını hak ediyor. Devamlı beni gıdıklıyor. Ağzımı bile açmadım Ben konuşmadıkça millet ‘bu adamda eksiklik mi var’ diye düşünüyor. Öyle bir noktaya geldi ki sanki bizim muhteremin yanında bizim kelliğimiz var. O duruma geldi. Benim çekincem, korkum yok. İçime atıyorum. Öyle bir noktaya geliyor ki bıçak kemiğe dayanıyor. Siz de insansınız. Ben bir kere cevap veriyorum. Hepsine toptan cevap veriyorum. Benin projelerim var. Üretmek zorundayım”

Aman eşi bulunmaz, başkanımızı sinirlendirmeyelim, yoksa üretemez! Zararı bize dokunur Metroyu açamaz sonra.
Başkanım TV de yaptığınız, beni en çok şaşırtan açıklamanız ise,
Ben zamanında 7. Kata sırtımda buzdolabı taşıdım, çok zor günler geçirdim dediniz. Maşallah, bugün oğlunuza 1050 metrekare beyaz ev eşyası satan mağaza açtınız. Aman nazar değmesin.

Notlarım;

İZULAŞ yeni binasına taşınıyormuş, bu binada mevcut kameralar 4 iken 12 âdete çıkmış, “ biri biz gözetliyor” anımsattı bana.
Aziz Başkanın bir zamanlar baş danışmanı Bilgin ERÜNAL “ kıyak planı” için, Nisan ayında, meclis üyeleri hâkime ifade vereceklermiş, haydi hayırlısı.

Narlıdere Belediyesi’ne müfettiş gelmiş, epey yüklü bir dosyayı soruşturacak, nereden mi biliyorum, yeni ifade verdim de ondan biliyorum.

En büyük, başkanın, İzmirliye kazandırdığı “ Fayton Sefası” Halfinger atları ile ilgili Cuma günü mahkeme tarafından yapılacak keşif varmış, bakalım ne olacak. Sahi Kordonda faytonları göremiyorum, bütün kış yurt dışından, binbir zorlukla getirilen atların masrafını İzmirlimi karşılayacak?

Gelecek yazımda, Arkas Holdingin ruhsata aykırılıklarının neticesini açıklayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder