28 Ocak 2013 Pazartesi

İZMİR SAHİPSİZ DEĞİL


09 Ocak 2013

İzmir Sahipsiz Değil

Bugün duyduğum konu beni adeta şok etti. İnanamadım, Halen de inanmıyorum, ama ya doğru ise, işte o zaman anlarım ki bizler gibi insanlar boşa kürek çekiyor. Usulsüzlükler var iken nasıl bir anda her şey yoluna giriyor.

Demek oluyor ki İzmir’de kurallar farklı işliyor, imar birimleri yakında üniversitelerde tez konusu olmalı.

Ben buna kısaca imar rantı diyorum, imar bir yasadır kişilere göre değiştirilemez. Eğer bir plan değiştiriliyorsa kişiye özel değil kent için yararlı olması lazım. Kişiye yararlı değil. Bu planlamayı kime emanet etmişiz halkın temsilcisi olan yerel yönetimlere mi? Yoksa Meclis üyelerine mi? Bunun için halkı temsil eden bir kurumun ilgili biriminden onay alır değil mi?

Ancak alınan kararlara baktığımızda, bu sürecin doğru çalıştığı ve her onayın sözde istihdam yaratacak yatırım diye, kılıfın arkasına saklanmakla, toplum yararına bir karar aldık diyemezsiniz.

Ama ne yazık ki diyorsunuz ve bunun adını da yatırımcıyı mağdur etmemek adına yaptık diyorsunuz. Bu doğru bir yaklaşım mı?

İzmir’in tanınmış simaları kaçak inşaat yapacak, ruhsat eklerine aykırılık yapacak, usulen yapı tatil zaptı tutulacak. Sonrada, yine usulen yıkım ihalesi yapılacak, ihaleye kimse katılmadı diye yıllarca işletmeler açık olacak.

Oh ne güzel iş, bu yasaların arkasına saklanmak değil mi? Ben üzerime düşeni yaptım diyebilirmisiniz?

Sonrada İzmir’de açılışlarda davetlerde, başkanlarla kol kola boy, boy resimleri çıkacak. Bu mudur sizin anlayışınız?

Konuyu fazla dağıtmadan konunun özüne döneyim, “YILDIZHAN OTEL” için yapı kullanım belgesi yoktur diye sizlerle defalarca paylaşmıştım.

16 Ekim 2012 Tarihinde Konak Belediyesi Bilgi Edinme Biriminden gelen cevap yazısında,

İzmir İli Konak İlçesi 1028 ada 13 parselde bulunan Yıldızhan Oteli Yapı Kullanma izin belgesi almamış olup konuyla ilgili İmar ve şehircilik müdürlüğü yetkilidir.

Bu yetkili müdürlük ne yaptı?

9 Kasım 2012

1373 sokak no.5 adresinde turizm yatırım belgeli Yıldızhan Oteli unvanlı unvanlı işyeri hakkında düzenlenen tutanağın karar alınması için belediyemiz encümenine yollandığı.

Bu yazının üstüne Konak Belediyesine, encümen kararının neden uygulanmadığını sorduğumda ise,

Başvuru içeriğinde sorulan Yıldızhan Otel ile ilgili olarak ise; Belediyemiz Encümen Kararının iptali talebiyle İzmir 2.idare Mahkemesi’nin 2012/2140E sayılı dosyası ile açılan davada 30.11.2012 tarihli kararla yürütmenin durdurulmasına karar verilmiş olup, yargılama halen devam etmektedir denildi.

Yapı kullanma belgesi olmayan bir yere su bağlanamaz diye İZSU’ya müracaat yaptım. Bu kez trajikomik bir olayla karşılaştım.

İlgili dilekçenize istinaden bahse konu 1373 sokak No: 5 adresinde bulunan 11528688 nolu inşaat aboneliği su sayacının sökülmesi için açma kesme ekiplerince 2 kez gidilmesine rağmen abone engeliyle karşılaşılmıştır. Bu nedenle su kesilememiştir. En yakın zamanda güvenlik güçlerinden yardım istenerek suyun kesilmesi gerçekleştirilecektir.

Pardon, biz dağ başında mı yaşıyoruz, bu nasıl bir engeldir ?

En nihayetinde su kesildiğine dair tarafıma bilgi geldi, ama otelin suları akıyordu, tankerle mi su taşındı bilinmez.

Tedaş ise, yazılı ihbarlara zahmet edip dönmedi bile!

Bu arada Turizm Bakanlığı İl müdürlüğü ile yazışmalar başladı.

Kültür ve Turizm Bakanlığından gelenyazı ise,

Yıldızhan Oteli Bakanlığımızdan 4 Yıldızlı Otel Turizm Yatırım Belgeli’dir. Tesis mahallinde 23/11/2012 tarihinde denetim yapılmış olup, tespit edilen eksiklik ve aksaklıklardan dolayı 2634 sayılı Kanun uyarınca cezai işlem uygulanmıştır. Söz konusu eksikliklerin giderilmesi için 30 gün süre verilmiştir. Belediyeden alınan İşYeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatının 6 ay içinde Bakanlığımıza gönderilmesi istenilmiştir. Malumları olduğu üzere, imar uygulamaları yerel yönetimlerin görev ve yetki alanındadır. İmar mevzuatına aykırılıkların bulunup bulunmadığının tespit edilmesi amacıyla anılan yazıların birer kopyası Konak Belediyesi’ne gönderilmiştir. İşlem sonucundan da Bakanlığımıza bilgi verilecektir.

Turizm bakanlığından gelen yazıdan anlaşılacağı gibi bu yapı usulüne uygun değilmiş.

Konak Belediyesine sormak istiyorum. Sizce usulüne uygun olan bir yapıya, neden yapı kullanım belgesi verilmedi? Şimdi ne değişti de herşey usulüne uyduruldu?

Bu süre içerisinde otel de kapanmadı. Dolayısıylaeksikliklerin giderilmesi için bir tadilatta yapılmadı.

E ne oldu da, her şey bir anda usulüne uygun oldu? Birileri mi girdi araya?

Hatırlarsanız CHP Konak İlçe Kadın Kolları yapı kullanım belgesi olmayan bir otelde gece tertiplemişti? Bu düzenlenen gecede en güzel türkülerinizi söylediğiniz için mi, her şey yoluna girdi? Ne ses varmış sizde, meğer ben bilmezmişim.

Bu konunun sonuna kadar takipçisiyim, Mahkemeden bilirkişi isteyeceğim, bakalım sonuç ne olacak hep birlikte göreceğiz.

Konak Belediyesi İmar Müdürlüğü ile ilgili ciddi belgeleri hazırladım, her bir belgeyi okurken çok şaşırdım, inceleme sonucunda sizlerle paylaşacağım.

Her olayda şaşkınlığım bir kez daha artıyor, yok artık diyorum, biliyorum birileri bana çok kızıyor, sırada çok kızacak kişiler var. Lakin yapacak bir şey yok. Birileri en nihayetinde anlayacak İZMİR SANILDIĞI GİBİ SAHİPSİZ DEĞİL:
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder