31 Ocak 2013 Perşembe

HEMŞERİ iLİŞKİLERİ


 



Hemşeri ilişkileri
Sabah kalktığımda maillerimi kontrol ediyordum, İçişleri Bakanlığı İzmir Mahalli İdareler biriminden gelen maili okuyunca çok şaşırdım. İstemsiz olarak hemen Başbakanlık Ekonomik Sosyal ve Kültürel İşler Başkanlığının telefonlarını araştırdım.
Birimin Başkanı Kasım Bostan’a ulaşamadım, sekreterine böyle bir alımın müsaadesini nasıl verebilirler diye bilgi notu bıraktım.
Ardından, müsteşar yardımcısı Özer Kontoğlu’nu aradım, konu ile ilgili bugüne kadar yazdığım yazıların bir kısmını mail olarak yolladım.
Sonra tekrar Başbakanlık birimlerine, İçişleri Bakanlığı birimlerine konuyla ilgili mailler attım.
Benim param mı çarçur edilecek? Yoksa Karabağlar Belediyesi, benim yerimi almadılar diye mi yapıyorum?  
Burda Alışveriş merkezi sahipleri benim düşmanım mı? Hayatımda bir kez bile karşılaşmadım.
Arkadaşlar ben deli miyim?
İsterseniz Sıtkı Başkanın, Hemşerisine yapmak istediği kıyağın bedelini hep birlikte öğrenelim. Belki bu yazdığım, “kıyak” kelimesi ile haddimi aştığımı düşünenler olacak, lakin bunun başka tanımı ne yazık ki yok!
Karabağlar Belediyesi Değer Tespit; 15.05.2012
37.471.270 TL
İzmir Emlak Komisyoncuları Odasının Değer Tespit; 24.04.2012,
40.880.767.50 TL
İzmir Ticaret Odası Değer 05.04.2012 Tarih
Toplam 46.000.000 – 47.000.000 TL arasında olabileceği kanaatine varılmıştır.

Emlak Komisyoncuları değerleme raporuyla, Karabağlar Belediyesi değerleme raporu arasında 3.409.497 TL fark, Ticaret Odası değerleme arasında ise 10.000.000 TL. Civarında bir fark olabilir mi?
Diğer yandan Sıtkı Başkan, belediyeye ait taşınmazları ederi altına Doğuş Gayrimenkul’e sat, Hemşerisine ait yeri ederinin çok üstünde almaya kalk.
Günün ilerleyen saatlerinde, Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı Özer Kontoğlu’nun sekretaryası tarafından arandım, “ Nivent Hanım Başbakanlık Karabağlar Belediye’sine hizmet binası satın alabilirsiniz diye yazı gitti, Burda Alışveriş Merkezini alabilirsiniz diye yazı yazılmadı”
Telefonu kapattıktan sonra derin bir oh çektim.  
Sıtkı Başkanım, kamunun parasıyla, hemşerinizin binasını alamayacaksınız, çünkü bu bina belediye hizmet binası olarak uygun değil. Bu konuda üzerime düşen ne var ise yapacağım.
Sizleri, bizler vatandaşa hizmet edesiniz diye seçtik, hemşerilerinize hizmet etmeniz için değil başkanım.
2012 yılının son Konak meclisinde, Sıtkı Başkanla ayaküstü sohbet etmiştik. Bu sohbet esnasında yanımda sevgili ağabeyim Sedat Çuhadar vardı, Sıtkı Başkanın ise CHP Karabağlar İlçe Başkanı Polat Manduz var idi.
Başkana ilk sözüm yanlış yaptınız başkan, Doğuş Gayrimenkul satışından korkarım size zimmet çıkacak.
“ Uygun fiyata sattık”
Yanılıyorsunuz, ederinin altında sattınız, Konak Belediyesi ya sizin sattığınız fiyatın üstünde satarsa.
“Mümkün değil bizim anlaşmamız var, satamaz”
Bekleyip göreceğiz başkan, siz Doğuş Gayrimenkule üç kuruşa sattığınız belediyenin taşınmazını, 10 kuruşa ederinin üstüne Burda Alışveriş merkezini nasıl alırsınız?
“Hanımefendi belediye hizmet binam bana yetmiyor”
Olabilir, başka yer bulamadınız mı? Hemşerinizin borçlarını mı ödemek istiyorsunuz, burası bir bankaya değil birkaç bankaya borçlu.
“ Hanımefendi Doğuş Gayrimenkulden gelen paranın 12 milyon civarı borçlara gitti, diğer elimde kalan kısmı çarçur olmadan, bari hizmet binası alayım, yoksa para gider”
Pardon siz yeni belediye değil misiniz? Sıfır borçlu olan belediyeyi ne çabuk borçlandırdınız?
“Hanımefendi belediyeye gelin bir konuşalım anlaşalım, yemek yiyelim”
Yemekte yesek değişen bir şey olmaz başkanım, siz önce başkan sonrada, inşaat mühendisi olarak nasıl kaçak bina yapabildiniz. Mühürü açtınız mı?
“Hanımefendi çok büyük bir sorun değil, garajı mutfağa kattım”
Az şey mi başkan, herkes yapabilir ama siz seçilmiş biri olarak bunlara dikkat etmeniz lazım değil mi?
“ Belediyeye gelin konuşalım, anlaşalım”
Sonuç olarak, Başbakanlık Burda Alışveriş Merkezinin alımı için sizlere müsaade etmedi sayın başkan, çok üzgünüm sakın ola bu gelen yazıyı gerekçe olarak göstermeye kalkmayın. Bu konunun sonuna kadar takipçisi olduğumu, kamunun malını çarçur ettirmeyeceğimi bir kez daha hatırlatmakta fayda görmekteyim.
Sizlere, İçişleri Bakanlığı İzmir mahalli İdareler biriminden tarafıma gelen yazı ile, benim tekrar bu konu ile ilgili yolladığım maili okumanızı öneriyorum.
Sayın Nivent Kurtuluş
17.01.2013 tarihinde İzmir Valiliği birimine 4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamında yapmış olduğunuz müracaatınızın cevabı aşağıdadır.

Müracaatınızda bahsi geçen konuyla ilgili olarak, Karabağlar Kaymakamlığının Valiliğimize gönderdiği yazı doğrultusunda Karabağlar Belediye Başkanlığının talebi İçişleri Bakanlığına bildirilmiş olup, İçişleri Bakanlığının yazısı ile Karabağlar Belediyesince hizmet binası satın alınması için Tasarruf Tedbirleri genelgesi uyarınca izin verilmesi talebinin, Başbakanlık Ekonomik, Sosyal ve Kültürel İşler Başkanlığının 24/01/2013 tarih ve 208 sayılı yazısı ile uygun görüldüğü bildirilmiştir.

 
İçişleri Bakanlığı
İzmir İl Mahalli İdareler Müdürlüğü
Sn Yetkili
Üzülerek öğrenmiş bulunuyorum ki, İzmir ili Karabağlar Belediyesi tarafından, Burda Alışveriş Merkezinin belediye hizmet binası olarak alınmasını, Başbakanlık Ekonomik, Sosyal ve kültürel İşler Başkanlığı tarafından uygun görülmüş, Bu bina belediye hizmet binası olması için;
Bina alım bedelinden daha yüksek bir bedelle tadil edilerek belediye hizmet binası olacağını nasıl göz ardı edebildiniz. Buda ayrı bir merak konusudur. Alınması düşünülen binanın sahibi AK PARTİ’ye yakın bir gurup olduğundan dolayı ise bu durum daha da vahimdir.
Alınması düşünülen binanın deprem yönetmeliğine uygun olduğunun bir kez daha incelenmesi gerektiği düşünülmelidir.
Bu binanın yapımı başladığı tarihten itibaren ruhsat sorunları olduğu ve yıllarca atıl vaziyette kaldığı
Bu binanın alınan inşaat ruhsat tarihinin tekrar incelenmesi
Bu binanın bulunduğu yer otoban üzerinde olduğundan, Karabağlar halkı için ulaşım zorluğunun bir kez daha düşünülmesi gerektiği,
Karabağlar Belediyesinin kendi aktiflerinde bulunan taşınmazları değerleme raporları altında satarken, diğer yandan hemşeri ilişkileri bulunan bir binayı ederinin üzerinde almasına karşıyım.
Bu alım işleri için gerekli tüm mercilere ayrıca müracaatlarımı yaparak kamu zararını engellemek için elimden gelen tüm imkânları seferber edeceğimi üzülerek bildiririm.
Başbakanlık tasarruf tedbirleri önergesinde yer alan maddelerle örtüşmeyen bu alımın acilen durdurulması gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder