19 Aralık 2011 Pazartesi

GÖREVE DAVET

 


Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş

Göreve Davet

Okuyucularımın ısrarla mail kutuma attıkları Optimum Alışveriş Merkezine ait fotoğrafları görmezden gelemezdim. Madem kendilerine iş edinip bu fotoğrafları çekip bana gönderdilerse bana yazmak düşer. Çünkü ben onların sesiyim. Aslında elimde birikmiş birçok konum var yazamadığım.
Belediye yetkililerinin görevi sadece tutanak tutmak değildir. Tutanak yani yapı tatil zaptı tutulan inşaat yasal olarak çalışmaları durdurmak zorundadır. Bu tür ruhsatsız veya ruhsatına aykırı yapı yapmak İmar Kirliliğine sebep olmak demektir. İmar kirliliğine sebep olanlar hakkında imar kanunu gereğince de işlem yapılırken, diğer taraftan da TÜRK CEZA KANUNU gereğince işlem yapılmak üzere savcılığa suç duyurusunda bulunulması da gerekir.
Bunları yapmayanlar da görevini ihmal etmiş sayılmaz mı?
Hatta bir adım ileri giden biri Görevi kötüye kullanma iddiasında bile bulunabilir. Durup dururken, ne lüzumu var değil mi?
Ayrıca Yapı Tatil zaptı tutulan, yani mühürlenen inşaatta faaliyetler, durdurulur. Eğer durdurulmazsa ve inşaat çalışmaları devam ettirilirse, bunun anlamı mühür bozulmuş demektir. Bu suçta ısrar anlamına gelir. Ayrıca da mühür işlemini yapan idareyi yani Gaziemir Belediyesini kaile almıyorum. Onlarda kim oluyor dercesine ben işimi devam ettiririm. Kanun yasa tanımam, hodri meydan demek anlamı çıkmıyor mu?
Evet, resimlerden de anlaşılacağı gibi 27.06.2011 tarihinde mühürlendiği söylenen inşaat 29.06.2011 tarihinde tam gaz nasıl çalışmaya devam edebilir. Köşe bucak saklı değil binlerce insanın gözü önünde belediye yetkililerinin günde on kere geçtiği ana yol üzerinde bu çalışma pervasızca devam edebiliyor. Adeta yasalara ve yetkililere meydan okurcasına!
Bu cesareti nerden ve kimlerden nasıl alıyorlar? Hepimiz merak içerisinde izliyoruz.
Sayın Gaziemir Belediye başkanını, Gaziemir Kaymakamını, Büyükşehir Belediye Yetkililerini ve Sayın Valiyi görevlerini yapmaları hususunda tekrar bilgilendirmek ve dikkatlerini çekmek istiyorum.
Ama özellikle Gaziemir Belediye Başkanına şunu söylemek istiyorum. Ben mühürledim, diyerek işin içinden sıyrılamazsınız. Biliyor ve inanıyorum ki, siz kararlı olursanız, hiç kimse orada bir çivi bile çakamaz. Her şartta ve koşulda sizin sözünüzü nasıl çiğner geçerler. Sizin mührünüzü nasıl söküp atıp üstüne basarak geçerler. Bu mümkün değil, mümkünde olmamalı. Ancak siz göz yumarsanız bu cesareti bulabilirler. Eğer göz yummuyorsanız yarından tezi yok savcılığa mühür ihlalinden dolayı suç duyurusunda bulunursunuz. Plan tadilatı geçmezse yıkılır, diyerek sorumluluğu üzerinizden atamazsınız. Böyle bir yöntem dünyanın neresinde var acaba?
Bu yaklaşım ile görevinizi ihmal etmiş veya birilerine avantaj sağlamıştır, gibi iddialara muhatap olmanızı asla istemem. Ancak, elin ağzı torba değil ki büzesin. Olur, olmaz konuşurlar işte. Önemli olan bunlara meydan vermemek, değil mi?
Lütfen kanunları herkese eşit uygulayınız. Eğer taviz bir kere verilmeye başlarsa arkası ve sonu gelmez. Güven, itibar, idari istikrar bir kere sarsılırsa bir daha geri gelmez.
Şehrimizin yetkililerini görevlerini yapmaya bir kere daha davet ederken Devletin Savcılarının da bu yazımı ihbar kabul ederek işlem yapacağını sanıyorum.
Şimdi tüm gözler İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinde Optimum Alışveriş Merkezinin Plan Tadilatı onayı verilecek mi verilmeyecek mi? Hangi meclis üyeleri el kaldıracak? Hangi meclis üyeleri el kaldırmayacak? Bekleyip göreceğiz. Elbet sonucunu köşemden geniş, geniş tüm detaylarıyla işleyeceğim.
Evet, Sayın Savcılar bu bir ihbardır.
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş
İşte Çalışmalardan Bazı Fotoğraflar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder