19 Aralık 2011 Pazartesi

AŞK OLSUN SANA ÇOCUK

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Aşk Olsun Sana Çocuk


Genelde bir gün ara vermeden yazı yazmadığımı biliyorsunuz. Saat şu an sabaha karşı 03.45 ve ben yatamadım, bilgisayarım başına geçtim sizlere duygularımı anlatmaya çalışacağım. Beni genelde usulsüz imar planları, usulsüz ihale dosyaları yazılarımdan tanıyorsunuz. Kiminiz canı gönülden destekliyor kiminiz kızıyorsunuz. Biliyorum her kesimi mutlu etmek mümkün değil. Bunu becerebilen bir kişinin de olduğuna inanmıyorum. Bu gün ki konum beni yürekten yaraladı ve inanıyorum bu yazıyı okuduktan sonra sizlerin de yüreği burkulacak.
Bugün bir dostumun tavsiyesi üzerine Karşıyaka Tiyatrosunda oynanan Aşk olsun sana çocuk tiyatrosuna gittim. İyikide gitmişim her bir sahnesini hüzünlenerek izledim, izlerken çok geçmişlere gittim hayal meğer hatırladığım ilkokul birinci sınıf yıllarıma gittim, rahmetli anacığımın ağladığı sahneler geldi gözümün önüne gözlerim yaşardı. O tarihlerde anlayamadığım bu gözyaşlarının şifresi çözdüm. Bu oyun benim için gerçekten önemliydi. Oyunu soluksuz izledim ilk ara verildiğinde sağıma soluma baktım tiyatro neredeyse boştu, bu oyun İstanbul sahnesinde oynansaydı boş olması gayet doğaldı. Ama burası İzmir CHP nin kalesi idi boş olması mümkün olmamalıydı, bu düşüncelerle ikinci bölümü yine soluksuz izledim. Zaman, zaman gözyaşlarıma mani olmaya çalıştım pek becerdim dersem yalan söylerim. Oyun bitti ve ben bir şekilde oyunu sahneye koyan kişiyle sohbet edebilmek için bekledim. Sn Yaşar Gündem beyefendiyle tanışma fırsatı yakaladım. İlk sorduğum soru böylesine bir oyunun neredeyse boş sıralara oynanmasının nedenini sordum,”Ne yazık ki boş” demenin dışında bir yorum yapmadı.. Kendisi gerçek bir sanatçıydı ne diyebilirdi ki? Ardından, CHP nin kalesinde böyle bir oyun için her halde destek aldınız? Soruma karşılık “ hayır hiçbir destek almadım” yanıtının hemen ardından her halde buraya kira ödemediniz değil mi? “1000.TL artı KDV artı 70 davetiye” En azından 70 davetiye parası buna da şükür dediğimde ise” Hanımefendi ücretsiz davetiye alındı” dediğinde ise nasıl yani, şaka ediyorsunuz herhalde diye iyice sinirlendim.
Şimdi her zaman 68 kuşağı ruhu dediğiniz,68 liler yemekleri düzenlediğiniz ve bu konuda ahkâm kestiğinizi basından takip ediyorum da böylesine bir oyunda İl başkanı Tacettin Bayır, Büyükşehir belediye başkanını, İlçe belediye başkanlarını, İzmir CHP Milletvekillerini neden göremedim acaba sizler 68 kuşağını temsil etmiyor musunuz?
Oysa basında yer alan yazılarda “68 kuşağı diye bilinen özgürlük hareketlerinin içinden geliyor Alaattin yüksel” yâda Mustafa Moroğlu “Gençliğin siyasete katılmaması için 12 Eylül Anayasası ile başlayan yasal düzenlemelerin hepsini kaldırmak boynumuzun borcudur. Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan ve onlar gibi halkının mutluluğu için mücadele eden tüm gençlerin düşlediği Türkiye'yi kurmak için çalışacağız” diye konuşmuştu, Moroğlu, gençleri de, siyasete ve CHP'de örgütlenmeye çağırıda bulunmuştu da, niye bu oyunu izleyerek katkı veremedi?
Yine il örgütün verdiği yemekte ağırlıklı olarak 68'li kuşağın mücadeleci ruhu dile getirildi söylemlerine uygun davranılmadı?
Kusura bakmayın beyler sözde değil özde söylemlerinizi yapmanız gerekirken iki saatinizi ayıramadınız mı ideolojiniz için. Oysa sık, sık bir araya gelerek farklı kulvarlarda güç birliği yapabiliyorsunuz ya, genel merkezinizi eleştirmek için.
Son sözüm Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediye başkanlarına festival adı altında birçok adı sanı duyulmamış sanatçılara fahiş rakamlar ödeyerek onları onura edebiliyorken böylesine bir oyuna sırt çevirebiliyorsunuz bunu anlamak mümkün değil sizler Sosyal Demokrat değilmi siniz yoksa ben mi yanılıyorum acaba? Bu emeğe saygısızlıktan çok ideolojinize saygısızlıktır. Hatayı kabul etmek erdemdir,umarım bu tiyatroyu arar en kısa zamanda tüm desteği vererek izlenmesi gereken bu tiyatro oyununu en kısa zamanda tekrar İzmir halkıyla buluşmasını sağlarsınız.
Notlarım;
1.Aliağa Belediyesi 3 yıldır Kırmızı Gül organizasyona tüm organizasyon işleri neden veriliyor söylenmekte olduğu gibi CHP li bir milletvekilinin telefonu bu kadar etkili olabiliyor mu?
2.7.Balkan Halk Dansları Festivali ihalesi hangi nedenden dolayı iptal edildi dersiniz?
3.Nisan ayında, Konak Belediye Başkanı Dr. Hakan Tartan, sanata sanatçıya, tiyatroya ve emekçilerine verdiği katkılar nedeniyle Ankara Ekin Tiyatrosu tarafından 20’inci Emek Ödülü’ne değer görüldüğü, tarihte Ekin tiyatrosu Ankara merkezini kapatmıştı diye bilgiler gelmekte doğrumudur? Şu an Ankara’da böyle bir tiyatro varmı?
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder