19 Aralık 2011 Pazartesi

SORULARIM 1



Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş

Sorularım 1
“Büyükşehir Belediye Meclisi’ndeki komisyonların hali içler acısı; ilgili/bilgili adam eksiği had safhada” diye ben söylemiyorum Bayraklı Belediye Başkanı söylüyor. Peki doğrumu söylüyor? Benim cephemden çook doğru. Ardından da ekliyor Karabağ “Kent ve yatırım planlarının ilçe belediyelerine danışılmadan hazırlandığını, bunun da çoğu kez amaca hizmet etmekten uzak kaldığını söylüyor.” Burası da çook doğru. En can alıcı nokta ise Aziz Kocaoğlu’nun bürokratları “Zor, olmaz bu iş” diyorlar, Başkan’ı da buna inandırıyorlar. E o zaman böyle kalsın bu kent bizim ne işimiz var? İzmir’i yönetenlerin İzmir’e bir numara küçük geldiğini vizyon eksiğini gözler önüne seriyor diye Milliyet Ege gazetesinde yayınlandı. Demek korku imparatorluğu Bayraklı semalarına uğramamış.
Biz gelelim kendi yazı dizimize, Büyükşehir Belediyesi dev afişlerle Siz Biliyor musunuz? Diye sora dursun. Peki, sevgili okurlarım Siz biliyor musunuz? Büyükşehir Belediyesinin dış cephe boyası için Mxxx İnşaat firmasına ne ödendiğini ben üç aşağı beş yukarı biliyorum 900.000 TL artı KDV doğru rakamdır yanlış rakamdır ben bilemem, ama bildiğim başka bir şey var, öncelikli, olarak insanın hayatı söz konusu, olması gerekirken. Her nedense bizlerin yani Kamunun Parasını süslemeye harcamak büyük yanlıştır. Görevi kötüye kullanmaktır. Neden mi? Belediye binasının deprem yönetmeliğine göre önce güçlendirilmesi lazım değil mi? Ama ne yazık ki güçlendirme maliyeti, Yapılan karşılaştırma sonucunda binanın güçlendirme ve onarım maliyeti. Binanın yeniden yapılması %40 oranını aştığında, binayı güçlendirmenin ekonomik açıdan uygun olmayacağı herkesçe bilinmekte. Bu haliyle kullanımı ise tehlike arz ettiği de bilinmekte. Dolayısıyla binanın boyanması değil de yıkılıp yeniden yapılması gerekirken binanın çatlakları boya ile kapanmamalı.
Bunları ben değil kanun söylüyor. ”Deprem koşullarına uygunluk taşımayan yapının, takviye projeleri ile uygun hale getirilmesinin zorunlu olduğu, konuya ilişkin Danıştay Altıncı Dairesinin 1.5.2001 tarihli ve Esas No: 1995/6465 Karar No:2001/2286 sayılı kararında hüküm altına alınmıştır. Bu nedenle öncelikle temel, beton, demir ve taşıyıcı duvar testlerinin yaptırılarak yapının deprem koşullarına uygunluk taşıyıp, taşımadığı hususunun irdelenerek rapora bağlanması gerekmektedir.”Geçtiğimiz günlerde,”İzmir deprem senaryosu yapıldı, ilk yıkılacak bina Belediye Binasıdır.” Diye birçok basında çıktı siz bu haberi görmediniz mi Sayın Başkanım hadi siz görmediniz bürokratlarınızda mı görmedi? Karabağ’ın dediği gibi bürokratlarınız sizi her zamanki gibi yanıltıyorlar mı acaba?Bu bina boyanırken orada iki vatandaşımız öldü. Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi uzmanlarının düzenlediği resmi rapor: Cinayet dedi. Eğer önlem alınmazsa deprem yönetmeliğine uygun olmayan bu binada birçok ölümler olması olasılığını koruyor. Kendi canınızı düşünmeye bilirsiniz, bürokratlarınız 60 yaş üstü olabilir ama bende Belediyeye geliyorum henüz o yaşlara gelmedim. Önümde daha çok uzun yıllar var Başkanım, hayatımı niye riske edeyim değil mi?Ayrıca Başkanım hiç vicdanınız sızlamıyor mu? İki kişinin ölümünden çünkü “İzmir Büyükşehir Belediyesi adına yapılan tüm çalışmaları işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından denetlemelidir.” diye hüküm bulunmaktadır. Niye denetlemediniz? Bunun cevabını bu dünyada vermeseniz bile bunun öteki tarafı var değil mi?TÜBİTAK’A müracaat yaptım sizin buluşunuzu çaldım deprem güçlendirmesi için boya yapmak kâfidir diye. Sonuçlarını beklemekteyim belki ödül alırım.Büyük Şehir Bilgi edinme birimine bizzat sordum. İzmir Büyükşehir Belediyesinin ruhsatı var mı? Varsa eğer hangi yasa ve yönetmeliğe göre hangi tarihte verildiği. Benim bildiğim dolgu alanlarına ruhsat verilmesi mümkün değil, diye sordum. Gelen cevabı bu köşede sizlerle paylaşacağım.Bu yazıyı basın savcısı ve İzmir Valiliğinin dikkate alması gerekmektedir. İzmir halkının her hangi bir sebepten dolayı girip çıktığı bu bina tehlike arz etmektedir diye söylenmekte iken önleminin alınması lazımdır.İnsan hayatı her şeyden üstündür.Notlarım:1. İZSU GATE yazı dizisinde yazdığım yazıların aksine ALİ ATEŞ neden güçlendi dersiniz? Yakında tüm detayları aktaracağım.2. Çiğli Arıtma Tesisi ile ilgili sorunlardan bahsedeceğim, ancak bu sorun bugünün sorunu değil yılların sorunu.3. İZSU da üretilen su miktarı ile satılan su miktarı arasındaki kaçak farkı nedir? Yakında etraflıca işleyeceğim.4. Hava alanı karşısında depolama alanındaki Nuh nebiden kalma fosseptik çalışmaları durmuş. Neden acaba?5. Büyükşehir Belediyesinin Yıkım Kararı var mıdır?6. Dünya Tiyatrolar Haftası'nda biletleri İZELMAN görevlileri yerine belediye görevlileri satmaya başlamış. Yoksa İZELMAN'da sorun mu var?Sözlerimi Dryden’ın bir sözüyle bitiriyorum: “Hatalar saman çöpleri gibi suyun yüzünde giderler, insan hemen görebilir.”Sağlıkla kalınÇürük ElmacıNivent KURTULUŞ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder