19 Aralık 2011 Pazartesi

SIRADA NE VAR



Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Sırada Ne Var?


Doğru nedir? Doğru bir bakış açısıdır. Sizin doğrularınız benim doğrum olamaz diyemeyiz, bir tek doğru vardır. Bakış açısı her ne olursa bir doğru vardır.Bugün işleyeceğim konum, makamlarından aldıkları güç ile devletin kurumlarını kendi şirketi gibi görmeyi bir meziyet sananlardan bahsetmeye çalışacağım. Yâda kurum içerisinde çalışanların nasıl yıldırma politikaları devreye sokulup istifaya zorlanmalarını açıklamaya çalışacağım. İzmir Belediyesi Kıyak Planlara alıştı, Ballı Terfilere de alıştı sırada ne var acaba? Nelere daha alışacağız.Grand Plaza Genel Müdür yardımcısı Haydar BALLI’NIN oğlu Mehmet BALLI önce depo görevlisi olarak başladığı işe şimdilerde ise Grand Plazaya bağlı Kent Ekmek Unlu Mamuller sorumlusu olarak devam etmekte. Genç Ballının nişanlısı kurum dışında kalır mı? Kalmaz elbet, işçi statüsünde işe başlamış 1.450 TL maaş alıyormuş. Yakında Genç Ballı ile evlenecek olan bu hanım kızımıza beş yıllık sözleşme yapılıyor noterden. Neden derseniz? Hanım kızımızın evlendiğinde soyadı ne olacak BALLIşimdiden sözleşme yapılacak ki soyadı göze batmasın dâhiyane fikir. Bu hanım kızımızın maaşı da soyadına yakışır şekilde artacakmış. Ballının gelinine Ballı Maaş, 2060 TL Eğer bu söylenenler doğruysa Oh ne ala! Soyadı gözetmeden herhangi bir hak eden için, neden işe alımlar, terfiler bu kadar kolay olmaz ki? Sen ben bizim oğlan ilişkileri ne zaman bitecek? Bu hanım kızımızın sözleşmesini en altta sizlere sunacağım.2010 yılının altıncı ayında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı Özel Kalem Müdürlüğünden Belediye çalışanlarına 2008 yılının ikinci yarısından itibaren tüm dünyada etkisini yaygın bir şekilde hissettiren global ekonomik krizin en büyük etkisi, herkes tarafından da bilindiği gibi istihdamda hissedilmiştir. Halen etkisi devam eden etmekte bulunan ekonomik kriz, Belediyemiz ve Belediyemize bağlı bulunan Genel Müdürlükler ile iştiraklerinde çeşitli tasarruf tedbirlerinin alınması zorunlu kılmıştır. Bu tasarruf tedbirleri doğrultusunda istihdam edilmiş personelin azaltılması cihetine gidilmesi zaruriyetini doğurmuştur. Bu nedenle emeklilik hakkını kazanmış siz çalışanlarımızın gerekli katkıda bulunacağına inanıyorum. Bilgi ve gereğini rica ederim diyen Aziz KOCAOĞLU. Bu belgeyi de en altta sizlere sunacağım. Büyükşehir Belediyesinden tasarruf tedbirleri yazısından sonra işten çıkarılan üniversite mezunu kişinin yaşadıkları…Bu mektup olayını birde sizin ağzınızdan dinleyelim. Bu mektup elinize geçtiğinde ne oldu?Benim borcum var harcım var, aldığım maaşa göre taksitlerim var, bugün ayrılırsam ihbar tazminatımı alabilecek miyim? Dediğimde bu gün emekli olmazsan on taksitle alırsın maaşını.Anlamadım?Evet, bende anlamadım dedim, bunu bana söylemeyin bari karşınızda üniversite mezunu var dedim. Bu aldatmalar, bilmeyenlere söker dedim. Sadede gelin ben haklarımı biliyorum dedim. Anlayacağınız korkutarak insanları emekli olmaya zorladılar.Nasıl korkuttular?Dedim ya, emekli maaşlarını on taksitle alacaklarını sandılar, bana bile anlamsız vardiyalar yazdılar, en son bardağı taşıran damla ise cay ocağında çalışmam teklif edildi.Yok artık!Evet, aynen öyle oldu ardından ihbar tazminatımı aldım.İhbar tazminatı olarak ne kadar ödendi? Ve aşağı yukarı kaç kişiye bu İhbar tazminatı ödendi?15.000 TL elbet bu kıdemine göre değişti kimi 12.000 TL kimi 13.000 TL gibi rakamlar aldılar benim bildiğim 350 veya 500 kişi almıştır. Bu kayıtlardan öğrenilebilinir. 2010 yılının altıncı ayı kontrol edilir ve bulunur.Ben anlamakta zorluk çekiyorum, bu kadar kişi işten çıkarıldı tasarruf tedbirleri diye. Ödenen rakamlara bakar mısınız? Peki, sonra ne oldu da? Yeni işçi alımlarına başlandı? Yine seçim yatırımı yapılıyor? Bu ödenen paralarda hepimizin hakkı yok mu? Bence var! Büyükşehir Belediyesinde çalışanlarının kimlerin yakınları olduğunu yakın zamanda ayrı bir dosya olara açacağım siz okuyucularımdan da destek beklemekteyim. O zaman hala Aziz başkanımız şeffaflıktan, doğruluktan söz edebilecek mi? Geçenlerde yazmış olduğum İtfaiyeye alınan 60 çıvarındaki itfaiye çalışanı için tarafıma bir yazı gelmedi. Bu alınan kişilerde Tokatlı’ymış. Demek oluyor ki bana kadar gelen bu fısıltılar doğruymuş. Notlarım:1. Körfez vapurlarında DUYURU ilanına dikkat ettiniz mi? “İzmir 1.İcra Hukuk Mahkemesi ilamı gereğince Gemi büfeleri işleten firma gemi büfelerinden tahliye edildiğinden, Gemi Büfeleri Geçici bir süre hizmet veremeyecektir. Tüm yolcuların anlayış göstereceği inancı ile saygılar sunarız.” İZDENİZ. İşe giderken çay içemeyeceğiz anlaşılan ne olduysa! 2. Bayraklı Belediyesi ile eylem yapan işçilerin tartaklanmasına yönelik mahkemeleri yakinen takip ediyorum, ilk mahkemeleri 28.06.2011 tarihinde imiş yakında tüm detayları bir, bir paylaşacağım. Çay ocağında gelişen olaylar gerçekten trajikomik.3. Kemalpaşa Belediyesi Pazarcıların kendi aralarında kurduğu komisyona her nedense fatura kesmeye başlamış. Bilgi Edinme kanalıyla sorduğum sorulara hala cevap alamadım süreniz doluyor. Pazaryeri inşaatı ise cevre halkına zarar veriyormuş, yollar çökmüş denmekte elime resimler ulaştı. Çok yakında geniş, geniş yer vereceğim.4. Büyükşehir Belediyesi Ruhsatı ile ilgili bilgilendirme yazısı geldi, araştırdım çok enteresan bilgiler yakında.5. İZSU her nedense üç beş satırı geçmeyen sorularıma hala bir yanıt veremedi. Bilgi edinme sürelerini dolduruyorlar herhalde. Ben sabırlıyım beklerim. Ancak soruşturma izni verilmeyen dosyanın nasıl dinlemelere takıldığını sizlerle paylaşacağım. Sağlıkla KalınÇürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder