19 Aralık 2011 Pazartesi

YORUMSUZ

 


Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Yorumsuz


   Bugün gazeteye uğradım Sinan Bey noterden tebligat gelmiş dediğinde, aslında pek şaşırmadım. Noter kanalıyla, Sn Latif Özkan’ın kızı Avukat Sercan Yapar tarafından yollanmış. Daha önce söz verdiğim gibi, tarafların birinden bir yazı geldiği takdirde yayınlama sözü verdiğim için yayınlıyorum.(Yazımın sonunda ihtarnameyi yayınlayacağım) Ancak benim yayınladığım haberde bilirkişi raporu mahkeme kararları ve haritada yer alan hiçbir konuda yorumum söz konusu değildir.
    Bilindiği üzere tarafıma yollanan bilgi ve belgelere göre köşemde yayınlıyorum. Bu konu zaten yargıdadır. Ayrıca yetkili makamlara yapmış olduğum çağrı da mutlaka yerini bulduğuna inanıyorum. Son sözüm Av Sercan Hanım benim rating kaygısıyla bu yazıyı yazdığımı söylemiş benim kişileri karalayarak, rating yaptığımı söylemesi son derece yanlıştır. Elimde bilgi belge olmadan hiçbir şeyi bugüne kadar yazmadım ve yazmamda. Yazdığım konuların hemen, hemen tamamına yakını İçişleri Müfettişleri tarafından incelenip soruşturma izni verilmiş yazılardır. Bu da herkesçe bilinmektedir. Tekrar yineliyorum, benim kişilerle şahsi bir uğraşım söz konusu olamaz. Kaldı ki tarafları tanımam.
    Madem klavyenin başına oturdum İzmir’in bence en büyük, sorununu da ele alayım. Bugün ulaşıma zam yapılmış, yapılmasına da bu otobüsler bu zamlı tarifeyi hak ediyor mu? Bence etmiyor bugün otobüste bir şoför kardeşimiz, havluyla sürekli bir yandan terini siliyor bir yandan vatandaşın ısrarla kapıyı açık tut kardeşim ölüyoruz iniltilerine direniyordu. Dayanamayıp şoför mahalline yöneldim, kardeşim aç kapıyı da sende rahat et vatandaşta rahat etsin “Açayım açmasına da, ceza yerim” kim görecek dediğimde ise, “Gezici kontrol var açarsam 60 TL ceza yerim” Açmazsan vatandaş ölecek ”Ne yapayım kurallar” Bir yandan boncuk, boncuk terini siliyor sıcaktan pancar gibi kızarmış. Kırmızı ışık yandı yerime geri döneyim derken şoför bir acele altından bir tomar gazeteyi ters yüz etme çabasına girince hayretle kala kaldım. Ne yapıyorsunuz? “Koltuk sünger çok sıcak olunca yakıyor, hiç olmazsa bu gazeteler pantolonumun ıslanmasına, mani oluyor” diyince hayretle gözlerim büyüdü. Altına özel kılıf koydurtun, bir dilekçe verin, “Bugün bizim altımızdaki kendi aldığımız kılıflar toplatıldı” Neden “yönetmeliğe aykırıymış” Peki bu otobüsler yönetmeliğe uygun mu? “ Ne diyeyim” diye terini silmeye devam ediyordu. Hakikaten sıcaklık dayanılır gibi değildi, şoföre sordum kaç derecedir arabanın içi, “Bakayım” diyince şaşırdım kart bastığımız yerdeki bir düğmeye bastı “52 derece” şaka ediyorsunuz dedim. “Hayır bu gün yine iyi dün 57 dereceydi”
Şimdi üst yönetime sormak istiyorum siz klimalı odalarınızda şoförün altından kendi aldıkları koltuk kılıflarını çekerek yâda bu kardeşlerimizi bu sıcakta klimasız otobüslerde çalıştırmakla yönetmeliğimi uyguluyorsunuz?  Yazıktır beyler bu şartlarda çalışılmaz ellerinde havlu altlarında gazete kâğıdı el insaftır. Hadi bizler büyükşehirde yaşama lüksünü 20 dakikalık seferlerde yaşayamıyoruz artık kanıksadık da bu şoförler can taşıyorlar, bu sıcaklarda kaza yapmamaları mucizedir. Sesleri çıkamıyor diye sizlere zulüm etme hakkını tanımıyor. Birde üstüne çok iyi hizmet ediyormuşçasına zam hakkını görebilmenizi de anlamış değilim.
Plakasız Sanos Marka otobüsler epey fazla olduğunu bugün yine tespit ettim. Bu otobüsler plakasız nasıl trafikte yol alabiliyor diye üşenmedim Mahalli İdarelere bizzat gidip dilekçemi bıraktım. Ayrıca diğer plakalı otobüslerin eksozlarından çıkan yoğun kara dumanla nasıl emisyon pullarını, almışlar merak etmekteyim. Büyükşehir ulaşım zammı için haberleri yerel tüm gazetelere bildirmiş, olan aynı belediye, kaldırılan hatlardan, niye haberdar etmez? Mesela 130 hattı artık yok,  bilgim olmadığından 45 dakika durakta bekledim. Gerekçesini sordum, okullar tatil olduğundanmış. Hadi okullar tatil Konaktan Ota gara gitmek isteyenler dikkat! 50 dakikada bir otobüs kalkıyor.

Sağlıkla Kalın
 Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder