19 Aralık 2011 Pazartesi

HERŞEY BİR OYUN

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Her Şey Bir Oyun


Bir dostum “Hayat bir dengedir” dedi ardından da “ Bilgi ve dengeyi doğru idare edemiyorsan toplum seni iter” dedi.  Üstünde çok düşündüm çok haklıydı.Bizler tartışıyoruz hala Sağ ve Sol parti kavramların peşinden gidiyoruz. Oysa Sağ ve Sol diye bir şey yok.
Bu kavramları alt kesimde yaşayan kişiler tartışırken. Üsttekiler partilere ticarethane olarak bakmıyorlar mı? Resmin bütünü görmek lazım bazılarımız sadece bakarken bazılarımız da görüyor.
Her şey bir oyun aslında bizler oy verdiğimiz parti liderini bile biz seçemiyoruz. Ya seçtiğimizi sandığımız milletvekillerini kim seçiyor? Parti lideri yâda partinin ileri gelenleri. Ya belediye başkanlarını kim seçiyor? Yine parti lideri seçiyor. Bizlerde biz seçtik sanmıyor muyuz? Dedim ya her şey bir oyun!  Oyundan öte dayatmaları yaşıyoruz.
İzlediğimiz dizilerde sigara buzlanırken diğer yanda tecavüz sahnesi, cinayet niye buzlanmaz ki. Tek suçlu sigaramı?  Dedim ya bizler kendimizi kandırmaya alışmışız. Dayatılan bir hayatı yaşıyoruz. Nereye kadar bilinmez. Eskiden doğru bildiklerimiz,  yanlış. Yanlış diye adlandırdığımız çoğu şey doğru olmadı mı.
Artık dostlarımızı bile oturduğu eve, bindiği arabaya göre seçer olmadık mı? Nasıl kazandığı umurumuzda bile değil.  Sorgulamayı unutmadık mı? Değer yargılarımızı resmen çöpe atmadık mı?
Yorumlar köşesinde bana soru soran kişiye cevabım çok net. Kendi planımı halletmiş olabilirim ancak Aziz Kocaoğlu’ndan bir yatırımcı olarak randevu istemem kadar doğal ne olabilir. Ben başka bir ilde yatırım yapmıyorum ki.
Evet, Kanal 35 de KOCAOĞLU’NU izledim ve yatırımcılar bürokratlardan değil benden randevu alsınlar buyursunlar gelsinler diye söylememiş miydi? Bende hemen ertesi gün randevu istedim ve özel kaleme “Aziz KOCAOĞLU’N dan bir randevu talep ediyorum ancak köşe yazarı olarak değil bir yatırımcı olarak istiyorum” dedim.Bana dönülmedi  Bir gün bekledikten sonra Özel Kaleme e-mail attım randevu talebimi yineledim altına da Huzur Vadisi A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Nivent Kurtuluş olarak da bildirdim. Ne yazık ki bir dönüş olmadı.
Ya yapamayacağın sözü vermeyeceksin, yâda sözünün arkasında duracaksın. Eğer bunu yapamıyorsan, Aziz KOCAOĞLU doğru söylemiyor, yatırımcıları yanıltıyor demezler mi. Derler elbet.
Aslında yazacak o kadar çok şey var ki bu konular hakkında ama sizler benden bilgi belge bekliyorsunuz bunu da biliyorum.
Haydi, başlayalım o zaman.
Belediye şirketi Unibel için tarafıma İBB bilgi edinme biriminden,  yollanan cevabı geçen yazımda yayınlamıştım ““Yasal düzenlemelerden de açıkça anlaşılacağı üzere şirketimiz kamu kurumu ve kuruluşu kapsamı içerisinde değerlendirilemeyeceğinden ve İBB’nin şirketimize hissedar olmamasından dolayı yasa ve yönetmelik kapsamında değildir. “ ÜNİBEL şirketinin web sitesine girdim  Şirket hissedarlarımız; İzbeton A.Ş., İzulaş A.Ş., Urla Belediyesi, Çeşme Belediyesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü ve Aydın Belediyesidir. Bende,  İBB nin,  bilgi edinme birimine “Peki bu kuruluşlar kamu kurumu değil midir” Diye tekrar sordum. Bu seferde jet hızıyla aldığım yanıt “Daha önce cevaplandığı halde aynı kişiler tarafından yapılan başvurular işleme konulmaz” şimdi tekrar bir başkası üzerinden aynı sorunun cevabını bekleyeceğim, ne yazık ki. Elbet sizlerle de paylaşacağım.
İzmir Sayenizde kaybediyor başlıklı yazımı DSİ nin dikkate aldığını sizlerle paylaşmıştım. Bugün DSİ den e-mail aldım konunun özü “Ruhsatlandırma işlemleri tüm kurumların görüşleri alınmak suretiyle, ilgili Belediye veya İl Özel İdaresi tarafından yapılmaktadır. İlgi başvuruda bahsi geçen Shell benzin istasyonu ile ilgili idaremiz kayıtlarında yapılan araştırmada “Akaryakıt Tesisi ile ilgili görüş talebine rastlanılmamıştır” diye tarafıma cevap gelmiştir.
Peki, o zaman DSİ den görüş alınmadan bu benzin istasyonuna nasıl ruhsat verildi? İBB olarak bu DSİ den gelen cevaba, mutlaka ekleyeceğiniz şeyler vardır diye düşünmekteyim. Bu konu hakkında da bilgi edinme birimine yazdım, cevabınızı beklemekteyim.
Notlarım
1) Çarşamba günü yine Bostanlı Karakoluna ifade vermeye gittim bu konuyu önümüzdeki yazımda enine boyuna işleyeceğim.

2) Halkapınar Spor kompleksinin otoparkı birilerine verilmiş iddiaları var. Burası Gençlik ve Spor genel Müdürlüğü tarafından Gençlik spor vakfına protokolle verilmemiş miydi. Burada Oto Show açılacak iddialarına ne diyorsunuz.
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş.

1 yorum:

  1. i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )

    YanıtlaSil