19 Aralık 2011 Pazartesi

NE YAZIK Kİ CEVAP YOK!

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Ne Yazık Ki Net Cevap Yok!


Okuyucularım yazdığım, konuların haklı olarak cevaplarını soruyorlar. İnanın bu soruların hiçbirinin cevapları gelmiyor. Bende yılmadan bilgi edinme biriminden soruyorum genelde asıl sorumun cevabı dışında sormadığım soruların cevapları uzun, uzun yazılıyor.
Ardından bu benim soruma cevap değil diye yine bilgi edinme birimine yazıyorum, bu kez de aynı kişiler aynı soruyu bir kez daha soramazlar diye cevap geliyor. Anlayacağınız trajik komik olaylar yaşıyorum. Bu beni yıldırıyor mu elbet ki hayır. Bu sorduğum soruların cevaplarını sizlerle yakın zamanda paylaşacağım, merak etmeyin.
Sizlerle geçen gün İBB Çevre Dairesi Başkanı Sn Yıldız Sezgin YILMAZ Hanımla telefon görüşmemi aktarmak istiyorum. Yıldız hanımı yazımla ilgili daha öncede aramıştım ama bana geri dönülmemişti. Neyse buna alışkınım çünkü İBB de tek geri dönen, Sn Sırrı Aydoğan’dır. Her aradığımda yerindeyse mutlaka telefon bağlantısı sağlanmıştır. Eğer yerinde yok ise,  geri döndüğünde mutlaka aramışlardır.
Bende her,  telefon görüşmemde kendilerine, şaşkınlıkla teşekkür etmişimdir. Neyse biz konumuza dönelim Dirayetli Başkanlarda var yazımın çıktığı gün Sn Yıldız hanımı aradım ve şaşıracaksınız telefonun ucundaki ses Yıldız Hanımdı, Hemen sorularımı soracaktım ki Yıldız hanım “ Hanımefendi bizi aramadan sormadan bir yazı yazıyorsunuz benim 13 yıllık meslek hayatımın kariyerini bozamazsınız” Hanımefendi,  önce sekreterinize bir sorun. Aramış mıyım aramamış mıyım ondan sonra serzenişte bulunun. .
Yıldız hanım “ Beni her arayana geri dönüyorum mümkün değil ” Hanımefendi ben aradım neyse Bayraklı Belediyesi caddelerden sorumlu olmadığı halde üstüne düşen sorumluluğu gösterdi de siz neden şehir merkezinde döküm alanlarına müsaade edebiliyorsunuz? “ Biz Bayraklı belediyesine kendi ilçenizde kaçak döküm alanları var mı diye yazı yazdık. Bayraklı belediyesinin bahsettiği 490 sayılı yazı ile bize kaçak tesisleri bildirdi bizim yazımızın üstüne yazılan yazıdır” Peki hanım efendi diğer konu ile ilgi ne yaptınız? Özbüker Hafriyat için defalarca mühür işlemi yapıldı biz yaptık onlar mühürü bozdu” Peki Bayraklı Belediyesi gitti zabıtalarını aldı ve tesisi kapattı. “Hanım efendi bundan sonrası Cumhuriyet Savcılığınındır” diye telefonu kapattı. Oldukça şaşırdım neden mi? Demek İBB ruhsatsız yerleri kapatsa dahi devam edilebiliyor, oysa ben farklı sanıyordum. Yorum sizlerin. Yalnız merak ettiğim bir konu var mühür fekki yapan bir kuruluş İBB nin ihalelerine katılabilir mi? Bunu gerçekten bende bilmiyorum.
Gelelim diğer sorularımın cevaplarına,
Yasalar eşit değil midir? Yazımda konu olan,  Yaşar Üniversitesi tadilat ruhsatıyla koskoca üniversiteyi nasıl yapmış diye sormuştum. Tesadüf aynı gün Gaziemir Optimum Alışveriş Merkezi yazdığım, yazımı ihbar kabul eden, İçişleri Bakanlığı müfettiş yollamışlar. Bu konuda ifade vermek için Bornova Belediyesine davet edildim. Müfettiş beye verdiğim ifadeden sonra buraya kadar gelmişken Bornova Belediye Başkanıyla görüşme talebimi ilettim. Özel kalemde on dakikalık beklemeden sonra içeri alındım.

İBB de herhangi bir bürokratla telefonla bile görüşemezken bu beni çok şaşırttı. Başkan büyük bir nezaketle sorularımı dinledi ve Yaşar üniversitesi için “ Geçmişte yapı tatil zaptı tutulduğu ve gündemde olan Bayındırlık Bakanlığının 3194 imar kanunun 9.maddesiyle onadığı plana belediye olarak askı süresinde itiraz ettiklerini, diğer parsel sahiplerine haksızlık edildiğini” vurguladı hiç kimseye imtiyaz tanımadıklarını da dile getirdi. Ayrıca “ Dere beton ile ilgili çalışmalarını tamamladıklarını” da dile getirdi. Daha önce kendileriyle hiç karşılaşmamıştım bu görüşme bana oldukça güven verdi umarım yanılmam.
KOCAOĞLU’NUN Eski Baş Danışmanının, Kamuoyunda,  kıyak plan olarak tanınan,  Alışveriş Merkezi Planı,  derin ve rutubetli mahzenlerde fermantasyona mı bırakıldı, ya hava alıp bozulursa?
Giraud Ailesinin planı da durmuştu bundan dolayı meclis üyeleri ve KOCAOĞLU’na yargı yolu açılmıştı,  acaba bu plan ne oldu? Geçen gün önünden geçtim o güzelim ağaçlar yok olmuş. Eskiden içerisi görünmezdi. Şimdi ise görünür olmuş. Neyse ki eski resimleri elimde mevcut. Yakında bu konuyu etraflıca birlikte inceleyeceğiz..
Konak Belediyesinin 07.07.2011 meclisin karar özetlerindeki 4. Maddesinde yer alan karar beni oldukça şaşırttı neden mi Alsancak Amerikan Hastanesi Ticaret alanı olacakmış. Yapılacak iş merkezinin zemin katında hangi restoranın olacağına bile karar verilmiş. Hangi inşaat firması yapacak, hangi eski ilçe belediye başkanı takip ediyor tüm bilgiler elime ulaştı yakında bunu da sizlerle paylaşacağım.
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder