19 Aralık 2011 Pazartesi

SIRADA HANGİ SORUŞTURMA VAR?


Yazarın Diğer Yazıları:


Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Sırada Hangi Soruşturma Var?

   Bugün hayretle okuduğum bir haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. Haberin başlığı” BÜYÜKŞEHİR DAVA AÇTI” neden açtı SOCAR& TURCAS firması kimdi bu firma, 5 milyar dolar yatırım ve yan sanayi ile birlikte 10 bin kişiye istihdam sağlanacak. Rafineri devreye alındıktan sonra 1000 kişi kalıcı olarak istihdam edecek projeyi devreye soktukları için İBB bu dev yatırımın planını mahkemeye taşımış.
   Neden taşımış mahkemeye,  Çevre ve şehircilik Bakanlığı planladığı için taşımış. Böyle bir şey olabilir mi? Bir yatırımcı İzmir’e gelmiş 5 milyar dolarlık yatırım yapacak ve ardından binlerce kişiye iş imkânı sağlayacak olan bir projeyi durdurmak için mahkemeye taşımanın adını koyamıyorum. Kim planlarsa planlasın, sonuçta yatırım için planlanmış. Beyler buraya konut yapılmıyor istihdam sağlanacak ekonomiye katkı sağlanacak.
   Asıl şaşırdığım konu ise İBB nin sitesinde yer alan resimli haberde “Petkim’de işçilerle sohbet eden ve birlikte yemek yiyen Başkan AzizKocaoğlu, daha sonra tesisleri ve Petkim Limanı’nı gezerekGenel Müdür Kenan Yavuzdan bilgi aldı. Petkim’in Türkiye’nin altyapısına en büyük üretim desteği veren omurga kuruluşlarının başında geldiğini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, Böylesine stratejik bir tesisin İzmir’de olması, bizi ayrıca gururlandırıyor”  dedikten sonra ne değişti de kararınızdan vazgeçip mahkemeye yöneldiniz.
   İBB bu dev yatırımda 1/5 bin ölçekli planlarda ise sosyal donatı alanları, yeşil alanları ve kamuya terk edilmesi gereken bölgeleri yetersiz bulmuş. Peki, TANSAŞLAR Belediye Hizmet Alanlarını işgal etmiyor mu? Neden bu alanlar kamuya terk edilmiyor diye sorsam. 
   01 Ağustos 2011 Tarihi Karar No,2011/327 sayılı kararda İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin imzalı kararda İzmir Büyükşehir belediye Başkanı, Aziz KOCAOĞLU ve 89 meclis üyesi ne Soruşturma izni Verilmesine diye karar çıkmış. 129 Kişiden oluşan Meclis Üyelerinden sadece 89 için soruşturma izni çıkmış.
   Bu soruşturma iddiası neydi 16/04/2010 tarihli İBB meclisince oy çokluğu ile kabul edilen karar ile plan notunda yapılan değişikliklerle Urla’daki mülk sahiplerine haksız rant sağlandığı gerekçesiyle yapılan şikayet İçişleri Bakanlığının müfettişlerinin incelemesi sonucunda, oy çokluğu ile alınan karar için SORUŞTURMA İZNİ VERİLDİ.
   Şimdi başkanım birçok yatırıma kırmızı kart gösterirken nedenini de Şehircilik ilkelerine ters derken, diğer yandan da şehircilik ilkelerine ters işlem yapmaktan meclis üyelerinle birlikte soruşturuluyorsunuz. Bu ne yaman bir çelişkidir. Ben sizi anlamakta zorlanıyorum. Bu kaçıncı soruşturma ve soruşturulan konuların tamamına yakını imar ve ben duymadım ki sizin bir yatırımın önünü açtığınızdan dolayı soruşturma geçirdiğinizi. Ya KOÇLARIN Dünürü için soruşturuluyorsunuz, yâda Baş Danışmanınızın arazi için. Diğer yandan Sevilen Şaraplarını, BMC yi başka illere yöneltiyorsunuz.
   Sırada acaba hangi soruşturma demekten de kendimi alamıyorum. Sizin adınıza üzülüyorum.
   Bana hala randevu verilmedi. Randevu istediğimden bu yana yedi gün geçti, hala beklemekteyim. Siz oysa Pazar günü bile randevu verdiğinizi söylemediniz mi?
   Ulu Önder Atatürk’ünşu sözlerini hatırlatmakta fayda görüyorum
“Memlekette her nevi istihsal ziyadeleşmesi için ferdî teşebbüsün devletçe elzem olduğunu ehemmiyetle kaydettikten sonra beyan etmeyiniz ki, devlet ve fert birbirine muarız (birbiriyle savaşan) değil birbirinin mütemmimidirler (tamamlayıcısıdırlar).”
Notlarım;
1)     06/Eylül/ 2011 Tarihi 2011/379 karar sayısıyla Gaziemir belediye Başkanı Halil İbrahim ŞENOL belediye Başkan yardımcısı Mithat KALE, belediye başkan Yardımcısı Mehmet MARABA, Fen İşleri Müdür Yardımcısı Tahir ÇALIŞKAN içinde İçişleri Bakanlığından Soruşturma İzni verilmiş. Tüm detayları ile açıklayacağım.
2)     İZSU ile ilgili önemli detayları sizinle paylaşacağım. Kim neden görevden alındı, sonra nasıl yerine geldi desem.
3)     Hollanda’dan gelen atların dosyasını açtığımda herkes çok şaşıracak. Bu atların barındığı yerin resmini çekerken çok zorlandım. Jantların resmini çekmek daha zordu ama artık profesyonel bir fotoğrafçı olma yolunda adım, adım ilerliyorum. Önce köşe yazarlığı ardından fotoğrafçılık gerçekten sayenizde artık aç kalmam. Bayağı becerilerim oldu.
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder