19 Aralık 2011 Pazartesi

PEKİ SUÇLU KİM?

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Peki, Suçlu Kim?


Pazartesi yazmış olduğum “ Adalet varsa herkes için var” yazımı ihbar kabul eden, Gaziemir Belediye Başkanı, Gaziemir. net yerel internet medyası aracılığıyla yaptığı açıklamada “ Mevcut yükseklik 9.80’i çoktan geçmiş durumda. Gaziemir Belediye Başkanı H.İbrahim Şenol’a durumu sorduğumuzda Konu Büyükşehir Belediye meclisinde olduğunu gazetelerdeki haberleri suç duyurusu kabul ettiklerini, arkadaşlarımızın bugün inşaat sahasına gidip tutanak tuttuklarını, Büyükşehir meclisinden yükseklik artırım taleplerinin geçmemesi durumunda fazla yüksekliğin kesinlikle yıkılacağını” söylemiş. Peki, kim garanti verdi yükseklik artırım taleplerinin onay verileceğini ya kabul görmezse yıkılacak mı? Nasrettin hoca gibi ya tutarsa mı deniliyor, ya tutmazsa ne olacak?
Peki, tutanak tutulmuş da neden, inşaat devam etti?
Bu tutanağın gerekleri yapılmayacaksa neden bu işlemi yaptınız. Kanunlar önünde ben üzerime düşeni yaptım demek adına mı tutanak tuttunuz? Bugün Gaziemir Belediye Başkanından konu hakkında bilgi almak için en az sekiz defa aradım. Görüşemedim bugün başkan bey hiç belediyeye uğramadığını kabul edelim. En az altı defada İmar müdürlüğünü aradım imar müdürü ve müdür yardımcısı dışarıda seminerdeymiş. Peki, Optimum Alışveriş merkezi inşaat sahasına gidip tutanak tutuyorsunuz da niye inşaat devam ediyor diye sorduğumda ise “Hanımefendi yazılı ihbarınızı yapın biz değerlendiririz” diye cevap verildi.
Şimdi akıllara şu soru geliyor bu inşaatın yapı denetimi yapılmıyor muydu?
Yapı denetim firması, sorumludur diyebilirsiniz. Ancak bu husus sadece yapı denetimine kalan bir iş değil, belediyeler ile birlikte çalışmak zorundasınız. Yapı denetim ücretleri de harçlar gibi yapı denetim ücreti adı altında belediyelere yatırılır. Yapı denetim firması da kontrolünü gerçekleştirdikten sonra uygun bir vaziyette
olduğunu beyan edip dilekçe ve hak edişi ile beraber hak ettiği parayı da fatura karşılığında belediyelerden alır. Böylece yapı denetim sistemi, devletin kamu kuruluşu olan belediyeler ile ortaklaşa yaptığı bir iştir.
Özellikle yapı denetim firmaları eğer projenin uygunluğuna aykırı bir davranış tespit ettiği inşaatta üç gün içerisinde ilgili idareye yapıda yanlış uygulama olduğunu, belediyeye bildirmezse suçlu duruma düşecektir. Bu esnada inceleme tahkikat ya da bir müfettiş raporu içerisine girdiği zaman bu uygulamayı atlayan yapı denetiminin elinden yetki belgesinin alınmasına kadar cezası olduğu da bilinmektedir.
Peki, yapı denetim firması belediyeden hak edişlerini alırken ilçe belediyesinin imar müdürlüğü yetkilileri zahmet edip kontrollerini yapmışlar mı? Eğer yapmadılarsa suça ortak değiller midir? Aklın yolu birdir bu konu yoruma açık değildir. Bu denli büyük bir yapının denetimi mutlak suretle yapılmalıdır, aksini düşünmek bile istemiyorum.
Dünya çapında 11 adet ödül kazanmış projelere imza atmış. Dünya devi şirketler arasında 61. sırada yerini alan Rönesans inşaat firmasını kaleme almak bir vatansever olarak üzülüyorum. Böylesine büyük bir firmayı nasıl yanılttıkları konusuna da aklım bir türlü ermiyor. Bakalım bu sorunu Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyesi nasıl aşacak hep birlikte göreceğiz. Kolay hallederiz vaatleri artık tarih oldu. Allah bana güç verdikçe siz okurlarımın ihbarlarıyla yazmaya devam.
İzmir bu tür usulsüz imarlara alıştı nasılsa, hatırlarsanız Koç Gurubunun olmaz imarı da geçmişti, Başdanışmanın kıyak planı da geçmişti. Her iki plan için mücadele verdim sonuç ortada. Ortalık durulduğunda yâda ben İzmir ilini terk ettiğimde ısıtıp tekrar meclise çıkabilir.

Son sözüm Meclis Üyelerine el kaldırırken lütfen neye ele kaldırdığınızı bir düşünün, sonra eller havaya kalksın. Sizler bizleri temsil etmek adına ordasınız, arkadaş hatırına değil.

Notlarım;

Bornova Kavaklıdere Ş.. petrole ait plan tadilatı yapıldıktan sonra yola terkleri
yaptırılmadan tadilat izni verilmiş. Şimdi ise yola terk kısımlarında yapıda
yapılmış. Bu konuyu yakında etraflıca yazacağım.
Sevgiyle Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder