19 Aralık 2011 Pazartesi

ŞİKAYETİM VAR

 


Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Şikayetim Var

  Urla planlarını incelemek, için İçişleri bakanlığından mülkiye başmüfettişi geldiğini köşemden bildirmiştim. Ulusal basında ve yerel TV lerde yer almaması beni gerçekten şaşırtmakta. Büyükşehir Belediyesi soruşturulmasına artık olağan bir durum olarak bakılıyorsa diyecek bir şey yok aslında haklı da olabilirler.
  Ben bizzat bugün İzmir Büyükşehir belediyesini aradım elbet büyük başkan benimle görüşmeyeceğinden hiç kendilerini sormadan direk Sırrı AYDOĞAN’ la görüşmek istediğimi bildirdim. Sn AYDOĞAN toplantıdaymış, ancak on dakika sonra telefonum çaldı özel kalem Sırrı beyin aradığını söyleyince şaşırdım. Şaşkınlığımı üzerimden atamadan Sn AYDOĞAN “ buyurun efendim” diye söze başlayınca Efendim Urla planları için bildiğiniz üzere müfettiş geldi bu konuda bir görüş bildirecek misiniz? ”Burada yanlış bir şey olduğunu sanmıyorum, veririz savunmamızı geçer” şaşkınlığımın hemen ardından siz öyle diyorsanız söyleyecek bir şey yok, kendinize iyi bakın.” Sağ olun” Telefonu kapattım arkama yaslandım vay be dedim, bu ne soğukkanlılık tam bir doktora yakışır soğukkanlılık sanki hastasına yaparız ameliyatı bir şeyi kalmaz der gibi. Haklı da nerden bilecek şehir planlamasını, o ne şehir plancısı nede Harita mühendisi,  koskoca bir doktor. Bir şehir plancısından, harita mühendisinden nasıl bir ameliyat yapmasını bekleyemezseniz doktordan da imar planı mevzuatı bekleyemezsiniz. Benimki de laf işte.
  İzmirliler belediye başkanlarını niçin seçtiler? Hizmet için peki bu belediye başkanları ne yapıyor?  SİYASET. Biz sizleri siyaset yapın diye seçmedik. Kapalı kapılar ardında bir araya gelip il ve ilçeler için daha ne gibi hizmet yapabiliriz yerine, Genel başkana nasıl baş kaldırırız il yönetimini nasıl ele geçiririz çabası niye? Beyler halk sizden hizmet bekliyor bunu göz ardı yapmayınız. İzmir’in milletvekilleri var onlar nerede gözlerim arıyor ama göremiyor. Gören varsa insanlık namına söylesin.
Belediyecilik var olan kaldırım taşlarını söküp yenilemek değil yada rant sağlanacak yerlerin imar planlarını tartışmak değil, hele siyaset dediğiniz, kimin ayağını kaydırırız hiç değil. İzmir’in dar gelirli ailelerinin çocukları mikrop yuvası olan süs havuzlarında serinlemeye çalışıyor. Kaldırım taşlarını yenileyeceğinize kullanılmayan çok amaçlı salonlar yerine dar gelirli vatandaşların serinleyeceği havuzlar yapın. Çok mu zor bence değil. Büyük Başkan körfezi yüzülebilir yapacak diye bekliyorsanız eğer, bu bence şimdilik mümkün gibi görünmüyor.
  Hatay esnafı da bekliyor yıllarca ne oldu METRO hani haziran ayında bitiyordu? Ne oldu çamura battı yan batımı diyecekler. İzmir’de hep vaat var netice yok. Hani yeni vapurlar geliyordu. Vapur yerine fayton mu? Alınıyor. İzmir’de at yok mu? Hollanda’dan getiriliyor Arap yağı bol bulunca… Deyişimi uygulanıyor. Kordon trafiğe kapanacakmış kapanmalı bu doğru karar ancak benim göremediğim yeni alternatif yollar yapıldı mı?
  Son sözüm Büyük Başkana siz hiç belediye otobüsüne bindiniz mi? Benimki laf işte binmiyorsunuz biliyorum. İzmir halkı sizin eski otobüslerinize binmek zorunda değil. Bu insan haklarını ihlaldir. Buna hakkınız yok! Sıcaktan nefes bile alınmıyor kapılar açık gidilmek zorunda. Kapansa şoför kardeşlerimiz ölecek, kapanmazsa eğer vatandaş düşüp ölecek. Yeni otobüslerinizin ise klimaları Akdeniz iklimine göre ayarlanmamış. Bu otobüslerin kabulünü nasıl yapabildiniz. Ben vazgeçtim belediye otobüslerini kullanma önerimden hiç olmazsa lüks makam arabanızla evinizden belediyeye kadar klimasız bir gidinde halkın durumunu anlayın Empati yapın  İzmir çok fiyakalı olacak söylemleri gerçeği ne yazık ki yansıtmıyor İzmir her geçen gün kötüye gidiyor. Ama yeni dağıttınız Dijital Kuşe Baskı Derginiz gerçekten çok fiyakalı aldım inceledim hiç bir şey bulamadım bol, bol kendi reklamınızı yapmışınız. Zaten yerel basın ve kendi sitenizde bunlara yer veriyor. Ha birileri para kazanacak diyorsanız bilemem. Bu konu incelemeye değer bir meseledir. Bu paralar sizin kendi özel şirketinizden ödenmiyor değil mi başkanım? Vatandaşın paraları ile ödeniyor. Sahi bu dergiye ne kadar ödediniz?
  Sonuç olarak sizin hizmetinizden hiç memnun değilim.
  Notlarım:
  1) Meclis toplantısına katıldığımı biliyorsunuz ancak meclis yönetmeliği usul ve esaslar yönetmeliğine aykırı olarak oylama yapıldığını bizzat gözlerimle gördüm. Nedeni ise meclis gündem maddeleri sırasıyla tek, tek okunur. Hadi gündem çok yoğun, bu çok zor diyelim. Ama ya oylama buda mı zor Allah aşkına her bir üye işaretle yani el kaldırmak suretiyle, lütfen bir zahmet el kaldırın da görelim kim kabul kim ret etmiş. Bu gün sırf bunu görmek için gelsem mi acaba? Oysa bu konuda İçişleri Bakanlığı başmüfettişi tarafından ikaz edilmişti.
  2) Bu gün haberlerde KOCAOĞLU kökten değişim yapacakmış haberlerini okudum. Hangi departmanlar değişecek diye düşünürken. Yerel Gündem de okuduğum haber beni şaşırtmadı sadece güldürdü. Nemi bu haber Başkan Güvenlik görevlisi olarak çalışan Işın Ötücüyü bir gecede güvenlik amiri yapmış. Bu da yetmemiş olacak ki güvenlik amirliğinden Dış konukları ağırlandığı çok önemli bölüm olan Protokol Müdürlüğüne müdür vekili olarak atamış. Eşi Serpil Ötücüyü’de bütçe müdürü yapmış. İşte bu sözün bittiği yerdir. Alışmıştık ilk okul arkadaşlarınıza bunlar kim?
Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder