19 Aralık 2011 Pazartesi

NOSTALJİ

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş

Nostalji


Bu gün gündemimde Balçova Belediyesinin KİPA Alışveriş Merkezinin planlama sürecinin tüm detaylarını yazacaktım. PLANSIZ BAŞLAYAN, ANCAK PLANLI BİTEN süreç içerisinde geçen olayları irdeleyince çok şaşırdım bu dosyayı açtığımda sizlerde benim gibi şaşıracaksınız. Fakat bugün yazımın son düzeltmelerini yapmak için, bu planla ilgili, google arama motorunda son bir gezinti yapayım dedim, demez olaydım karşıma çok ilginç başka konular çıktı. Bu konular şu an gündemde olan VAPUR KAZASI ile ilgili olunca Balçova dosyası kaçmıyor ya, bir sonraki yazımda yazarım diye hemen kaldırdım.  Şimdilik merak etmeyin yazı hazır. Hem de dizi haline getireceğim.
Beni üzen diğer bir konuya geçmeden edemeyeceğim. Daha önceki yazımda belirttiğim gibi, ben bir su damlasıyım amacım bu su damlalarını çoğaltmak. Ve inanıyorum ki çoğalıyor bana gelen mailler bunun göstergesidir. Ancak yazılarımın altına yorum atan okuyucularımdan bazıları bu yazılarla prim yapmaya çalıştığımı söylüyorlar ve inanıyorum ki bu yorumları inanarak yapmıyorlar. Yazdığım kişileri korumak adına kendilerince haklı bir taraf olmaya çalışıyorlar. Bilmiyorlar ki burada verdiğim mücadeleler asla kişisel değil ve bilmiyorlar ki, bu verdiğim mücadele yarın kendileri içinde önem arz edecek. Kimse gücü var diye İzmir’in planlarını istediği gibi oynama hakkını elde etmiyor. Etmemelide.
O zaman Türkiye Büyük Millet Meclisine sayın vekillerimiz bir önerge versin, Rantlı projelerde, imar plan tadilatları plan bütünlüğü kurallarını ihlal ederek belediyelere yaptığı bağışlara göre yani çok bağış veren plan bütünlüğünü tamamen bozabilir, yâda daha az bağış veren bir kısmını diye bakanlar kurulu kararıyla geçirsinler. Yatırım yapacaklar yatırımın maliyeti artı yapacağı bağışı da cebine koysun istediği planı geçirsinler. O zaman bizlerde hariçten gazel okumuş oluruz, değil mi? Bu kararı alana kadar ben yazmaya devam edeceğim, her ne olursa olsun. Sonuç olarak taraf olan yorumcular asla beni yolumdan çeviremeyecek, ben yazmaya devam edeceğim. Prim yapmaya inanın hiç ama hiç ihtiyacım yok. Daha önce söylediğim gibi tarih boyunca, peygamberler bile her kesimi mutlu edememişken ben mi, edeceğim.
Şimdi gelelim bugün ki konuma Sn Aziz KOCAOĞLU geçmişte körfez vapurları için neler demiş? Bunları ben söylemiyorum bizzat kendisi söylemiş. İsterseniz yeni söylediği beyanından, yola çıkalım.
Başkan Kocaoğlu, "Körfezde çalışan gemiler artık çok eski. Önümüzdeki ayın başında vapur ihalesini yapacağız. Körfeze en uygun araç seçimini yapıyoruz. Bu konuda çok hassas ve titiz davranıyoruz. Onaylarımızı aldık, kredi için Hazine'den izin bekliyoruz. Olumlu sonuç çıkarsa ihaleye çıkacağız. Eğer kredi çıkmayacak olursa, bu sefer kendi imkânlarımızı zorlayarak bankalardan alacağımız kredilerle bu ihaleyi yine yapacağız. Çünkü vapurlarımız her bakımdan ömrünü doldurdu" diye konuştu. Peki ya bu kaza olamasaydı vapur almayı düşünmeyecektiniz? Her şeyde bir hayır vardır. Dilim varmıyor da neredeyse iyi ki bu kaza oldu da Büyükşehir nihayet gündemine aldı diyeceğim.
Peki, 2007 yılında da aynı sözleri söylemediniz mi? Hadi bir Nostalji yapalım ne dersiniz hatırlatma adına! Noktası virgülüne dokunmadan yayınlıyorum.
February 8th, 2007, 06:37 PM
http://www.yeniasir.com.tr/ya2007/02/05/index.php3?kat=kent&sayfa=kent2&bolum=gunluk
İzmir Körfezi'ne 8 vapur daha geliyor

Halk, deniz ulaşımından daha hızlı ve konforlu yararlanabilecek
Metro inşaatı çalışmalarına hız veren Büyükşehir Belediyesi, İzmirliler'in deniz ulaşımından da daha konforlu ve hızlı yararlanabilmesi için çalışma başlattı. İzmirlilere bu güne kadar Türkiye Denizcilik İşletmesi'nden devralınan 7 yolcu gemisi ve 3 arabalı vapurun yanısıra Turyol'dan kiralanan 13 yolcu vapuru ile körfez içi deniz ulaşımı hizmeti veren belediye, filosuna 8 yeni yolcu vapuru daha ilave edecek. Vapurların çizimleri için İstanbul Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gemi İnşaat Mühendisliği bölümü ile işbirliğine giden belediye, çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz vapurların inşaat ihalesine çıkacak.
Özel tasarım
İçlerinde çocuk emzirme odaları ve engelliler için özel olarak tasarlanmış bölümlerin de yer alacağı yeni yolcu vapurlarının 2 gemiden oluşan ilk etabı 2007 yılı sonlarında hizmete girecek. Diğer 6 yolcu vapuru ise, 2008 yılı içinde filoya katılacak. Filoya yeni katılan vapurlarda 700 beygir gücünde 2 adet motor bulunacak. Yeni vapurlar, Büyükşehir Belediyesi'nin TDİ'den devraldığı vapurlarla Karşıyaka-Konak arasında yaklaşık 15 dakika süren yolculuğu 9.5 dakika civarına indirecek.

Gemilerin alımıyla ilgili önümüzdeki mart ayında ihaleye çıkılacak. İlk etapta yıl sonuna kadar 2 geminin teslimi gerçekleştirilirken diğer gemiler ancak 2008 yılında filoya dahil olabilecek. Saatte 14 mil hız yapma kapasitesine sahip olacak yeni yolcu vapurları 700 yolcu kapasiteli olacak. Önümüzdeki günlerde çizimleri İTÜ tarafından belediyeye teslim edilecek olan gemilerle ilgili fiyat araştırması yapacak olan belediye ardından da ihale dosyasını hazırlayıp gemilerin yapım ihalesine çıkacak. Yeni vapurların arka kısımlarındaki açık oturma yerleri diğer gemilere oranla daha geniş tutulacak.
Neredeyse beş yıl olmuş bu sözü vereli Başkanım. Sakın bu söz de METRO MASALINA DÖNMESİN. Benden söylemesi.
Notlarım;
1)Ulaşım demişken belediye otobüslerinin çağdaş bir ile yakışmadığını söylemiştim Bu konuda bir düzelme olmadı. Nasıl olsa halk sesini duyuramıyor. Ama bu gün öğrendiğim konu umarım yine bir şehir efsanesidir. Ancak eğer değil ise bu konuda önemli bir soruşturma geçirebilirsiniz. SANOS Belediye otobüsleri trafiğe kayıtlı bile değilmiş, Büyükşehir Belediyesi kayıt dışı otobüsleri nasıl çalıştırıyor? Lütfen bu konuyu İzmir Valiliği araştırsın. Çok emin konuşuluyor, umarım doğru değildir.
2) Yeni planlanacak alanlarla ilgili bilgiler geliyor, izlemedeyim.
3) Büyükşehir bilgi edinme birimine Ankara Sigorta Ekspertiz rapor sonucu geldiğinde, gelen ekspertiz raporunu ve bu batan vapurun ne kadara sigortalandığını sormuştum. Bu bilgi gelince sizlerle paylaşacağım.
4) Nostalji gemilerinde çay servisi yapılabilmesi için neden ihalenin bir türlü yapılamadığı bilgisi de elime gelmiş durumda. Yakında bunu da paylaşacağım.


Sağlıkla Kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder