19 Aralık 2011 Pazartesi

İZMİR SAYENİZDE KAYBEDİYOR

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş İzmir Sayenizde Kaybediyor



Bugün sizlere aktaracağım iki konu var, herkes İzmir’de CHP kaybediyor diye konuşuyorlar. Peki, neden kaybediyor. İzmir İlçe belediyeleri çalışmıyor mu, daha önceki yıllarda verilen hizmetler yapılmıyor mu değişen nedir?
Bu konuda ilçe belediyeleri de bir takım anketler yapıyor anket neticelerinde Ulaşım alıyor peki ulaşım ilçe belediyelerinin işimi hayır. Büyükşehir in hatalarının faturası ilçe belediyelerine çıkabilir mi bence çıkmamalı.
Bana kadar gelen iddiayı sizlerle paylaşacağım. Bu aslında iddiadan çok öte orada bulunan şahısları aradım sordum ve üzülerek teyidini de aldım. İl Başkanının katıldığı CHP Milletvekili Birgül Güler Ayman’ın da bulunduğu 7 Ekim 2011 tarihinde bir il başkanı İzmir Faytoncular Derneği Başkanı Gökmen Duman orada bulunan kişilerin gözleri önünde Tacettin Bayır’ın uzattığı eli sıkmamışlar.
Nedeni ise “Sen halkın arasında değilsin” gerekçesiyle. Peki, bunun üzerine Sayın İl Başkanımız ne yapmış bence tarihi gafı yapmış. “Bunlar Alevi Dernekleri gibi kavgacı, uyumsuz, gürültücü kendilerinle barışık olmayan insanlardır” demiş demesine de ben Alevileri uzlaştırıcı olarak bilirim ve bu tezimden de kimse beni döndüremez.
Ya romanlar kavgacı olarak değil kendileriyle son derece barışık yaşayan bir kültürü simgelerler. Zaman, zaman onların hayat görüşüne de imrendiğim olur. Bu nasıl bir üsluptur Sayın İl Başkanım herkesi kırarak gücendirerek nereye kadar gidersiniz. Bu iddialara ne cevap vereceksiniz. Her şey imza kampanyası ile bitmiyor İzmir’in birçok sorunu var. Herkesi kucaklayacağınıza bu ayrımcılık nedir?
Diğer önemli bir konu da İzmir olarak biz EXPO ya hangi temayla katılıyoruz? Sağlık teması peki sağlık teması ile ilgili hangi çalışmaları yapıyoruz? KOCAMAN BİR HİÇEXPO yu istiyor muyuz?  Canı gönülden istiyoruz. Ya siz istiyor musunuz asıl sorun burada.
Şimdi sizlere anlatmaya çalışacağım konu çok ilginç. Bir yatırımcı İzmir iline 1000 kişilik Geriatri Merkezi açmak için yola çıkmış, kırmızı kartı yemiş oyun dışı bırakılmış. Bu oyun dışı kalan kişi sağlık sektöründe, kendini defalarca, ispat etmiş hastane sahibi olan Dr Selim AMATO’yı ziyarete gittim kendisiyle bizzat görüştüm. Bu trajik komik görüşmeyi sizlere aktaracağım.
Selim bey yapmayı hedeflediğiniz proje neydi? “Türkiye’nin en büyük Geriatri Merkezini kuracaktım”
İBB hangi gerekçeyle böylesine bir yatırıma hayır diyebilirdi?  “Henüz bu bölgeyi planlamadığı gerekçesiyle” Şaka ediyorsunuz. “Hayır, ben gayet ciddiyim” böylesine bir proje için planlama yapamamışlar mı? “Bu soruyu onlara soracaksınız bana değil” Bir görüşebilsem soracağım da. Ne yazık ki benim sorularım karşısında susma hakkını kullanıyor Sn KOCAOĞLU.
Peki, bundan sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz? “Oy verdiğimiz Kocaoğlu İzmir’e hiçbir şey vermediği gibi vermeye de niyeti yok, ben daha fazla ne söyleye bilirim ki”
Şimdi Şehircilik ve Çevre Bakanlığı üç ay içinde müracaatları yapılmış projeleri reysen onama yetkisi verildi.Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? “Fazla naz aşık usandırır, beş yıl önce biz kızı istedik, babası kızı vermedi. Şimdi kızda yaşlandı bizde. Bu saatten sonra kız da karta kaçtı diyebilirim”
Peki, kızdan vazmı geçtiniz? “Başka eğlenceler edindik erik ve armut ağaçları diktik. Uçak pisti yaptık canımız sıkılınca uçuyoruz. Uçan Kanatlar Kulübünün Hava Parkı oldu. Kısaca yiyoruz içiyoruz, eğleniyoruz.
Peki ya yatırım ne olacak? “Amacımız önce İzmir halkının sonra Tüm Türkiye’nin faydalanması idi şimdi sadece bizim oldu. Sağ olasın Kocaoğlu.
Son halini merak ettim birde ben göreyim Alice Eğlenceler diyarını diyerek yanından ayrıldım. Sağlık Merkezi aşağı yukarı İzmir Merkeze 40 km idi Sağlık Merkezi sapağına dönünce iki katlı, üç katlı yapımı süren inşaatlar.
Yeni yapılmış çiftlik evleri gözümden kaçmadı. İBB nin planlamadığı yeri vatandaş kendilerince planlamış. Oy zamanı gelince bu kaçak inşaatlar bir anda imar affına alınır. Plansız yapılaşmalar şehri katlederek çoğalırlar. İçim acıyarak tesisi inceledim böylesine bir sağlık tesisi yüzlerce kişiye iş imkânı sağlayacaktı, bir yatırımcının önü kapatılırken diğer yandan çarpık yapılara müsaade edilecek.
Bu bölgeyi incelemeye devam ettim şimdi anlatacaklarım hakikaten olmaz bir durum. Bir tarafta Tahtalı Barajı hemen karşı kısmında SHELL benzin istasyonu ve bu istasyonun hemen yanında çelik tellerle çevrilmiş koruma alanı diye belirlenmiş koca bir alan. Bu istasyon koruma havzasından nasıl çıkarılmış.
Bunu bana birileri anlatabilir mi acaba. Sağlık projesine hayır diyen aynı belediye koruma alanı ve ağaçlandırılacak alanlarında plansız kaçak yapılaşmaya göz yumacak koruma bandına benzin istasyonuna müsaade edecek.
Kimse bunları görmüyor mu, gündüz kondular nereden cesareti alıyor. Elbet alırlar İBB planlamasa vatandaş kendi planlamasını bir şekilde yapar elbet. Bu benzin istasyonu nasıl koruma bandında açıldı. Elbet bunun açıklamasını İBB yapacaktır.
Başkan aslında bana artık bir madalyamı verir bilemem ama kendileri adına gezici hizmet veriyorum. Bir de beni dinleyebilse.
Altta menderes ilçesindeki inşaatların resimlerini yayınlıyorum. En dikkat çekicisi ise kırmızı ev yol çekme mesafelerini bile umursamadan yapmış. Neredeyse yolun ortasında.
Notlarım
1) İzmir Bornova Buz Pateni sahasında aylık ne kadar elektrik parası ödendiğini açıklayacağım.
2) Otobüs duraklarıyla ilgili ilginç iddialar var gelecek yazımda Bin Evler ve Otobüs duraklarına değineceğim bilgiler gelmeye başladı.
3) Karşıyaka Belediye Başkanı Stadın yapımı için tekrar girişimlere başlamış. Bu konuda ekleyecek benim de dosyalarım olacak.

Sevgiyle kalın
Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş








1 yorum:

  1. i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )

    YanıtlaSil