19 Aralık 2011 Pazartesi

NARLIDERE DOSYASI

Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Narlıdere Dosyası

   Bu gün sizlere aktaracağım konular ilginç olduğu kadar, hayrete düşürecek cinsten iddialardır. Bu konu ile ilgili tarafıma bir hayli e-mail gelmekte. En önemlisi ise bu konuda T.C Cumhuriyet Baş Savcılığına ve Mahalli İdarelere suç duyuruları yapılmış olan iddialardır. Yorumu sizlere bırakıyorum.
   Narlıdere Belediyesi Başkan yardımcısı Sn Ali Ulvi DÜLGER’in iki karpuz bir koltuğa sığmaz deyimini hiçe sayarcasına altı karpuzu bir koltuğa sığdırmanın mucizesinin hikâyesidir.
   Sn Ali Ulvi DÜLGER Belediye başkan yardımcılığı görevine belediye meclis üyeliğinden gelmediği için memur statüsündeki mevzuatı hükümlerine tabiidir. Bu statüdeki belediye başkan yardımcıları imar komisyon başkanlığını bırakın imar komisyonu üyeliği yapamaz denilmekte iken sayın başkan yardımcısı iddia edildiği gibi,
   1.     Belediye Başkan Yardımcısı
   2.     İmar Müdürü
   3.     Encümen Başkanı
   4.     İmar Komisyon Başkanı
   5.     Memur Personelin Mal Varlığı Araştırma Komisyonu Başkanı
   6.     İnşaat Mühendisi

   Yapılan suç duyurunda Bir memur aynı anda altı farklı sıfatta birbirine son derece organik olarak bağlı bu iş ve işlemleri yapamaz.
   İmar planı değişikliklerini kendisi teklif edip, kendisi inceleyip kontrol edip, kendisi onaylayamaz.
   En az on (10) yıldır süregelen bu kanunsuz uygulamanın ve suiistimaleson derece açık ve yasalara aykırı olduğu apaçık ortada olan bu durumun ivedilikle incelenmesi gerekmekte olup, bu şahsın ve belediyenin tek başlı, kontrolsüz ve keyfi uygulamalarının geriye dönük incelenmesi gerekmektedir.
   Devlet memuru sıfatı taşımakta olan seçilmiş kişi Belediye Başkanı Abdül BATUR bu kanunsuz durumun uygulanmasını inatla sürdürmektedir. Narlıdere Belediyesinde bu işleri yapacak kapasite ve yeteneklerde pek çok memur personelin mevcut olmasına rağmen belediye Başkanı nedense sadece tek bir kişiye olağanüstü yetkiler vererek ve kendi yetkisini de neredeyse söz konusu şahsa devrederek olayları uzaktan izlemekte, yasadışı bir faaliyet olduğunda ise bu iş ve işlemlerden ………………………………………………………………………………
   2)
Belediyede devlet memurlarının haksız mal edinimlerinde bulunduğu şüphesi veya ihbarı bulunduğunda bunu yasal olarak takip edip inceleyecek komisyon “Mal Varlığını Araştırma Komisyonu” dur. Mal Varlığını Araştırma Komisyon Başkanı ise Belediye Başkan Yardımcısı Ali Ulvi DÜLGER’ dir. Ancak bu komisyon üyelerinin ve Belediye Başkanının mal beyanlarını inceleyecek bir birim belediyede yoktur. Belediye Başkanı Abdul BATUR ve Belediye Başkan Yardımcısı  Ali Ulvi DÜLGER’ in son on,yıldaki…………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………
   3)
Narlıdere Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü bünyesinde makine teknikeri olarak makine projelerine imza atan Makine Teknikeri Emek COŞKUN belediye bünyesinde dahi çalışmayıp belediyeye ait NARBEL adlı şirkette çalışmaktadır. Bu şirkette çalışan kişinin piyasada çalışan her hangi bir şirket personelinden farkı yoktur. Bu şahıs Belediye personeli olmadığı halde tesisat projelerini inceleyip imar ruhsatlarına onay vermektedir. Öncelikle bu şahıs MAKİNE TEKNİKERİDİR ve belediye personeli değildir. Mevzuata göre tesisat projelerini inceleyecek kişinin en az “Makine Mühendisi” olması gerekmektedir. Hem eğitimi yeterli olmayan hem de belediye personeli dahi olmayan Emek COŞKUN isimli şahsın onayladığı tüm projeler hükümsüzdür. Makine Mühendisi veya Makine Yüksek Mühendisinin çizmiş olduğu bir projeyi makine teknikeri kontrol edip ONAYLAYAMAZ.
   Belediye Personeli dahi olmayan bir kişiye imza yetkisi verip İmar Ruhsatlarını etkileyen proje kontrollüğü işini yapmasını sağlayan kişiler Belediye Başkanı Abdül BATUR ve Belediye Başkan Yardımcısı Ali Ulvi DÜLGER’dir. Bu kişiler bu kanunsuz duruma göz yummakta ve tüm itirazlara rağmen bu kanunsuz ve keyfi uygulamayı sürdürmektedirler. Belediye Başkanı Abdül BATUR ve Belediye Başkan Yardımcısı Ali Ulvi DÜLGER açıkça GÖREVİNİ İHMAL ETMEKTE VE KÖTÜYE KULLANMAKTADIR.
   4)
XXXXX YAPI SAN.TİC.A.Ş. tarafından Narlıdere otoban yoluna cepheli  “XXXXX EVLERİ” projesindeki A-B-D-E-G  Blokların oturduğu arsalarda, aynı projenin “XXXXX XXXXX” isimli 3 blok inşaatında, 6 bloktan oluşan “XXXXX XXXX”  projesinde Narlıdere Belediyesinin hisseleri bulunmaktaydı.
   Bu belediye hisseleri müteahhit firma olan XXXX XXXX SAN.TİC.A.Ş.’ye  piyasa değerinin çok altında satılarak ……… ç……..
. Belediyede göstermelik bir kıymet takdir komisyonu kurulmuş, bu komisyon Ali Ulvi DÜLGER ve Abdul BATUR’dan aldığı …………………………………………………………arsaların m2 değerini piyasa değerinin çok altında göstererek müteahhit firmaya satışını gerçekleştirip kamunun büyük zararına sebep olmuşlardır. Bu hisselerin satışının AÇIK ARTTIRMA USULÜ İHALE YÖNTEMİ  ile yapılması gerekirken, komisyonun belirlediği KELEPİR değerlerin bedeli karşılığında İHALESİZ olarak müteahhit firma XXXXX XXXX SAN.TİC.A.Ş. ‘ye devredilmiştir. Bu durum tapu kayıtlarıyla sabittir ve incelenmesi gerekmektedir.
   5)
XXXX XXXX SAN.TİC.A.Ş. tarafından Narlıdere otoban yoluna cepheli  XXXXX XXXXX” projesindeki A-B-D-E-G  Blokların ve 6 bloktan oluşan “XXXXX XXXX”  projesinde yürürlükteki İzmir Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliği’ne TAKS-KAKS alanları , bloklar arası çekme mesafesi, blokların yoldan çekme mesafeleri, bahçe duvarlarının aşırı yüksekliği ve diğer birçok yönden aykırı olduğu ayrıca görülmekte olup, müteahhit firmanın sebebi belirsiz bir şekilde korunduğu ve büyük oranda kar ettirildiği görülmektedir.
   6)
Yine aynı projenin “XXXXX XXXXX” isimli 3 blok inşaatının önünde geçen devletin imarlı yolu ve parkı siteye aitmiş gibi müteahhit firma olan XXXX XXXXSAN.TİC.A.Ş. tarafından GASP edilmiştir. İmar yolunun bir ucu üç basamaklı MERDİVEN biçimine sokularak araç girişine kapatılmış diğer girişe ise güvenlik görevlilerinin açıp kapadığı otomatik bir BARİYER sistemi kurulmuştur. Gasp edilen parkın iki yanına kaçak olarak iki adet güvenlik kulübesi inşa edilmiş, diğer üç cephesi insan boyunu aşan duvarlar ile çevrelenmiş böylece güvenlik görevlilerinin müsaade ettiği kişilerin yola ve parka girişleri sağlanmıştır. Bu üç blokta oturmayan vatandaşların parka girmeleri engellenmekte ısrarcı olanlar bu güvenlik görevlileri tarafından tartaklanarak parka girişleri engellenmekte parkın siteye ait olduğuna dair tümüyle uydurma senaryolar çevre halka anlatılmaktadır.
   Mevcut bu durumdan ve yapılan usulsüz imalatlardan haberi olan  Belediye Başkanı Abdül BATUR ve Belediye Başkan Yardımcısı Ali Ulvi DÜLGER sözlü başvuruları geçiştirmekte, halka açık olması gereken imar planlarını göstermemekte, yazılı başvuruları kabul etmeyip havale etmemektedir. Tüm yazılı başvurular “ haberim var gerekeni yapacağım” diyerek konuyu sumen altı etmekte, sonrasında yapılan görülme taleplerini ısrarla kabul etmemektedir.
   Devleti aciz duruma düşürerek vatandaşın ezilmesine yol açan bu problemleri göz ardı ederek Belediye Başkanı Abdül BATUR ve Belediye Başkan Yardımcısı Ali Ulvi DÜLGER açıkça GÖREVİNİ İHMAL ETMEKTE VE KÖTÜYE KULLANMAKTADIR.  Diye yapılan suç duyurusu, bir iddia değilse eğer bir hayli canları sıkılacaktır. Benden söylemesi..,
   Bu konu İZSU GATE gibi ne yazık ki ikisi üçü olacak boyutta gelecek yazımda iddia edilen, Narlıdere Belediyesinin Asliye Cezada süren davaları da ele alacağım.
   Sağlıkla Kalın
   Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

1 yorum:

  1. Değerli blog yöneticisi makaleleriniz Vip danışmanlık tarafından çok beğenilmiştir. Güzel paylaşımlarda bulunuyorsunuz. Ekibimiz başarılarınızın devamını diler.

    YanıtlaSil