19 Aralık 2011 Pazartesi

SİZ İZMİR'İN BAŞISINIZ

 


Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş Çürük Elmacı / Nivent Kurtuluş
Siz İzmir`in Başısınız

Bugün İzmir körfezinde yaşanan olay, bir İzmirli olarak beni gerçekten çok üzdü. Aslında bu olay beklenen bir olaydı. Bu batan vapur kaç yaşında diye merak edip sordum,” 59 yaşında”  dediler. Peki, bu yaşlı ve yorgun vapurları İzmir halkı hak ediyor mu? Hayır, asla etmiyor. Peki, bu gemilerdeki ısrar niye işte bunu anlayamıyorum. Nostalji merakı desem, bir kenara çeker insanlara bir zamanlar bu vapurlarla seyahat ediyorduk diye makine dairesini kaptan köşkünü vatandaşın gezmesi için açar, yâda kitap fuarı kermes için yine halkın hizmetine açarsınız. Ancak insan hayatını tehlikeye atamazsınız. Bunun vebalini ödeyemezsiniz. Ya bu kaza açıklarda olsaydı? Ya yine dümen kilitlenip herhangi bir yük gemisine çarpsaydı? Tecrübeli Kaptan Abdurrahman ÖZDEMİR ne kadar usta bir kaptan bile olsa sonuç aynı olmayabilirdi. Sizlerin körfezi yüzülebilir söylemlerinizi bir kenara bırakında körfezi bu eski vapurlardan temizleyin yeter.

Sayın Büyükşehir Belediye Başkanı ve İzdeniz Yetkililerinden soracağım soruların yanıtlarını bekliyorum. Umarım bu soracağım sorular söylentiden başka bir şey değildir. Bunun en iyi cevabını sizler verinde, şehir efsanesi diyelim. Elçiye zeval olmazmış yine iş başa düştü.

1. Bu eski gemilerin sigortalarını, İzmir’deki hiçbir sigorta şirketi, gemilerin eskiliğinden dolayı sigortalamamış. Bu yüzden İstanbul’da bulunan sigorta acentesi tarafından sigortalandığı doğrumudur? Hatta sigortalayabilmek için CHP li bir milletvekili devreye girmiş.

2. Yine bir şehir efsanesi de gemiler sigortalanmış ama yolcular sigortalanamamış. Umarım bu hiç doğru değildir?

3. Bu iki soruda şehir efsanesi değil ise İzmir Halkının canının hesabını nasıl vermeyi düşünüyordunuz, İnsan hayatı bu kadar mı ucuz?

4. Bu batan vapurun parasını eğer dendiği gibi eksik sigorta var ise eğer ödenmezse İZSUNUN HOMEROS VADİSİNDEKİ çatlayan göletlerinde  sigorta parayı ödememişti.Ya bu olayda da ödemezse eğer bu parayı yine İZMİR HALKIMI ÖDEYECEK.
Vapur bölümünü kapatmadan benim naçizane şu sorumada lütfen cevap verirsiniz herhalde, birçok yazımın notlar bölümünde değindiğim eski vapurlarda ve arabalı vapurlarda niye hala çay servisi alamıyoruz. Bu bir ay değil aylardır kıştan beri hizmet alamıyoruz. Siz mi ihale yapamıyorsunuz yoksa gemilerin eskiliğinden batar diye kimse ihaleye katılmıyor?

Yine vapur iskelelerinde insanlar tuvalet ihtiyaçlarına neden gideremiyorlar? WC kapıları neden hep kilitli? Bu insanları mağdur etmek sizlere yakışmıyor.

Lütfen biran önce buna bir önlem alın, prostatlısı var şeker hastası var halk sizler gibi klimalı arabalarında seyahat etmiyor. Hiç olmazsa bu hizmeti tam yapın.

Tuvalet yeme içme gibi insanların en tabii haklarıdır.

Hızımı almışken devam edeyim,  Sayın Büyükşehir Belediye Başkanı siz 50 km sınırlarından sorumlu değil misiniz? En uç nokta Balıklı ova, Seferihisar, Ürkmez, Selçuk, Tire, Bayındır, Bergama, Menemen, Aliağa burada yaşayan her yurttaş Kordonda yaratılmaya çalışan eğlence merkezine, hatta kordon yolunu bile kapatıp halkın kullanımına açmayı düşünürken, yukarıda saydığım ilçelerde oturan yurttaşlar akşam vakti buralara gelme hakkı yok mu? Herkesimin özel arabası var diye düşünüyorsanız eğer yanılıyorsunuz. Çünkü yok. Hadi Kordona geldi nasıl menemene dönecek? Siz Konaktan Hataya otobüsleriniz işliyorsa, Konaktan Karşıyaka’ya vapur koyuyorsanız eğer Menemene otobüs koymalısınız. Eğer bunu yapamıyorsanız Büyükşehir patronluğuna soyunamazsınız. Aynı hizmeti ilçe gözetmeksizin vermelisiniz. Yoksa sizler ilçelere göre yâda verdiğiniz hizmet bazında vergimi alıyorsunuz da bu ayrımcılığı yapabiliyorsunuz? Hepimiz aynı vergiyi veriyoruz ve aynı hizmeti bekliyoruz sizden.

Son sözüm dün yazdığım TEYZE OĞLU yazısındaki Sn Ahmet ÇAKIR ve Sn Latif ÖZKAN’a  dün beni her ikisi de aradı, kendilerince haklı bir serzenişte bulundular. Kendi cephelerinden bakıldığında haklı olabilirler. Ancak ben yazılarımı belgelere göre yazıyorum. Kendimce ön araştırmamı yapıyorum hele ki mahkeme tarih sayıları var ise siz okuyucularımı bilgilendirmek adına yazıyorum. Kendilerinin bana söylediği gibi keşke bir görüş alsaydınız da öyle yazsaydınız deyimine katılmıyorum. O zaman bana göre etik olmaz elimde bilgi ve belge varsa yazarım. Aksi bak ben seni yazacağım gel anlaşalım boyutu olur. Ve ben buna asla girmem. Elimde belge varsa yazarım ve yazmaya devam edeceğim. Sn Çakır ve Özkan bu konu için tarafıma bir yazı yollarlarsa eğer zevkle yayınlarım. Zaten her yazdığım yazının bir örneğini İzmir Valiliği Mahalli İdarelere ya bizzat gidip suç duyurumu yapıyorum yâda göreve davet ediyorum. Bu yazdığım yazının gereğini zaten yetkili makamlar yerine getirecektir. Hala ısrarla bir yanıtınız olursa yayınlarım. Benim kişiler düşmanım değil ben kurumlardaki usulsüzlüğün bitmesi gerektiğine inanan bir su damlasıyım,.Umudum bu su damlalarının çoğalarak nehirler gibi coşmasını diliyorum.

Sağlıkla Kalın

Çürük Elmacı Nivent Kurtuluş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder